+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 6 av 6

Tråd: Katt eller hund, diverse spørsmål

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18

Katt eller hund, diverse spørsmål

Har i lengre tid hatt lyst på katt. Men min kjære sier at han ikke vil ha det. Men vi er 4 mot 1, så han burde gi seg på det synes jeg
    Men skulle han være 100% i mot det, så kunne jeg også tenkt meg hund. En ikke alt for stor en.

Men det jeg lurer på, og som nesten føles dumt å spørre om, med tanke på at jeg har hatt både hund og katt før. Men her kommer det:

Hva koster det å kasterer en hannkatt eller
    Besøk hos dyrlege for å få p-piller eller sterilisere?
    Når det gjelder hund, hvilke ugifter får man den første tiden hvis ikke den har fått noen vaksiner?

Og hva koster forsikring som dekker utgifter hos dyrlege?

Andre ting jeg har glemt?

Hjelper jo ikke å ha lyst på dyr hvis man ikke har råd til å ta seg av dem skikkelig. Håper noen vet noe av dette, så slipper jeg å lete og lete etter info.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Vi gav 550,- for å kastrere katten vår i fjor, men tror prisene variere en del, mellom 500 - 700/800

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Har i lengre tid hatt lyst på katt. Men min kjære sier at han ikke vil ha det. Men vi er 4 mot 1, så han burde gi seg på det synes jeg
    Men skulle han være 100% i mot det, så kunne jeg også tenkt meg hund. En ikke alt for stor en.

Men det jeg lurer på, og som nesten føles dumt å spørre om, med tanke på at jeg har hatt både hund og katt før. Men her kommer det:

Hva koster det å kasterer en hannkatt eller
    Besøk hos dyrlege for å få p-piller eller sterilisere?
    Når det gjelder hund, hvilke ugifter får man den første tiden hvis ikke den har fått noen vaksiner?

Og hva koster forsikring som dekker utgifter hos dyrlege?

Andre ting jeg har glemt?

Hjelper jo ikke å ha lyst på dyr hvis man ikke har råd til å ta seg av dem skikkelig. Håper noen vet noe av dette, så slipper jeg å lete og lete etter info.

Katter anbefaler jeg sterilisering på, de blir roligere og hokatter får brystkreft om de går på piller for lenge.

Hund - husker ikke helt pris på vaksinering, 500-1000 pr år, de må vaksineres hvert år, og 2 ganger det første året om jeg ikke husker feil. Eller har vi ingen utgifter på vår, annet enn abort da hun ble gravid, anbefaler sterilisering her å, vi skal ta på Bamse når vi finner en dyrlege i alta som gjør det, de har noen merkelige normer her, mens andre steder i landet gjør de det.

Forsikring har vi ikke på henne.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Og sterilisering av katt er ca dobbelt så dyrt som kastrering.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Vi betalte i underkant av 1500 kr for sterilisering av hunkatten var, og dette inkl. også helsesjekk og øremerking(som kan lønne seg å ha).
    Vaksinering + ormekur(sprøyte) betalte vi 200 kr for.
    Forsikring av katt koster rundt 400 kr pr. år. Iallefall den prisen vi fikk oppgitt på flere steder. Så vidt jeg vet så må katten være merket med øremerking eller chips for å kunne forsikres.

Lykke til med avgjørelsen. :mc8: Håper å snart få se bilde av et lite nøste. :27: :01:
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Takk for svar.

Vet ikke hva eller om det blir noe ennå. Men forteller det selvfølgelig om det blir noe. Med bilde så klart:01:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Dere som har katt...
    av sol i kategorien Kjæledyr
    Svar: 13
    Siste innlegg: 05-07-08, 11:32
  2. Stikket katt,enkel
    av katinka i kategorien Håndarbeid
    Svar: 7
    Siste innlegg: 04-09-03, 16:07
  3. Katt?
    av turvid i kategorien Håndarbeid