+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 22

Tråd: Hva hadde du gjort?

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Hva hadde du gjort?

Du gikk tur, og på bakken fant du 1000 kr. Ville du beholdt dem, eller ville du levert dem inn til politiet? Hvor stor sannsynlighet er det for at rette eier ville ha fått dem tilbake da?

(Noen som forresten vet om man får beholde de pengene hvis ingen melder seg, eller går de til staten?)

Jeg fant en gang en 200 lapp på bakken. Jeg beholdt den!:03:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    1000 kroner er mye penger å miste, så jeg tror jeg hadde levert dem til politiet. Men kunne godt tenkt meg å vite om det var jeg som fikk dem dersom ingen andre meldte seg først :04:

Kr 200 har jeg funnet en gang også - på gata i byen så de beholdt jeg med mer eller mindre god samvittighet. På et utested fant jeg en gang et sånt bankkortomslag med kr 250,- i. Var litt fristet til å beholde dem selv og ha drikken dekket den kvelden, men kom fort til meg selv og leverte det i baren :)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Det er liksom det jeg tenker jeg også, Cammie. Ville gjerne visst om jeg fikk beholdt dem hvis ikke rette eier dukket opp. Men det tror jeg faktisk ikke man gjør om man leverer pengene til politiet. Skulle vært interresant å funnet det ut. For 1000 kr. er svært fristende å beholde om man finner det sånn uten mulighet til å forstå hvem eieren kan være. Kunne man feks. hengt opp oppslag i nærbutikken og fortalt at du hadde funnet 1000 kr., men da måtte de ha fortalt et sted de trodde den pengelappen måtte ha vært mistet?
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Hadde jeg funnet penger ute (ikke i lommebok) hadde jeg beholdt dem. Tror ikke at jeg selv hadde ringt til politiet om jeg hadde mistet penger ute. Men hadde et vært ei lommebok hadde det vært en annen sak.

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Har funnet 500 en gang - beholdt dem.... Midt i gata i byen, tviler på at rette eier ville hentet dem...

Kommer nok an på hvor jeg hadde funnet dem...

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Mener å ha hørt at om ikke eier melder seg etter en viss tid - får man pengene.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Hadde jeg funnet så mye som 1000,- ville jeg levert dem inn. 50-100 kr ville jeg nok kanskje beholdt selv. Eller - det hadde kommet litt an på hvor jeg fant dem. Hadde jeg funnet dem på et fortau langt fra folk ville jeg tatt dem med - hadde jeg funnet dem i en butikke eller noe sånt så ville jeg levert dem inn. Hadde ikke gått til politiet for en 200 lapp.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido
    Hadde jeg funnet penger ute (ikke i lommebok) hadde jeg beholdt dem. Tror ikke at jeg selv hadde ringt til politiet om jeg hadde mistet penger ute. Men hadde et vært ei lommebok hadde det vært en annen sak.
    Åja, å finne dem i en lommebok hadde gjort en stor forskjell for da hadde man jo som regel kunnet sporet opp eieren.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Hadde nok gjort likt deg, tror aldri en kunne funnet eieren uansett

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Kan få mye fint for 1000 kroner, da... ;)

-Tone-

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    Kan få mye fint for 1000 kroner, da... ;)
    Nettopp !!

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Hadde nok beholdt pengene. Sannsynligheten for at noen kontakter politiet når de har mistet 1000 er vel svært liten. Og hvilke bevis har man for at den 1000 lappen er vedkommende sin, annet enn ved fingeravtrykk. Og så langt tviler jeg sterkt på at politiet går.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av RanneiH
    Nettopp !!
    Og det var de "skinnhellige" svigerinnene....:25:

-Tone-

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    8
    er helt enig med deg der...

en kvinne trenger en mann ,

som en elg trenger hårnett

Maria 18 år og Kjetil 12 år

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Samme her. Hadde pengene vært i en pengbok hadde jeg levert, eller oppsporet personen sjøl. En ren 1000 lapp eller 10 hundrelapper hadde jeg behold.
    Finner ikke rette personen til det.

Politiet beholder pengene (eller stat eller noe sånn) Hvis ikke rette Person dukker opp. Du får finnerlønn som du har krav på, så blir 100 kroner. (10%)
    Mener dette kan du trekke fra i det du leverer inn pengene på politistasjonen.

Tom fant et speilreflexkamera på Bestemorenga ( ski, tur anlegg) Han har alltid ønsket seg et slik kamera, leverte det til Politiet og sa de kunne hilse eieren og si han ønsket finnerlønn.
    Eieren av kameraet tilbød finneren under velidig tvil en 100 lapp. Tom sa da at det kunne være det samme.
    Unskyldningen var at kamerat var gammelt og neppe verd så mye nu.
    Men det er jo hva det ville kostet eieren å skaffe et nytt som skal det skal beregnes 10% av.

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Hva hadde dere gjort?
    av dido i kategorien Selskaper
    Svar: 14
    Siste innlegg: 18-02-05, 12:27
  2. Hva hadde dere gjort?
    av dido i kategorien Barnemat
    Svar: 8
    Siste innlegg: 10-01-05, 13:05
  3. Hva hadde dere gjort?