+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: Hjemmeværende mødre

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Hva gjør dere sammen med barna hele dagen?

Jeg merker at jeg kjeder meg litt, og tror det smitter over på Emil. Samtidig så vil jeg gjerne være hjemme og sammen med han mest mulig.

Vi har derfro begynt å gå i åpen barnehage to ganger i uka. Vi er det bare i 1-2 timer, da det kolliderer med sovingen hans.

Nå er vi flere som har tenkt å begynne på svømming med dem. Vi har ikke babysvømming her, så det blir å gå på familiesvømmingen. Det er åpent to ganger i uka, og åpner først kl. 17.00

En dag i uken er det barnetrim, og der tenkte jeg og at vi skulle begynne å gå. Koster bare 10 kr. pr. gang, så en binder seg ikke til noe som helst.

Høres dette for hektisk ut? Vi trenger jo ikke gjør alt hver eneste uke da, men jeg føler vi trenger noe fast

Hvordan er dagen og uken hos dere?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Jeg skjønner godt at du får lange dager, å ikke vet helt hva du skal fylle dem med med tanke på Emil også. Jeg syntes det var kjedelig bare å gå hjemme i den vanlige permisjonen min. Så får meg passer det ikke å gå hjemme med bare mitt eget barn.

Skulle jeg vært hjemme, måtte jeg ha tatt på meg å være dagmamma, så det har vært litt mer æksjen.

Høres jo kjempe fint ut at dere har tengt å gå på svømming og trim, å som du sier du trenger jo ikke å gå hver gang. Å nå kommer jo våren, å da blir det litt lettere å gå ut, sitte litt i en park og skravle med andre mødre mens barna leker.

Synes du skal prøve deg på svømming og trim jeg

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    0
    Jeg har faktisk vært på barsel-aerobic fast helt til nå nylig (en gang i uken) og det har jo ført til at vi mammaer har dratt på kafe etc etterpå,så nå når barna våre begynner å krabbe over andre barn etc, har vi bare kafe-turer :lol:

vært litt sløvere med svømming, men har ofte dratt på det også, nå har det vel blitt mer fast, så nå er det vel en gang i uka.

Jeg må innrømme at noenganger da "kjeder" jeg meg litt her hjemme, og da blir Ayla mer urolig hun også. Men da er vi kanskje litt flink til å dra på besøk etc vi da.
    Er ikke så flink til å dra på trilleturer og slik for meg selv, er litt selkapssyk slik anlagt. :hatt:

Ikke strikker jeg eller noe slikt heller (har prøvd, men skal visst ikke få det til jeg)
    Også har jeg jo skolen da :oops: som jeg jo egentlig skal sitte å jobbe med, men det blir det heller til at jeg putter inn påkveldstid (når jeg da ikke sitter her da :nose: )

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Jeg tar gjerne imot tips - skal jo være hjemme til høsten. Har jo en del å finne på med denne sida da, men den tida Anders er hjemme (50 %) må jeg jo finne på ting.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Få til treff med andre hjemmeværende mammaer, både via nettet og via barselgrupper på helsestasjonen. Jeg har funnet masse hyggelige damer som er hjemme med barn samtidig som meg og nå er det helt trist å gå tilbake til jobb igjen for jeg går glipp av så mye sosialt.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Vi er i barselgruppe, men vi treffes bare en gang i måneden.

Ellers går vi en lang tur hver dag, gjerne med et innlagt besøk til besteforeldrene
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    0
    jeg er hjemme med tiril har vert det nå i over 2 år...
    Først nå begynner jeg å bli rast løs og kjede meg...

Vi gik først på baby svømming,måtte slutte for Tiril trodde at allt som var vann skulle man hoppe ut i .....

Nå går vi i åpen barnehage 4 dager i uka...
    Ellers baker vi sammen,tegner og maler.....
    Synger og går ut å leker litt....
    tar oss noen dager i stallen,nå har det vert for kaldt så det har blitt en stund siden sist ride tur....

Så hjelper hun meg med hus arbeid,det er jo stor stas for en liten 2 åring....

Har passe pike til henne som tar henne med seg noen timer i uka sånn at jeg får litt tid for meg selv om dagene.....

har tengt å begynne å svømme ,men det blir for mye stress å gå alene med hene i gaderoben.
    Hun har ikke helt tildensen til å lye.....

