http://www.plusstid.no/apps/pbcs.dll...201230066/1013
Godterispisingen har økt til over en kilo i måneden per innbygger. Barn og unge spiser mest. Det merkes på tannhelsen deres. Saftdrikking har nok også litt av skylden.
http://www.plusstid.no/apps/pbcs.dll...201230066/1013
Godterispisingen har økt til over en kilo i måneden per innbygger. Barn og unge spiser mest. Det merkes på tannhelsen deres. Saftdrikking har nok også litt av skylden.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Ja det er trist det har blitt slik. Vet om flere som får trukket tennene sine på barneskolen, grunnet tannråte.
Her hos oss er det godteri på lørdagen og ingen andre dager, unntatt bursdag og slike ting da.:03:
Saften er nok en stor synder, men ikke glem melk på sengen i tutteflaske. Det er faktisk forsket en del på dette og, og det er ikke så bra det heller.
Eller all den juicen som drikkes....
Britt og de tre trollungene:01:
Jeg har fått kommentarer på at jeg bare sender med vannflaske til poden på skolen. Mange synes at jeg blir litt vel streng på dette med saftdrikking. Men, det sliter jo fryktelig på tennene å gå å smådrikke sukkerholdig drikke. Derfor bare vann i flasken herfra - han får jo melk til skolematen.
Her på skolen får ingen ta med seg drikke om de ikke skal på tur. Det er litt trist om man tenker på de ungene som ikke får melk på skolen da.
Og ungene mine har faktisk kuttet selv på saftdrikkingen.. Selvfølgelig blir det litt mer om sommeren, for da er det jo varmt, og da trenger man jo mer drikke. Vann har de aldri villet ha, ikke spør meg hvorfor. Jeg drikker vann selv...
Vel...de drikker det noen ganger da, om de blir tørste etter tannpuss...Når jeg tenker etter, har de drukket mer vann enn saft i det siste....hmmmm
Tror jeg begynner å bli gammel jeg :07:
Helene
![]()
På skolen til Julie får de kun ha med seg vann hjemmefra så sant vi ikke får beskjed om noe annet. Sjokoladepålegg er heller ikke lov.
Ungene mine er veldig glad i vann og drikker for det meste bare dette og melk. Farris er også populært.
Jeg er ikke flink til å la de få med seg vann i bhg. Jeg sender med saft (fun light) eller juice utblandet i vann (kjøper aldri nektar). Synes selv det er trasig å drikke vann til brødmat.
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Vannet som jeg sender med er til drikke utenom maten - til maten får han melk på skolen. Til maten skal jeg være enig med deg at det blir litt kjedelig med bare vann.Opprinnelig lagt inn av Elapela
Hvorfor sender du med vann til drikke utenom maten? Hos oss har de egne kopper og så henter de vann i springen når de er tørst. De får også melk til maten når de er i bhg. Det er når de skal på tur at jeg sender med drikke i flaske.Opprinnelig lagt inn av Klara
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
I barnehagen sendte jeg ikke med vann - men på skolen er det greit å ha drikke i sekken - så slipper de renning til vasken. Poden er ikke kjempeflink til å huske å få i seg nok veske i løpet av dagen - så det fungerer også som en liten påminnelse. (han må drikke ganske mye pga problemer med magen og medisiner)Opprinnelig lagt inn av Elapela
Bokmerker (linker)