PDA

View Full Version : Større pupper og trøtt med spiral?

mara
07-01-07, 10:21
:mo4: jepp, for NOE skjer her på kvinnefronten :se1:

de vokser merkbart!
det kan både kjennes og sees...

har hatt magesmerter på venstre side lenge nå, og spotting siden fredag men ikke nok til at det har kommet i bindet, bare på papiret..
har hatt spiral siden 21/9/06.

har hørt andre si at det kan skje slikt med puppene før en mens men har aldri opplevd det selv..

trett er jeg også.. mer enn vanlig :e9:

anette
07-01-07, 11:07
Hi hi, kanskje du er gravid? Vet ikke mye om spiral, men etter d jeg har hørt så er alt d der tegn på graviditet, og har også hørt om flere som har blitt gravide selv om de har hatt spiral!

dido
07-01-07, 11:07
Du har jo gravid symtomer :D

neida tuller , brystenen vet ¨jeg ingenting om, men at man kan bli trøtt mener jeg er en bivirkning

Lise
07-01-07, 11:44
Med vanlig spiral så får du ikke slike sympomer, med hormon kan du få det. Men at brystene vokser det har jeg ikke hørt om før.

mara
07-01-07, 11:45
øm er de også..

Gulloingen
07-01-07, 11:50
Jeg har ømme pupper under hver mentruasjon, kjennes ut som brystspreng til tider.
Jeg har ikke vanlig menstruasjon lengre, av og til kommer det bare litt blod på papiret og av og til kommer på bindet.
Jeg har hormonspiral også

Gulloingen
07-01-07, 11:56
Er det denne du er på utkikk etter?
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=16637

mara
07-01-07, 11:57
Er det denne du er på utkikk etter?
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=16637

:02: takk!!

Gulloingen
07-01-07, 11:59
Værsegod :05:

Pippen
07-01-07, 13:38
Noen som vet hvor lenge man kan ha hormonspiral før den må byttes?
Han som satt den inn hos meg, en gynokolog mente den kunne være i 7år, man ville få tilbake vanlig blødning da den var utbrukt, eller hva man sier.
Fastlegen min sier 5 år, har hatt min i 4 nå...blir usikker jeg..

syllan
07-01-07, 13:40
er ganske sikker på at det er 5 år:)

Pippen
07-01-07, 13:42
er ganske sikker på at det er 5 år:)
Da bytter jeg den da.
Da er jeg sikker i hvertfall.

men Mara, sitter den riktig, da du har vondt i venstre side?
Venninen min fikk den skjevt inn, hun hadde vondt i den enne siden, da hun var hos legen, og han fikk rettet på den, gikk vondten bort.

sølle
08-01-07, 08:58
Jeg har vært veldig uheldig når det gjelder hormonspiral tror jeg. Har bestandig hatt mensen,sterke smerter i underlivet og ømme pupper. Nå har jeg vel hatt den i fire år. Alle jeg kjenner har null plager med den så det er vel noen få utvalgte som skal slite litt da:)

mara
08-01-07, 10:15
kanskje du bør sjekke deg sølle? høres ikke greit ut..

skal til legen imårra, så hører da.

ang blødningen, hvordan skal den være ved normal blødning ved bruk av spiral? min øker på og har endret seg litt som dagene går men enda ikke noe på truseinnlegget...

Pippen
08-01-07, 10:19
Jeg har nesten ikke hatt noe, vanlig har jeg masse, masse.
Har liksom holdt med et tynt bind, eller truseinnlegg hos meg.
Den har var i 7 dager.
I begynnelsen, bløde jeg mere, men dette avtok for hver mnd.
Nå har jeg søren ikke hatt mensen siden begynnelsen av nov.
Lurer på om den begynner gå ut på dato.
Er bare 4 år da, legen mente den satt riktig på plass ennå, så da er ikke det galt.
Men har hørt at den kan bli helt borte.

syllan
08-01-07, 11:29
jeg hadde min i tre år før jeg fjerna den. å jeg hadde ikke mensen i det hele tatt:D
hadde blødninger den første mnd etter at jeg satt den inn å etter det merka jeg ingenting:D:02:

men du gullet ble du gravid med hormonspiralen? eller har du satt den inn etterpå?
vææææ da vet jeg vertfall at jeg ikke skal ha det neste gang:21:

løvemor
08-01-07, 13:32
Noen som vet hvor lenge man kan ha hormonspiral før den må byttes?
Han som satt den inn hos meg, en gynokolog mente den kunne være i 7år, man ville få tilbake vanlig blødning da den var utbrukt, eller hva man sier.
Fastlegen min sier 5 år, har hatt min i 4 nå...blir usikker jeg..
Mener at legen sa fem år til meg.

løvemor
08-01-07, 13:39
:mo4: jepp, for NOE skjer her på kvinnefronten :se1:

de vokser merkbart!
det kan både kjennes og sees...

har hatt magesmerter på venstre side lenge nå, og spotting siden fredag men ikke nok til at det har kommet i bindet, bare på papiret..
har hatt spiral siden 21/9/06.

har hørt andre si at det kan skje slikt med puppene før en mens men har aldri opplevd det selv..

trett er jeg også.. mer enn vanlig :e9:
Du burde sjekke med doktoren.
Puppene kan forandre seg litt men det høres ut som dine forandrer seg som ved en graviditet.
magesmerter kan komme av flere ting, bør undersøkes.
Spotting er veldig vanlig med hormonspiral.

aalisa
08-01-07, 19:07
Puppene kan forandre seg litt men det høres ut som dine forandrer seg som ved en graviditet.

Å her var jeg begynt å vente på større pupper:D

mara
09-01-07, 11:15
jeg har vanlig blødning nå, var kanskje bare varsel om mens eller skal jeg si noe til legen?

Klara
09-01-07, 11:18
Siden du lurer på dette mara, så har det vel ingenting å si om du spør han om det du tenker og lurer på ang spiralen. Lykke til hos legen i dag :mc8:

mara
09-01-07, 11:21
Siden du lurer på dette mara, så har det vel ingenting å si om du spør han om det du tenker og lurer på ang spiralen. Lykke til hos legen i dag :mc8:

takk :)

Pippen
09-01-07, 11:25
Lukke til mara :05:

Pippen
11-01-07, 15:46
Hei
Hvordan gikk det med deg?
Håper det gikk bra. :mc8:

sol-angelica
14-01-07, 20:23
var denne tråden som fikk meg inn her. Venter spendt på svar :01:

mara
15-01-07, 06:53
jeg er nok ikke gravid, har hatt blødning hele uka som avtok igår. legen mente også at dette var normalt :03:

sølle
15-01-07, 09:16
kanskje du bør sjekke deg sølle? høres ikke greit ut..

skal til legen imårra, så hører da.

ang blødningen, hvordan skal den være ved normal blødning ved bruk av spiral? min øker på og har endret seg litt som dagene går men enda ikke noe på truseinnlegget...
Ja, legen mente at jeg var en av de få som var så ømfindtlig overfor den, at det eneste løsenet var å fjerne den..men jeg prøver ei stund til:01: Har absolutt INGEN lyst til å ta den vekk. Synes til syvende og sist at den er ganske praktisk:)