+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 33 av 33

Tråd: H-melk

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Begynte med melk da poden var året. Han reagerte på magen og fikk hard mage - men det hadde han med erstatning også - så i den blandet vi alltid malt. Derfor fikk han malt på skje etter at vi begynte med vanlig kumelk. Vi ga han også Biola youghert fra han var ca 10 mnd. Fikk tips om det pga magen fra helsestasjonen. Jeg kjenner ikke til innholdet av sukker - men tror det var pga sukkerinnhold at vi fikk råd om å bruke Biola i stedet for vanlig youghert.

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    9
    dere har helt rett i at det er mye sukker i youghurten, og biola har de samme verdiene uten sukker. men i forhold til kumelk, har youghurt riktige bakterier og sunnere selv med sukker. nå er det mye sukker i melk oxo.

Ganske stor del av landbruksøkonomien er hentet inn fra akkurat kumelk.
    Tror det var brennpunkt på NRK som hadde en reportasje om melken på 60-tallet, som hadde allt for høy radioaktivitet. den var faktisk kreftfremkallende.
    Men politikerene var livende redd for å skremme befolkningen bort fra å drikke melk, da ville hele landbruksøkonomien kollapse. så de valkte å holde kjeft.

bare en liten apropo, -om propaganda.

Min allergi (støvmidd, buerot, katter, og kumelk) er det størst sansynlighet stammer fra melken. Etter legers uttalelser.
    Og som tidligere sagt, kroppen henter ingenting fra kumelken som kroppen trenger.

jeg har eplejuice halvblandet med vann når poden ikke vil drikke vann, for væske er viktig.

Ble litt nyskjerrig da jeg ble allergisk, leste det jeg kom over av kritiske og ukritiske reportasjer om melk, de eneste som snakker posetivt om kumelken er landbruksrelaterte personer....

presiserer at dette handler om pastorisert kumelk, all annen melk har jeg ikke noe greie på.
    Pappa'n til verdens tre herligste gutter,

to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    9
    Beklager, biola har selvfølgelig sukkerinnehold den oxo, 6%.
    Pappa'n til verdens tre herligste gutter,

to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. Hva med melk?
    av Ina i kategorien Gomleriet
    Svar: 3
    Siste innlegg: 22-11-06, 19:11
  2. Utpumpet melk
    av Alfa i kategorien Barnemat
    Svar: 5