+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 43

Tråd: Ting vi ikke savner:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71

Smile Ting vi ikke savner:

Ting vi ikke savner fra vår skjønne barndom og ungdomstid. Hva vil du ikke ha igjen fra barndomstiden/ungdomstiden...
    • Blokkfløyte - for et gnåleri det var på den, selv om jeg syntes jeg spilte virkelig vakkert og stadig holdt konserter for mamma og pappa, skjønner i dag at de må ha lidd noe skrekkelig
    • Fugledansen - Sangen med de idiotiske dansetrinnene plaget lenge vettet av alle som våget seg ut på dansegulvet. Fugledansen er et skrikende, for ikke å si kaklende, eksempel på hvor liten kritisk sans vi til tider hadde.
      • 1. Tapp fingrene mot tommelen som et fuglenebb fire ganger
        2. Bøy armene og slå albuene mot siden av kroppen som fuglevinger fire ganger
        3. Sett deg på huk samtidig som du vrikker på stjerten fire ganger med samlede ben (twist)
        4. Klapp fire ganger
        5. Gjenta punkt 1-4 fire ganger
        6. Sving deg rundt med en partner arm i arm, ansikt mot ansikt fire ganger.
        7. Gjenta punkt 1-6 helt til du ber høyt om nåde

Du har nå danset "Fugledansen".
        Hør fugledansen
    • Settekassen - en støvsamler av dimensjoner og siden de sjelden var særlig dype, sto alle småtingene og vaklet på kanten. Som regel betydde dette lite, men fra tid til annet gikk det fryktelig galt.

Det skulle ikke mer til enn et smell i en dør eller et dunk i veggen før halvparten av prydgjenstandene ramlet ut av kassen og prydet gulvet i småbiter. Redselen for at dette skulle skje skapte nervøsitet og angst. Mange fikk nervøst sammenbrudd.
    • Korrekturlakk, også kalt Tipp-Ex, var et uunnværlig hjelpemiddel for oss ikke ufeilbarlige. Skrivefeil ble slettet med en penselstrøk, men ikke uten bivirkninger. Metoden var rask, billig og effektiv. Og noe skikkelig klin. Tipp-Ex'en ble ikke særlig gammel før det kom fullt av klumper i den som ble gnidd utover papiret. Dessuten måtte man jo skrive oppå lakk-flekken for å rette feilen, og da hendte det ikke sjelden at kulepennen gikk gjennom smørja, slik at resultatet så ut som hjulspor i snø.

Kilde: nrk.no
    Sist endret av Lise; 30-05-05 kl 09:56.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    jeg som var SÅ flink på blokkfløyte....

-Tone-

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tone
    jeg som var SÅ flink på blokkfløyte....
    Jeg og:06: Men nå som jeg har fått blokkfløyta i hus igjen, så skjønner jeg hvorfor det ikke har vært noe savn.

Settekassen Har det ennå jeg, på toalettet :e9:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hei :05:

Godt spm :02:

Noe jeg er helt sikker på at jeg ikke savner er alle kjærlighetssorgene!!!!!

Av matrielle ting, så vet jeg faktisk ikke hva jeg ikke savner, men blokkfløyta kan jeg si meg enig i....

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ok glem ordet Savner, bruk Hva vil du ikke ha igjen fra barndomstiden/ungdomstiden...:)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg har 4 settekasser enda jeg. De er full av bittesmå messingfigurer :03: De klarer jeg ikke kvitte meg med.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Ok glem ordet Savner, bruk Hva vil du ikke ha igjen fra barndomstiden/ungdomstiden...:)
    Jeg vil ikke ha tilbake de store brillene mine av plast. Som var så stor at de gikk nedenfor kinnbeina mine. Grusomt!!
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Blokkfløyten kan jeg ikke si jeg vil ha tilbake nei, men barna skal vel igjennom det samme på skolen kanskje.... Og da får vel vi det i hus igjen...

Jeg vil heller ikke ha igjen en slik rosa/lilla/hvit/turkis strikke genser som var så populær en stund da jeg gikk på barne skolen... Og ikke basket skoene mine som jeg og gikk med på den tiden.... (grusomt var det....)

Jeg kom jo inn på klær her jeg da, men det var bare det jeg kom på i farten...

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40

Hva med pugging av salmevers!!!!! Hat!!!!!

Håper dagens små slipper det.....

Bloggen min

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly

Hva med pugging av salmevers!!!!! Hat!!!!!

Håper dagens små slipper det.....
    Det hadde ikke vi da jeg gikk på skolen. Men mamma fortalte om det fra hun var lita. :03:
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose
    Det hadde ikke vi da jeg gikk på skolen. Men mamma fortalte om det fra hun var lita. :03:
    Det hadde ikke vi heller, men mamma hadde...

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Nå følte jeg meg gammel og utradert her gitt:03:

Vi pugget gjennom 3 og 4 klasse tror jeg det var....

Bannet det opp og ned..

Bloggen min

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Husker jo at vi måtte lære salmevers, men det var ikke noe stress. Var som andre ting vi måtte lære.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Apr 2005
    Poengstyrke
    8
    Jeg har 4 settekasser enda jeg. De er full av bittesmå messingfigurer :03: De klarer jeg ikke kvitte meg med.
    Har en jeg også.
    Den er full av minner...:02:

Klem fra Elisa :mc8:

:v13: 9 år :v13: 7 år 3 år

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Skulderputer

Skulderputene fantes i de fleste dressjakker på åttitallet, og spredte seg videre til mange andre plagg. Ingen syntes det var noe rart i å ha skuldre som en anabolisert rugbyspiller.

Tubesokker

Når man skal produsere klesplagg er det en enorm fordel å følge kroppens grunnleggende anatomi. Ingen lager for eksempel gensere uten hull til hodet. Sokker uten hæl, derimot.
    360 graders hæl

Nå er det jo sånn at tøy som blir strukket og tøyd gjentatte ganger, vil sige litt etter. Akkurat som det blir "knær" i noen bukser, ble det "hæler" i tubesokkene. Sannsynligvis var det noe av tanken også, at sokken skulle forme seg naturlig etter foten. Det store irritasjonsmomentet var imidlertid at man trakk sokkene på seg forskjellig vei hver gang, slik at det etter hvert dannet seg hæler rundt det hele. Denne 360 graders hælen gjorde at tubesokken etter bare noen ukers bruk ble forferdelig slapp og posete rundt ankelen.

Rottehale

Rotter er seiglivede dyr. Og rottehalen var en seiglivet hårsveis. En av tidenes minst selvkritiske frisyrer måtte likevel gi tapt til slutt.

Gymsokker

Uansett hvor ovenpå du måtte føle deg om dagen: Husk at du i en fortrengt fortid har løpt rundt i en svett gymsal med gymsokker på føttene. Du også.

Vannseng

Vannsengen er et av de beste eksemplene på at folk kan få seg til å kjøpe de mest latterlige ting, bare de tror det følger litt status med på kjøpet.

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Ting du IKKE får låne av mannen i ditt liv =)
    av Lise i kategorien Generelt om barn og familie
    Svar: 19
    Siste innlegg: 25-08-08, 09:23
  2. Savner Colargol
    av Helene_H i kategorien Tv og film
    Svar: 30
    Siste innlegg: 20-01-08, 20:46
  3. Harald gjør ting han ikke kan
    av Tornerose i kategorien Tv og film
    Svar: 13
    Siste innlegg: 01-05-05, 10:54

Bokmerker (linker)