+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 11 av 11

Tråd: "Hverdagsdessert"

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

Question "Hverdagsdessert"

Noen som har gode tips til "hverdagsdessert" til ungene? Litt sånn godt som man kan servere uten at det nødvendigvis er de aller største kaloribombene.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Vi spiser veldig sjelden dessert her i huset. Det blir til jul det ;o) Og hvis vi er på besøk hos noen. Ellers får de noenganger is. Men de spiser ofte kjeks etter middag her, så jeg synes det er nok kalorier om jeg ikke skulle ha begynt å innføre dessert også. Og eple, melon, druer er også gode desserter. Og av og til får de en yoghurt som dessert!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Bruker ikke ha desset tilvanlig,hvis da blir det is, eller frukt! Himmelsk lappskaus,da skærer du opp frukt i bitter!Kok opp sukker og vann,avkjøl helles over.Eller lake fra hermetisk frukt.Dette er bedre en hermetisk frukt.Krem eller vaniljesaus til.....nyyyyderlig!Håper det vil smake:06:
    Sist endret av merete g; 17-03-05 kl 13:35.

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Her spiser ungene mye frukt - og de elsker honning melon. Har vi dessert er det som regel piano sjokoladepudding og vanlijesaus, den er bare nydelig. Hvis du "må" gi de noe søtt er jo havresuppe godt!!!

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hey:)

I tulla`s barnehage så er det veldig populært, spesiellt på fredager at de bruker opp all frukt som har blitt igjen etter uken. De skjærer frukten opp i biter og legger det i en bolle. Så tar de det som er igjen av yoghurt og fordeler på tallerkner og legger frukt oppå.

Dette går ned på høykant...

Frukten er iallefall sunn og alle gir sine barn yoghurt, selvom det er en del sukker i den.

Velbekomme, håper det smaker:)

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Jeg fryse yoghurt i tupperware ispinneboxer jeg, det elsker ungene mine.:)

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9
    Jeg synes det er godt med Dreamis og banan jeg. Og det kan jeg godt spise når som helst:03:
    http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
    "Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
    (Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2

Uregistrert Uregistrert gjest
    Jenta mi på 2 synes at det er vældig godt med ulik frukt skjært opp i biter med litt vaniljesaus ved siden av. Da får hun den frukten hun liker bæst og kan dyppe frukten i sausen eller bare ha den over. Frukt er så godt i seg selv så de trenger nødvendigvis ikke vaniljesaus, men det finnes noen lettyper i butikken som man må koke. Ellers så er bananpannekaker vældig populært. Her er oppskriften:)

Ingredienser: 3 dl hvedemel
    ¾ ts salt
    3 ss sukker
    2 ts bakepulver
    1 egg
    1 ts olje
    2½-3 dl skummetmælk
    1½ bananer
    Bland hvetemel, salt, sukker og bakepulver. Mos bananen. Pisk egget sammen. Tilsett deretter melk og pisk. Tilset bananen og oljen og pisk lett sammen. Tilset melblandingen litt av gangen og under omrøring. Stek pannekakene på en panne man ikke trenger bruke smør for å steke. Man kan servere sjokoladesaus, is, eller litt syltetøy til. Det førstnevnte tilbehøret bruker vi å ha i helgene, men litt syltetøy skader ikke. Ps:Pannakakene er fettfattige.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    :02: Takk og takk - her var det litt tips å ta tak i. Er ikke vanlig å servere dessert her i huset heller. Men, synes det kan være greit sånn en gang i blant.... i allefall når middagen kanskje ikke har vært av den mest populære sorten. Men, har da lyst til å holde meg til noe som ikke blir for "bombe" :03:

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9
    Noen av dere som spiser kake e.l. til kaffe da sånn cirka 1 t etter middag :09: Mine foreldre og mine sv.foreldre gjør det. Etter middagen er det kaffe og ofte med tilbehør som kake e.l. Ikke sånn kakebord, men kjeks,vaffel, kakestykke e.l. (ingen av dem er tykke altså, hvis dere tror de spiser mye)

Jeg drikker ikke kaffe :21: og har aldri behov for kaffe eller noe til kaffen Synes da det er bedre med dessert av og til og da tenker jeg på enkle saker som is med frukt, eller forskj. spennende frukt som er skåret opp. Ikke hver dag da :03:
    http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
    "Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
    (Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Her er det stort sett frukt, rå grønnsaker til dessert eller en yoghurt. I går hadde vi oppkutta frukt, yoghurt og pisket fløte, sammenblandet og ungene spiste kjempemasse.
    4 barnsmamma

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Bonusrunde, Oktober 2004, Ting man fikk i "gamle dager"
    av Lise i kategorien Månedens debatt
    Svar: 57
    Siste innlegg: 11-03-10, 11:37
  2. Svar: 9
    Siste innlegg: 08-01-10, 08:57

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)