Idag lagde jeg noe herlig godt. Tipset stod bak på pakken av sei jeg hadde kjøpt.

Kok pasta, jeg hadde røde pastaskruer, mens de anbefalte grønn fettuchini.

I stekepanne 1: Fres 1 løk skåret i terningbiter og 2 hvitløksbåter skåret i bittesmå biter på pannen med litt smør, ha oppi en 1/2 rød paprika skåret i terninger og en halv agurk skåret i terninger. Ha oppi 2 del. vann, og 2. dl. melk. (Egentlig fløte, men for meg som slanker meg holder jeg meg unna fløte) Det ble litt tynt med bare melk, så da strødde jeg 1 ss. med brun maizenajevning over. Og jeg puttet en 1/2 fiskebuljongterning oppi pannen. Dette stod å surret på svak varme. Strødde på salt og pepper.

I stekepanne 2: Imens skar jeg 600 gr. sei i terninger og stekte først halvparten, før jeg så stekte resten.

Silte så av pastaen som var ferdigkokt.

Så danderte jeg først pasta på tallerkenen, hadde på fisk og oppå derigjen fiskesausen som hadde surret lenge og trukket all god grønnsak-og hvitløksmak til seg. Oppå derigjen strødde jeg bittelitt revet lettost. Det stod at man skulle ha på frisk basilikum også (eller persille), men det hadde jeg ikke.

Dette var snadder. Det stod at dette var til 4 personer, men jeg synes dette holdt bare til oss to personer.
Jeg som går Grete Roede, skal ha 125 gr. pasta og kan spise 200 gr. sei og så mye grønnsaker man vil. Da var ikke dette nok fisk til 4 personer.