+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 14 av 14

Tråd: Bryllupsmiddag

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Post Bryllupsmiddag

Hei!
    Jeg planlegger å gifte meg 25. juni og lurer veldig på hva vi skal spise.
    Lurte på skinkestek eller røkt skinkestek til hovedrett, men er foreløbig blank på forrett og dessert. Noen som har noen gode ideer?

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Fortell oss litt mer om det som er planlagt - hvor mange gjester - type lokale - hvordan maten skal lages - (cateringfirma eller kjøkkenhjelp på stedet??) Regner med at prisen skal holdes lavest mulig, eller.....??

Må innrømme at jeg selv ikke er spesielt tilhenger av skinkestek røkt eller ikke i slike sammenhenger. :04: Man kan finne på mye spennende - uten at det blir noe dyrere......

Jeg har litt sansen for å ta utgangspunkt i den årstiden man er i og så bygge menyen litt opp som tema for årstid.

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Vi skal være på et fritidshus med vanlig husholdningskjøkken der.
    Vi blir ca. 30 til middag (og ca det dobbelte til kaffe etterpå)
    Har bedt en arbeidskollega på Gilde om å lage maten, så han fikser sammen det meste på forhånd og varmer opp på lokalet. Siden både jeg og "kokken" jobber på Gilde så får vi jo kjøttet til en noe rimeligere penge enn ved kjøp i butikk.
    Lurte på bær-pai eller noe lignende til dessert. Det er enkelt, godt og man kan bruke sesongens bær.
    Røkt skinkestek var nå egentlig et ønske fra min kommende, men vi er jo selvsagt åpne for forslag av alle slag.
    Stund til bryllupet enda.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Hva med elgesteik?

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    13
    Når jeg giftet meg i 2001, så fekk vi laget koldtbord..med stek,kjøttkaker,grønnsaker og hun laget også til mat til 2s tykker som ikke tålte den maten vi skulle ha...Til kvelden hadde vi sodd til nattmat..det ble ganske billig alt sammen og vi var vel 25stykker til middagen:)
    Britt og de tre trollungene:01:

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Er ikke så veldig glad i Elg/Hjort men ellers takk for forslaget:)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Birgit
    Er ikke så veldig glad i Elg/Hjort men ellers takk for forslaget:)
    Hva med svin? De fleste liker vel det, så slipper dere å lage noe annet til noen liksom.
    En biff av svin (indrefilet) med rødvinssaus og urtepoteter f.eks.. Kjempegodt :03:

Helene

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Vi hadde en aldeles nydelig middag da vi giftet oss. Pannestekt uer med ragu til forrett. Indrefilet av Angusokse til hovedrett og en dessertsymforni til dessert. Vi hadde leid inn gormetkokk som lagde maten og betalte en del for det. Men gode oppskrifter finner du nok på nettet eller andre steder, og er kollegaen din flink å lage mat, så blir det nok et festmåltid uansett.
    Skinkestek er jo godt det, og hvis det er det dere ønsker så ville jeg søkt på nettet etter oppskrifter med dette som basis.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Røkt skinkestek synes jeg er helt nydelig, så jeg synes ikke det er et dårlig valg!

Blomkålsuppe til forrett og noe friskt til dessert. Da anbefaler jeg denne:
    http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=1575 Og som du ser i tråden kan også Bjørnebær brukes!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Den desserten hørtes nydelig ut ja. Må prøves. Har enda noen måneder igjen til den store dagen så jeg kan jo bruke tiden til å prøve ut en del retter.
    Kokken min mener selv at han er både glad i og flink til å lage mat. Mener at noe av arbeidsoppgavene hans er å være med å utvikle nye produkter.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Syntes skinkestek hørtes godt ut, det er i alle fall noe alle her i familien liker godt

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Til vårt bryllup hadde vi kald forrett, en paté med cumberlandsaus. Det var utrolig godt! Til sommerbryllup synes jeg jordbær og hjemmelaget is passer veldig godt jeg da.
    Sist endret av Nennemor; 23-01-05 kl 11:06. Årsak: skrivefeil.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Apr 2003
    Alder
    55
    Poengstyrke
    12
    hmm jeg hadde valgttil forrett; røykt laks m/toast,og kansje en liten "desj" m/kaviar,svart,og en rømmedressing til.

hovedrett; lammestek m brokolly og rosenål ,tyttebær og fløtegratinerte poteter,eller mandelpoteter.

desert vaniljeis m. varme bjørnebær og nonstopp til å ta på for barna istede,visst det er noen barn da...
    og lapskaus/betasuppe med brød til nattmat siden detkommer masse gjester til kaffe... lykke til hvertfall
    mamma til 3 store barn,
    Hege 27 ,gift m/Øyvind
    Erlend 23 , Cecilie 21,samboer m/Jan Erik:me7:
    Mormor til storebror Mathias 3 år
    og lille Emma:carriage:

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Nam nam. Vi har også begynt å snakke om laks til forrett siden vi skal ha kjøtt til hovedrett.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine