+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Hunder som biter

Innmeldt
    Aug 2004
    Alder
    42
    Poengstyrke
    9

Hunder som biter

Som skrevet tidligere skulle jeg komme tilbake til en episode jeg hadde som barn. En venninne av meg bodde i en 2mannsbolig. Utenfor huset pleide det å være en fastbundet hund, som bjeffet på alle og enhver. Den var ganske stor og alle var redd den (det var naboen til venninnen min sin hund) Jeg drev med ridning/hester og passet hunder og var og er veldig glad i dyr. Jeg syntes så synd på hunden og tenkte at med kjærlighet og omsorg ville den nok bli en glad hund etterhvert. (gikk nok i 4 el 5 kl)

Så det jeg gjorde var at hver gang jeg besøkte venninnen min så snakket jeg med hunden, med rolig stemme og nærmet meg den nærmere og nærmere for hver gang Til en dag jeg følte at vi hadde en god forbindelse og jeg var helt inntil den. Det som da skjer er at den hopper opp, prøver å bite meg i strupen, jeg vrikker unna, den får tak i skrittet og armen, jeg må på sykehus, .......

JEg ble ikke redd hunder etter dette og følte heller ikke hat til denne hund. Jeg skjønte at den ikke hadde opplevd nok kjærlighet og omsorg, kun det motsatte og hadde dermed ingen forutsetninger for å kunne møte meg, selv om jeg bare var snill.

Hunden ble avlivet rett etterpå , trist, men det var endel den hadde bitt, jeg ble den siste. :04: Men jeg ville liksom gi den en sjans til å føle kjærlighet men det gikk ikke som jeg hadde trodd.
    http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
    "Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
    (Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Skremmende å oppleve sånn. Godt hunden ikke traff strupen, da hadde det nok straks gått enda verre.
    I to av tilfellene som jeg har blitt bitt av hund, så har det også vært eieren sin feil at hunden har vært agressiv. De ble aldri luftet, kun slupet ut i luftegård, de ble bare kjeftet på og fikk ikke ros eller "godsnakk",og tilogmed når de var inne så sto de i bånd(med kort løpestreng). Ene sønnen og moren tror jeg også sparket hundene, uten at jeg er sikker på det.
    Forferdelig synd på hunder som har det slik, og når de blir agressive av slike grunner så blir de avlivet. Selvfølgelig er jo det stort sett en nødvendighet, men eierne burde virkelig få sin straff de også, og i tillegg fradømmes rett til å ha dyr på livstid.

Men jeg ville liksom gi den en sjans til å føle kjærlighet men det gikk ikke som jeg hadde trodd.
    Det viser at du er en ekte dyrevenn, og det kan jo være mulig at hunden merket det selv om den alikevel angrep deg. Det er vel med dyr som det er med mennesker som har blitt mishandlet og forsømt at de føler seg utrygge og ikke stoler på noen.
    Som barn så tror man gjerne ofte at hvis man er snill og gir kjærlighet, så er det nok. Desverre er det ikke alltid tilfelle.
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hei:05:

Det der var en skikkelig skremmende historie:21: Godt det gikk så bra som det gikk, selvom det ikke gikk bra i det hele tatt...

Min historie er ikke så voldsom..

Jeg skulle bare ta tak i båndet til en liten papillon som hadde slitt seg og der satt den rett i lanken... gikk ikke hull i huden en gang men nok til å sette en støkk i en 4 år gammel jente.. liker ikke små hunder til dags dato.. foretrekker de store.

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Min erfaring er at aggressive hunder og spesielt hunder i bånd - skal du holde deg langt unna.

Står de fastbunden, er de så totalt låst i situasjonen, at de føler enda mer utrygghet og er mer agressiv av den grunnen. Der har de ingen mulighet til å stikke seg unna, det eneste de kan er å forsvare seg mot det som de opplever som skremmende.

Sønnen i huset her ble bitt av en slik hund. Den stod fast bunden på naboens eiendom, og sønnen min gikk til han - samtidig som en annen nabo rett før hadde gitt hunden et kjøttbein. Da sønnen min nærmet seg, kastet hunden bare på hodet og beit han godt i armen.

