+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 9 av 9

Tråd: Hva hadde dere gjort?

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15

Hva hadde dere gjort?

Minsten har jo så smått begynt å spise litt etter at han har vært syk. Når han var syk introduserte vi (les far) nugatti, prøvde alt for at han skulle spise litt.

Nå derimot vil han ikke spise hvis han får noe annet på skiven. Jeg prøver først med andre ting , da er det umulig å få det i munnen på han. Legger jeg bitene på bordet foran han hiver han de på gulvet. Så tenkte jeg at jeg skulle være lur så jeg hadde to skiver og la en bit med nugatti og en bit med leverpostei på bordet. Han puttet den med nugatti i munnen og den andre føk på gulvet. Klarte jeg å lure inn en bit mens han var på vei inn med en nugattiskive, spyttet han leverpostei biten ut igjenn. Han spiser nesten 2 skiver hvis han får nugatti, får han ikke det spiser han kanskje 2 biter. Hva hadde dere gjort? Latt han spise nugatti eller gitt han pupp som blir alternativet (kan jo ikke få middag til frokost) eller ikke gitt han noe? Må legge til at han er 10 1\2 md og 7600 g.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg ville gitt nugatti, i allfall for en stund. Kommer selvfølgelig litt an på hvor lenge han bare vil ha det, men for en liten stund har det vel ikke så mye å si. :04: Valg av pålegg retter seg vel etterhvert.

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9
    [QUOTE=Klara]Jeg ville gitt nugatti, i allfall for en stund.

Det ville jeg gjort også. Jo mer dere blir stresset av "usunt" pålegg jo mer vil han sannsynligvis ha det. Han blir nok lei av det etterhvert. :21:
    http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
    "Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
    (Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av MIO
    Det ville jeg gjort også. Jo mer dere blir stresset av "usunt" pålegg jo mer vil han sannsynligvis ha det. Han blir nok lei av det etterhvert. :21:
    Jepp - det har vært holdningen her i huset også!

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jentene mine spiser nesten ikke nugatti lengre, å det trur jeg er fordi de hele tiden har tilgang på det, mens kamerater av de som ikke har det hjemme - Må ha det når de kommer hit.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    jeg mener at ingen barn frivillig sulter i hjel, så hos oss har vi det strengt.. bare nugatti i helgene.

ville nok prøvd å si først en skive med (fx) brunost (selv om det ikke er så mye sunnere enn nugatti) og SÅ nugatti.. eller jeg ville sagt ok, da må du gå uten.. men det er jo bare meg da, håper dere finner en løsning som passer for dere :03:

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Det går over! Mager trøst når det står på, men erfaringa mi er faktisk det! Marius ble introdusert for slik pålegg da vi var på sommerferie og han absolutt ikke ville ha mat, og da spiste han ivertfall!
    Etter det hadde vi en slik periode som du forteller om, og så kunne han spise andre ting på skiva igjen.
    Håkon har også vært i den nugattiperioden, men nå kan han igjen spise annet pålegg han også!

Tror ikke at det er så veldig skadelig, jeg....sukker er det jo i "alt" alikevel, og så lenge han spiser annet enn brødskive tror jeg ikke at du trenger å bekymre deg over det! -og det er vel ikke snakk om nugatti med brødskive, men brødskive med nugatti....:03: Pleier å skjære to skiver og smøre pålegget på den ene og legge dem sammen jeg, ikke blir det så mye gris (når pålegget er klissete) og da blir det mere brød enn pålegg.

-Tone-

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Synes ikke det gjør noe med litt nugatti jeg. Kevin hadde en-to uker hvor han bare ville ha nugatti på, men når han får velge nå så tar han gjerne gulost i stedet.

Tror ikke noen har tatt skade av litt nugatti på skiva (som Tone sier; brød med nugatti - ikke nugatti med brød) i perioder av livet sitt. Dersom han får andre søtsaker som saft o.l. så kan man jo heller knipe litt inn på det i nugattiperioden :03:

Forøvrig så er jeg av den formening at så små godt kan få "middag" til frokost også dersom det smaker dem bedre :) Og det med å "sulte til man spiser hvasomhelst" synes jeg passer best for litt større barn - i allefall over året!

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    I den alderen din er nå, så vil jeg tro at standhaftighet fra deres side vil gi resultater. Ikke gi han nugatti, og til slutt vil han spise det han får. Han kommer garantert ikke til å sulte.

Lykke til!:)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Hva hadde du gjort?
    av Tornerose i kategorien Månedens debatt
    Svar: 21
    Siste innlegg: 28-02-05, 10:55
  2. Hva hadde dere gjort?
    av dido i kategorien Selskaper
    Svar: 14
    Siste innlegg: 18-02-05, 12:27
  3. Hva hadde dere gjort?
    av Anonymous i kategorien Anonyme betroelser og spørsmål