Hun har en time som hun skal leke selv om dagen,da har jeg en sånn trappe grind somjeg setter på døren hennes slik at hun må være på romme ,da vasker jeg gulver for det er helt umulig å la henne hjelpe til med det.....

Ellers så hører vi på musikk og danser (hun er avhengig av musikk i løpet av dagen )

Innmeldt
    May 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Det er nå noen år siden jeg var hjemme med alle ungene, men minnes tiden med glede. vi brukte uken aktivt til alt som skulle gjøres. Fra minstejenta var 1/2 år gikk vi i åpen barnehage opptil flere dager i uken. Da var de to eldste 2 og 4 år. Det å komme seg til og fra den åpne barnehagen tok sin tid, så dette prosjektet (med påkledning og avkledning i tillegg) brukte vi hele dagen på (dro ved 8-9-tiden, og kom hjem igjen ved 14-15-tiden..)
    Jeg brukte også mye tid til å aktivisere jentene privat. Et eget bord med maleutstyr, gips, modelleire, malebøker, tegneark, blyanter og fargeblyanter, og egne maleforklær selvfølgelig. I tillegg brukte vi naboenes barn aktivt. vi har alltid besøk av nabounger her hos oss, og vi lager dekorasjoner til de ulike årstidene. Nå om våren har det gjerne gått i blomsterpressing som senere er blitt til sommerkort som er sendt ut til venner og kjente som en liten sommerhilsen. alle hobbyartikler som finnes har endt opp hjemme hos oss tror jeg. Men ungene har i alle fall kost seg masse, og de tegner og dekorere nå av hjertens lyst, så det har nok hatt litt betydning for dem tross alt..
    Men hovedsaken slik om våren er jo å komme seg ut i naturen. Der er det så masse spennende å finne på at dagen går som en vind...
    Hilsen trebansmamma

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    10
    Huff.. skulle gjerne skrøtet litt over hvor flink vi var til å finne på ting sammen.. Men sannheten er at vi liker og være litt hver for oss.. Daniel er inne hos naboen en del og han liker å være alene på rommet å bygge lego.. Jeg kan jo ikke det jeg vet dere.. i følge han..

Men Vi har en fast time med lese og skrivelære.. Da lærer vi lette ord og tegner bokstaver og slikt. F. eks dag tok vi ordet lampe.. Vi skrev ordet og tegnet en lampe også lekte vi litt med ordet lampe, stavet og skrev og sånn.. Det syntes Daniel er kjempe gøy..

Ellers danser vi og synger mye.. også hjelper han alltid til med middagen..
    Klem Monica
    Daniel :ball20: & Sebastian :smokk:

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Jeg har vært hjemme siden jeg ble gravid med førstemann og kunne ikke tenkt meg noe annet. Jeg jobber 2 kvelder i uken med salg på homeparty og tror det hjelper meg med dagene. Det blir liksom ikke bare barn hele tiden. Vet det er flere som trener to kvelder i uken kun for å få et avbrekk fra barna.

Det vi gjør er å lese, så leker de, mens jeg får gjort litt huslige ting. Så hjelper de meg og lager middag innimellomog baker. Før stresset jeg avgårde i åpen barnehage og måtte finne på mest mulig, men nå slapper jeg av. Stresser ikke i åpen barnehage, men prøver heller å avtale med venninner som er hjemme med barn på lignende alder. Ellers så går vi tur, leker med playdot, er på lekeplassen.
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    playdot???? :roll:

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    turvid: Mulig det er sånn leire, som jeg kaller Alun leire.

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    10
    det er ikke så kjedelig å gå hjemme lengre, som det var med bare 1 og 2 unger.Nå er det for travelt.Jeg får dårlig sammvittighet fordi jeg ikke tar meg mer tid til å gjøre ting med ungene,male, tegne øve på skriving.Men derimot har jeg aklltid vært mye ute med dem.

Og når internett står inne i stua er det lett og sette seg ned der isteden for å gjøre noe av det.

Dagene går jo med til mating, bleieskift på 2 unger,handle, lage middag, være ute litt, .....synes det er travelt jeg, og har ikke tid å kjede meg. :roll:
    Ha en fin sommer:05:

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av turvid
    playdot???? :roll:
    Det er noe lignende kitt som en kan lage forskjellige ting med og så er det ikke farlig om ungene stapper det i munnen, som det er med mye annet.
    4 barnsmamma

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Hjemmeværende vs Arbeidstaker
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 16
    Siste innlegg: 09-03-09, 07:16