Trønder oppdaget at noen hadde endret navnet hans hos myndighetene til et tullenavn.
Dagbladet.no): Hva synes du om du plutselig en dag het Peirik Pling, og det uten at du selv hadde valgt det?
Akkurat det skjedde Eirik Thronæs (25) fra Trondheim like før jul i fjor. Et brev dumpet ned i postkassen hans og i det sto det at hans nye navn fra nå er Eirik Peirik Pling Thronæs.
Det hadde Eirik aldri bedt om å hete.
Først fikk han seg en skikkelig latterkule, men så kom problemene og merarbeidet.
Vennespøk
På sitt lokale likningskontor har han fått beskjed om å ammelde den ufrivilige navneendringen. Den eller de som har gjort det risiskerer straffeforfølgelse for dokumentfalsk.
Men Peirik Pling....unnskyld, Eirik Thronæs har ikke noe ønske om å anmelde saken.
- Jeg mistenker at det er en kamerat av meg som har gjort dette, men jeg vet ikke hvem av dem. Om jeg anmelder saken og noen finner ut hvem det er, så risikerer en venn av meg straffeforfølgelse, noe jeg ikke ønsker.
Han vil bare ha saken ut av verden og sitt riktige navn tilbake.
Frykter framtidige problemer
- Navnet er jo artig det. Det er litt schwung over det, men jeg vil ikke hete det. Jeg skal jo sikkert søke på jobber i framtiden og det ser jo ikke sørlig tillitsvekkende ut i en jobbsøknad, sier Pling, eller Thronæs om du vil.
- Har du noe forhold til det nye navnet ditt?
- Ja, egentlig. MSN-adressen min er Peirik, og det er derfor jeg mistenker at det er noen jeg kjenner som har endret navnet mitt som en spøk.
Fikk feil beskjed
Den 25 år gamle elektrikeren er egentlig litt overrasket over hvor enkelt det er for andre å endre noens navn.
- Det burde vært noen kontrollrutiner eller i det minste at man må møte personlig opp å identifisere seg. Jeg fikk bare et brev i posten som opplyste om mitt nye navn, sier Eirik.
- Vi har en kontrollrutine, og det er at de som endrer navn får en kvittering i posten. Er det noe feil så skal de si fra til oss. Da retter vi opp feilen.
- Men Eirik fikk beskjed av dere å anmelde saken før noe mer ble gjort?
- Det har han fått feil beskjed. Han skal ikke behøve å anmelde saken. Men jeg vil understreke at vi ser svært alvolig på dette. Det er jo snakk om dokumentfalsk, sier ligningsjef i Trondheim Alf-Steinar Tømmervold.
![]()

Svar med sitat
Det var dokumentforfalskning og greier og greier, så dette skulle etterforskes. Haha.. for en surpomp:25:

Veronika 10 år :smilie_girl_275:
- Gutt (94) :a4:

Kevingullet juni-03 

Bokmerker (linker)