Vi hadde en langhelg i Barcelona og det var deiligt. :03:
Først litt om byen
Hovedstad i provinsen Catalonia og nest største by i Spania.
1.7 mill. innbyggere, så det er litt mer enn her jeg bor ja![]()
24% av spanjolene snakket katalansk.
Vi låg på et hotel som het Hotell Montblanc, det var kjempekoseligt og god mat.
Første dagen var vi fremme i 1 tiden og sjekket inn før vi gikk en tur ut for å få oss litt å spise. Min andre halvdel hadde Tapas, noe han syntes var veldig godt (for meg så det ut som reker, ansjos, og diverse andre ting). Etter dette satte vi oss i parken i sentrum og nøt varmen og livet:01: . Var en snartur innom et stort shoppingsenter, men der var det svinpriser gitt.
På kvelden hadde vi bestillt bord og skulle finne frem dit, men det var ikke lett, spurde den ene etter den andre som gav oss forskjellige forklaringer, men til slutt spurde vi politi og de fant en bok og fant frem. Så stol aldri på en spanjols forklaring fant vi ut.:07: Maten var iallefall god der.
Neste dag var vi på en 3 timers lang sightseeing med buss og en svensk guide, ho var kjempeflink. Vi var først i Barri Gotic (gamlebyen), så kjørte vi til Mont juich-toppen med en nydelig utsikt over byen, så kjørte vi til Parc Güell (Modernistisk artitektur av Antoni Gaudi), vi gikk igjennom denne parken og den var helt utrolig (har sett bilder, men det kan ikke sammenlignes med virkeligheten). Så kjørte vi til katedralen, LA SAGRADA og gikk rundt den, den blir bygget ved hjelp av donasjoner og var et utroligt byggverk. Såå kjørte vi til den Olympiske havnen. Der gikk vi av og hadde et bedre måltid mat ute i varmen (22 grader), ilag med 5 andre nordmenn.
Etter dette gikk vi igjennom en park med en fin fontene og innom noen butikker i noen smale gater på vei til hotellet. (fikk handlet litt til ungene)
Var en tur å såg på de to Gaudihusa som var i byen også, de er helt utrolige
Var ute å spiste på kvelden, på en plass hotellet anbefalte og det var vellykket.
Neste dag var det mer avslappet, var en tur på Picassomuseet ellers slappet vi av. Var ute å spiste på kvelden.
Mandagen skjedde det ingenting for da reiste vi hjemover.

Svar med sitat
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
- Gutt (94) :a4:

Kevingullet juni-03 

Bokmerker (linker)