+ Svar på tråd
Side 1 av 21 1 2 3 11 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 302

Tråd: Barne-tv

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Siden jeg ikke klarer å vente helt til 1.mars, starter jeg månedens tema nu... :P

Dette tema har jeg gledet meg til å starte og håper alle vil synes at dette blir spennende. Vi skal nemlig mimre litt her. Siden vi er spredt i alder, vil innspillene bli mange og interessante, noen husker ting som andre ikke har hørt om engang :green:

Hvilke Barne-Tv program synes du var/er bra? Fra da du var liten og fra dagens programmer...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Jeg husker at Lise Fjeldstad leste fra en bok som het "Stine stankelbein" og jeg syntes at hun hadde den nydeligste stemmen jeg noen gang hadde hørt, så jeg satt helt oppi TV'en med øynene igjen for å få med meg hvert ord. Det er den barne-TV'en som har gjort aller best inntrykk på meg. Lekestue med Geir Børresen var moro, men Vibeke Sæther var teit. Pompel og Pilt var skumle i hvert fall Gorgon vaktmester! :o

I dag liker jeg godt Thomas-toget og andre slike dukkefilmer, mens Huset med det rare i er kjedelig både for små og store.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Jeg husker så skrekkelig dårlig ang. akkurat dette, men nå som tankene er fokusert på slikt - så kommer det nok etterhvert. :roll:

Men det jeg virkelig husker, og som er et veldig godt minne - er barnetimen på radioen. De gangene jeg hørte den, var vi som oftes hos min farmor og farfar. Han pleide å sitte og sove ved siden av radioen, men våknet alltid rett før barnetimen begynnte(klokken 17.00) - og satte da på radioen. Og så kunne vi sitte på fanget hans, og høre på.

Jeg ser enda hele settingen for meg

Så husker jeg Herr Nelson og ?? - den likte jeg veldig godt. (Se, her husker jeg alt) :lol:
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    10
    Husker tante brun,fiolett og grønn tror jeg det het.Og jeg så kolargol på lørdager husker jeg fordi da måtte jeg vente så leeeennge på at fotballkampen skulle slutte.

I dag er det jo mye,mye mer.De kosligste synes jeg er mummitrollet,Teddy og Annie...
    Ha en fin sommer:05:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ina: Pernille og Herr Nelson, de var dukker og snakket rart...

Jeg minnes Colargol med stor glede. Professor Baltazar, Lekestue (enig med der om Vibeke) Labbetuss var gøy! Saltkråkan med Tjorven. Og.... må friske litt opp i husken her og...

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Det første jeg husket var "Jeg er bjørnen Kolargol som kan synge dur og moll", åh så kjekt det var. Ser det er flere som husker denne godt.

Nå er det Gnottene, men det er nok fordi begge barna liker det best. :heart7:

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Til Lise

Det er godt Ole Brum følger deg, for så ofte som du har skiftet bilde etter at jeg kom til disse sidene så er det ikke lett å følge med ellers. Du var fin i dag synes jeg. :lol:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    :green: :green: Kjempefin Lise! (Nettopp stått opp??)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Som den modige jente jeg var så syntes jeg både herr nelson og kolargol var litt skummelt da. :lol:
    Jeg synes tøydukke anna var fint, ikke så mye skummelt der.
    Å jeg synes at redda joppa var ekstremt skummel, når han forsvant.

Nå synes jeg bjørnen i det blå huset er fint, for Vegar er utrolig fasinert av han. Han går å lukter på alt å alle etter å ha sett det. :green:
    Så liker han faktisk huset med det rare i, ikke skjønner jeg hvorfor men det er vel ikke mening heller det da. Også lokomotivet Thomas er han glad i. Ja å må ikke glemme Pingu som han holder på å le seg skakk av. :klovn: :klovn:

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Ta en titt her, så får dere frisket opp minnenne litt.http://home.online.no/~groennsl/

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av tovekrist
    Husker tante brun,fiolett og grønn tror jeg det het.Og jeg så kolargol på lørdager husker jeg fordi da måtte jeg vente så leeeennge på at fotballkampen skulle slutte.

I dag er det jo mye,mye mer.De kosligste synes jeg er mummitrollet,Teddy og Annie...
    Det var gøy det!

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Ina: Pernille og Herr Nelson, de var dukker og snakket rart...

Jeg minnes Colargol med stor glede. Professor Baltazar, Lekestue (enig med der om Vibeke) Labbetuss var gøy! Saltkråkan med Tjorven. Og.... må friske litt opp i husken her og...
    Pernille og Herr Nelson var moro.

Colargol, Professor Baltazar, Lekestue og Teodor var stor-favoritter ;)

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Chamilla: Jeg har da ikke skiftet så ofte? Er jo den som har hatt avataren lengst, men så skulle jo jeg følge moten her inne da, og det gikk ikke så bra som dere oppdaget..

Turvid: Jepp, meg på det beste :green:

Til alle: Vi skal her inne snakke om, spørre hverandre og mimre om barne.tv i dag og for lenge siden. For at sidene skal bli spennende for oss alle, så vil jeg at vi sammen prøver å mimre oss tilbake. Kanskje fortelle litt om hva ting handlet om....Bruk gjerne et lite bilde om dere finner det.

Hilsen Lise, litt streng moderator... :P

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Dette er da Colargol. Rare greier jeg husker han som tegneseriefigur...merkelig som minne kan lure oss....

Får å se bildet gå til denne siden: http://home.online.no/~kgroenn/colargol/

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Er det ingen av dere som husker Romlingana og suppetrollet, eller er det meg som er sååå gammal. eg likte veldig godt Pernille og herr Nelson. Colargol var herlig, men da var jeg blitt ganske stor og pleide å se på sammen med lillebror. Noen som husker toget Tøffe...f.eks..

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

+ Svar på tråd
Side 1 av 21 1 2 3 11 ... SistSist

Lignende tråder

1. Dagens Barne-tv
    av Lise i kategorien Tv og film
    Svar: 10
    Siste innlegg: 25-08-08, 10:23
  2. Barne-do-sete
    av Birgit i kategorien Barneutstyr
    Svar: 2