Ting vi ikke savner fra vår skjønne barndom og ungdomstid. Hva vil du ikke ha igjen fra barndomstiden/ungdomstiden...
- Blokkfløyte - for et gnåleri det var på den, selv om jeg syntes jeg spilte virkelig vakkert og stadig holdt konserter for mamma og pappa, skjønner i dag at de må ha lidd noe skrekkelig
- Fugledansen - Sangen med de idiotiske dansetrinnene plaget lenge vettet av alle som våget seg ut på dansegulvet. Fugledansen er et skrikende, for ikke å si kaklende, eksempel på hvor liten kritisk sans vi til tider hadde.
- 1. Tapp fingrene mot tommelen som et fuglenebb fire ganger
2. Bøy armene og slå albuene mot siden av kroppen som fuglevinger fire ganger
3. Sett deg på huk samtidig som du vrikker på stjerten fire ganger med samlede ben (twist)
4. Klapp fire ganger
5. Gjenta punkt 1-4 fire ganger
6. Sving deg rundt med en partner arm i arm, ansikt mot ansikt fire ganger.
7. Gjenta punkt 1-6 helt til du ber høyt om nåde
Du har nå danset "Fugledansen".
Hør fugledansen- Settekassen - en støvsamler av dimensjoner og siden de sjelden var særlig dype, sto alle småtingene og vaklet på kanten. Som regel betydde dette lite, men fra tid til annet gikk det fryktelig galt.
Det skulle ikke mer til enn et smell i en dør eller et dunk i veggen før halvparten av prydgjenstandene ramlet ut av kassen og prydet gulvet i småbiter. Redselen for at dette skulle skje skapte nervøsitet og angst. Mange fikk nervøst sammenbrudd.- Korrekturlakk, også kalt Tipp-Ex, var et uunnværlig hjelpemiddel for oss ikke ufeilbarlige. Skrivefeil ble slettet med en penselstrøk, men ikke uten bivirkninger. Metoden var rask, billig og effektiv. Og noe skikkelig klin. Tipp-Ex'en ble ikke særlig gammel før det kom fullt av klumper i den som ble gnidd utover papiret. Dessuten måtte man jo skrive oppå lakk-flekken for å rette feilen, og da hendte det ikke sjelden at kulepennen gikk gjennom smørja, slik at resultatet så ut som hjulspor i snø.
Kilde: nrk.no

Svar med sitat
jeg som var SÅ flink på blokkfløyte....

3 år
Bokmerker (linker)