Hva bruker man dette til da?
Hva bruker man dette til da?
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Hei:05:
Noen bruker persille til å pynte på kokte poteter og dill passer bra til sjømat..
Jeg liker ingen av delene:07:
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Jeg vet ikke hva man bruker pesille til - har aldri hørt om det :25:Opprinnelig lagt inn av Lise
http://mitglied.lycos.de/janszen/sig...s/lines247.gif
"Den som ønsker å leve livet om igjen, har overhodet ikke levd"
(Karen Blixen) :05: MIO, mam for 2![]()
Hmm tskOpprinnelig lagt inn av MIO
![]()
Ingrid espelid brukte en persilledusk til alt hun! Man kan tygge persille for å få bort dårlig ånde for den dreper bakterier![]()
Dill er godt som fyll i helstekt laks. Gni innsiden med litt salt, fyll inn rømme, sitronpepper og legg i dill.... men ikke for mye da :03:
Hvis det er kruspersille du har synes jeg ikke den kan brukes til så veldig mye annet enn pynt og kanskje litt opphakket i pastasalat, evt litt i en kremet pastasaus sammen med andre krydderurter.
Bladpersille er mildere på smaken og egner seg enda bedre.
Dill er nydelig og jeg bruker det masse! Jeg strør det på pommes frites, jeg bruker det til å strø på toppen av salater, jeg strør innsiden av ørret/laks om jeg lager helsteikt fisk, jeg bruker det i fiskesupper. NAM! Frisk dill har jeg sjelden i hus, men er selfølgelig best når man skal lage skikelig fiskemat.
Persille bruker jeg ikke så mye av, men som pynt på toppen av ferdigskrelte poteter er OK til festbruk.
Jeg lurte en dame til å spise chili en gang, og hun var snar til å hente frem en persilledusk å tygge på for å få slukt flammen i munnen![]()
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Dill:
Frisk dill er en nødvendig het til all slags skaldyr og til graving av fisk.Klipp frisk dill over de kokte potetene, ha rikelig med hakket dill i den hvite sausen og dryss dill i friske salater.
Kruspersille:
Bruk den i salater,på smørbrød, i supper ,sauser,majoneser og eggeretter.
Bladpersille:
Brukes til nær sagt all slags mat .Gjerne ved siden av andre krydder urter og hvitløk for å runde smaken. Den er fin som fyll i både fisk og kjøtt, og gir nyderlig smak til kryddersmør og saus.:03:
jeg bruker persille til nesten alt jeg, både i supper, sauser og salater
det er godt til poteter og gir en frisk smak på nesten alt. til tomatsauser der man også bruker basilikum er det ett "must" :)
dill bruker jeg også en del av særlig til fisk, men det er faktisk også godt til kylling :) Og i en del salater, som f.eks potetsalat(der bruker jeg mye persille også)
Jeg fortrekker å bruke enten frisk eller frossen dill/persille synes smaken er bedre da, men bruker også tørket om jeg ikke har annet :)
Har du fått brukt det nå da, Lise?
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
eh nei![]()
Bokmerker (linker)