Det dumme var selvsagt at jeg ikke viste han var der. (Han var rundt 6 år), og da han kom hjem grått han sårt og sa at hunden hadde bitt han. Jeg var selv dårlig den dagen, og mannen lå med omgangssyke...

Jada, sier jeg - det har den nok.:08: Og drøyde noe før jeg fikk sett på han.., + at han måtte kle av seg selv yttertøyet. :04: Og den hadde jo bitt da, i albuen. Hvor det nå var skikkelig hevelse, men ikke noe hull..heldigvis. Vi fikk legen hjem til oss (dette var den tiden da legene gikk på hjemmebesøk), men han trengte ikke noen sprøyte pga. alle vaksinasjonene de tar som unger.

Naboen tilbød seg med engang å avlive hunden, men der sa jeg at jeg ikke kunne forlange det - siden hunden tross alt stod bundet i deres egen hage. Hadde hunden gått løs derimot... Men de valgte å avlive den, de kunne ikke ha en hund de ikke kunne stole på.

Så til din historie, Mio. Jammen godt det gikk bra med deg. :)

Sist endret av Ina; 01-05-05 kl 11:35.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    huff, det er forferdelig å oppleve slike ting.

godt det har gått bra iallefall!

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    8
    det der hørtes grusomt ut! har selv blitt bitt av hund, mne det var langt fra så dramatisk..jeg var på vei fra skolen.gikk vel i 3 kl..en snarvei jeg og mange andre brukte var gjennom en hage..og en dag jeg gikk der kom det byksende en st.bernard mot meg og tok tak i armen min..det gjorde vondt, men jeg vet jo nå i ettertid at den bare holdt meg fast..hadde den ment å bite hadde jeg ikke kommet fra det nesten uten merke..

men den episoden som sitter fast i hukommelsen er den jeg har fortalt om før..nemlig da Kjetil ble bitt i fjor.da kunne det gått så mye verre enn det det gjorde..schæferen hoppet opp og beit tak over hodet hans og ristet slik at det ble flenger både i hodet og en remse av øret løsnet og bare hang såvidt fast..legen sa at han hadde hatt flaks, fordi de tennene som rev øret like godt kunne tatt halspulsåren..det er jo ikke store avstanden mellom de to stedene...

kjetil måtte sy masse sting på øret og et par i hodet..og politiet kom på helsesenteret 5 minutter etter oss og tok bilder og opptok forklaring fra kjetil og de voksne han var med da det skjedde..politiet anbefalte anmeldelse på bakgrunn av skadene og vitneforklaringene (og det faktum at de hadde fått klager fordi denne hunden brukte å være løs i nabolaget..og agressiv mot alle), og jeg anmeldte angrepet + hundeeieren for uaktsomt hundehold.hunden ble avlivet, men hundeeieren skaffet seg ny hund kort tid etterpå....

det hører også med til historien at hundeeieren ringte meg bare noen timer etter at vi var kommet hjem og prøvde å få meg til å la være å kreve den avlivet...det synes jeg var toppen av frekkhet! ettersom hva naboene rundt ham sa, var han nemlig klar over at den var ustabil og hadde innrømt det ved flere anledninger...

jeg synes det er altfor lett å skaffe hund og altfor vanskelig å få fradømt retten til å ha hund i dette landet..som tidligere sagt er det faktisk opprinnelige rovdyr vi har gående rundt oss, og man vet aldri når instinktene tar over...
    synes jeg må påpeke at jeg ikke er en fanatisk hundehater..jeg er vokst opp med hunder (schæfere faktisk:01: ) og har hund idag, men man må vite hva man har med å gjøre, og altfor mange vet ingenting om hund når de skaffer seg en..

så...da fikk jeg sagt mitt..:01: godt å få luftet ut litt..:01:

en kvinne trenger en mann ,

som en elg trenger hårnett

Maria 18 år og Kjetil 12 år

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Biter du negler?
    av sol i kategorien Egenpleie
    Svar: 26
    Siste innlegg: 30-01-06, 13:13
  2. Biter du negler?
    av Tornerose i kategorien Egenpleie