+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: Koteletter

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Koteletter.

Bruk vanlige koteletter (da må du krydre dem) eller røkte sommerkoteletter (de bruker vi).
    Ta en til to løk og en paprika, fres dem litt i panna.
    Ha kotelettene i en form eller langpanna, hell løken og paprikaen over.
    Bland tomatpure med vann, 1-2 bokser alt etter som hvor mange koteletter du har, bruk mye vann, hell dette over kotelettene.
    Det blir en kjempegod saus av det.

Kok jasminris/annen ris ved siden av, du kan og ha risen ilag med kotelettene.

Stek kotelettene i ovnen halv time på 200 grader

Nydelig........

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Koteletter

Mange kaller det å lage mat en kunst og jeg er en av dem.Her er kunten med å steke koteletter av lam,gris,kalv og vilt:

Kottisene skal ha romtemp. og være godt tørket tørre i kjøkkenpapir.:)
    Brunes i 3-4 min på hver side, så drysses det på salt og pepper etter smak og behag.Legg et lokk på pannen å la de stå 5 - 15 min. etter størrelse på svakeste varme. :01:

For lang steking gjør de tørre og seige.
    Mange ganger kan man oppleve at kjøttet til min store fortvilelse er sprøytet med vann.Dette helles av!!!

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Oæææ Takk for tips, skal prøves.

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Her stekes de på samme måte - deretter blir de stående i ovnen med kraft på halve dagen gjerne - da er de møre da.... Trenger nesten ikke tygge engang......

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Bruker ikke å steke koteletter i stekepanne,men har de i stekovnen i skoffen med litt vann og smør/margarin.Da blir de ikke seig,og da slipper du og stå hele tiden og passe på...:03: Takk for tippset skader ikke å prøve din måte..:)

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av RanneiH
    Her stekes de på samme måte - deretter blir de stående i ovnen med kraft på halve dagen gjerne - da er de møre da.... Trenger nesten ikke tygge engang......
    Sånn husker jeg mormor også gjorde det og det ble brun saus. Vet ikke om det hadde noe med at hun hadde gebiss

Hun var en kjempeherlig mormor altså :02: døde for 3 år siden
    http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
    "Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
    (Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Min stefarmor pleier å helle litt vann på stekepannen å ta seg en 5 min. blund på sofaen. (Hun har eggeklokke)

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg lager koteletter, løk og paprika i langpanne, tomatpure og vann helles over, koke ris til - det er godt det..

Eller så lager jeg de i langpanne med vann og margarin på, blir så fine da å.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2005
    Poengstyrke
    8
    Jeg pleier og steke de raskt i panne til de blir godt stekt, min mormor sa hun steker de til de løsner fra bena.:03:
    Høres godt ut og ha de lenge i ovnen i tillegg.. Vi skal ha kottiser på tirsdag..
    I dag hadde vi hjemmelaget Thai Wok, den var nydelig.
    Hilsen

Mamma Mia med barn på 3 år:g8:,6 år, 11 og 14 år.

Ha en fin dag!

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg steker de i en form fra Tupperware. Legger de bare nedi med salt og pepper på, uten noe smør. De kan gjerne være fryst, spiller ingen rolle. Setter de på 80 grader i 5-6 timer. Etterpå freser jeg dem brune på høy varme på stekepannen. Da er de så møre at kjøttet faller fra hverandre nesten.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Gratinerte koteletter

Her er en enkelt og grei vri på kotelett middagen. Kjempepopulært her hos oss.

Brun kotelettene og legg de lagvis i en ildfast form med masse oppskåret paprika, løk og champingong og rømme.

Til 4 personer beregner jeg:
    8 koteletter
    3-4 paprika
    1 - 1/2 stor løk
    og champingong har jeg aldri veid .... men litt over 1/2 full sånn papirpose til sopp.
    2 bokser lettrømme

Ha over maaaaasse revet ost

Det blir masse veske i formen fra grønnsakene og kjøttet - dette blander seg med rømmen - det blir ikke det mest delikate synet denne sausen - men det smaker kjempegodt.

Gratiner i ovnene til kotelettene er møre og osten er smeltet og vel så det 200-220 grader i ca 45 minutter. (jeg bruker varmluft)

Til dette kan du servere alle slags poteter - vi bruker av og til vanlig kokte og av og til råstekte potetbåter.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Det hørtes rå deilig ut, men får vi barna til og spise det:09:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Fillerya
    Det hørtes rå deilig ut, men får vi barna til og spise det:09:
    Ja det vil jeg tro - fordi hvis de ikke liker grønnsakene så følger de jo ikke med automatisk og sausen blir ganske tynn - så det er jo bare å la det "renne" litt av hvis de ikke liker den... dessuten blir kjøttet mye mørere av å bli etterstekt .... eller kokt i stekovnen enn hvis det bare er stekt. Kjøttet i seg selv får ikke så veldig anderledes smak - litt selvfølgelig - men ikke sånn at det blir sært. Hvis ungene ikke liker den gratinerte osten - så blir jo den liggende bare på de stykkene som ligger øverst.

Poden spiser dette - men han styrer unna de grønnsakene jeg bruker i (han får vanlige trillerter til han da)

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Hørtes kjempegodt ut må jeg si!!! Nam nam

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Klara
    Ja det vil jeg tro - fordi hvis de ikke liker grønnsakene så følger de jo ikke med automatisk og sausen blir ganske tynn - så det er jo bare å la det "renne" litt av hvis de ikke liker den... dessuten blir kjøttet mye mørere av å bli etterstekt .... eller kokt i stekovnen enn hvis det bare er stekt. Kjøttet i seg selv får ikke så veldig anderledes smak - litt selvfølgelig - men ikke sånn at det blir sært. Hvis ungene ikke liker den gratinerte osten - så blir jo den liggende bare på de stykkene som ligger øverst.

Poden spiser dette - men han styrer unna de grønnsakene jeg bruker i (han får vanlige trillerter til han da)
    Joda, tenkte nu mest på de store. Gitte spiser ikke koteletter uansett.

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine