Jeg har nå funnet frem påskeeggene til ungene og i morgen skal jeg ut og handle godteri å fylle egget med. Påskaften morgen gjemmer jeg egget og så må ungene rundt i huset og lete etter det.
Hvordan gjør dere det med påskeegget?
Jeg har nå funnet frem påskeeggene til ungene og i morgen skal jeg ut og handle godteri å fylle egget med. Påskaften morgen gjemmer jeg egget og så må ungene rundt i huset og lete etter det.
Hvordan gjør dere det med påskeegget?
Vi har påskeegg-jakt. Lager en del spørsmål og rebuser der de som leter må løse oppgaven og finne en bestemt bokstav i svarordet. Nederst ved oppgaven skriver jeg hvor de kan finne neste oppgave, f.eks under en lampe eller bak en dør ol. Så må de lete til de har funnet alle oppgavene og løst de. Så må de stokke om bokstavene for å finne selve løsningsordet der eggene er gjemt.
Har visst falt godt i smak, Veronika har mast om det i flere uker allerede og Helene har invitert seg selv fordi hun skal være med på påskeegg-jakt.![]()
:j4: Annette :smilie_girl_244:
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
Stapper det fullt med gotteri og gjemmer det, så må de finne det. Enkelt og greit egentlig..:)
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
i fjor (har han annenhver) fikk traktorsønnen det på veg til bergen.. (laaaaang biltur) snop inkl nemodvd![]()
iår regner jeg med at egg(ene) blir til mor og av marsipan!!
mara
Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`
Påske egget fikk de idag - litt juks iår, men siden zap har bursdag idag + at vi er borte på påskeaften, valgte vi å gjøre det slik iår. :)
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Jeg gjemmer egget i hagen. Påskeharen har kommet og gjemt det der natt til påskeaften. (jeg legger det der tidlig om morgenen) Og om morgenen må hun lete. :) Denne gangen skal vi gjemme tantebarnet sitt også i vår hage. Jeg har laget til begge to. Gleder meg til de skal lete.:03:
Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.
http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif
Vi har alltid hatt påske-eggjakten på påskeaften. Vi har da hatt et stort egg med gotteri til hver og pleier å leke tampen brenner.
Får guttene våre fortsatt påskeegg, ja de gjør det. Synes det er koselig jeg :03:
Til nå har vi jo vært sammen i påsken, bortsett fra for 2 år siden da var eldstemann i Barcelona på internasjonal fotballcup
http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
"Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
(Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2![]()
Jeg har dem klare og hadde tenkt å gi dem i dag, men så fikk jeg vite at det ikke var enda, så da får jeg vente (husker ikke det fra år til år). Så nå skal de få dem på tordag.
4 barnsmamma
Jeg pleier ikke være så flink med slike påskegg, men i år har jeg bestemt meg for å få det til, men blir bare til Gitte.
Har kjøpt et digert påskeegg, som fylles med alt mulig fra blad, litt leksaker, godter og noen småsaker til. Dette skal hun få med seg når hun reiser til Farmor på Onsdag, og skal være påskesnacks fra mamma.
Kirsti fikk velge om hun ville ha penger eller overraskelse egg, hun bestemte seg for pengene og handle inn det hun har lyst på selv.
Ååh, den rebusideen kjøper jeg av deg Annette :03: . Morsom variant!
I går satt forresten MC og fortalte at hun verken trodde på Påskehare, tannfe eller julenisse. Det var nemlig bare de voksne som kledde seg ut, og når jeg spilte helt uforstående fikk jeg beskjed om at jeg bare prøvde å lure henne :01:
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Stort sett har påskeharen vært på besøk her på påskeaften. :03: Da blir påskeegget gjemt og poden har måtte lete etter det - uten rebus delen.
Har hørt om flere som har hatt type rebus løp/påskeegg-jakt og hadde tenkt å adoptere den ideen i år. Men - holder oss nok fortsatt til påskeaften.
Bokmerker (linker)