Fredag:
Jeg hadde tatt med fri fra jobben denne dagen.
Dagens første ærend var til optikeren for å prøve linser.
Jeg går vanligvis med briller.
Brillene mine har fargeskiftende glass og været ble bra så skulle vi ta bilder ute.
Jeg hadde ikke helt lyst til å ha bryllupsbilder med "solbriller"
Både jeg og mannen min hadde samme problem der med samme løsning.
Jeg hadde skikkelige problemer med å få satt på linsene og satt lenge for å prøve. Jeg klarte NESTEN å sette de inn, men øynene ble sårere og sårere av at jeg jobba med å få noe inn på de.
Til slutt fikk jeg optikeren til å sette de inn for meg så jeg skulle kunne kjenne hvordan det var å gå med de.
Dro fra optikeren med linser på og begynte å rydde på plass alt vi skulle ha på huset vi hadde leid til selskapet.
Musikk, mat, alkohol, brus og glass ble bært inn. Likeså med duk, bordpynt og lys. Vi så at kjøleskapet ble fullt og vi kunne gjerne fyllt opp 2 til, så utleieren av huset tilbø å låne oss sitt kjøleskap.
Utrolig snillt av han, så vi takket ja.
I 4-tiden dro jeg tilbake til optikeren for å få instruksjon om å få ut linsene igjen. Jeg satt og "kåla" litt men fikk de etterhvert ut.
Så var det å få seg noe å spise og begynne å dekke bord og pynte. Fikk god hjelp av min mor og min søster til dette.
Etter å ha jobbe i nesten 12-timer var vi utslitte og stedet så greit ut.
Lørdag:
Dagen startet selvsagt med en dusj og å få pakket med meg alt jeg skulle ha på/med ned i en bag. Kom på at det kanskje ikke var vinopptrekker på huset så jeg la dette også i bagen.
Så jeg dro til optikeren for å få satt på linser. Hadde ikke lyst til å øve mere selv denne dagen og bli rød rundt øynene.
Så var det til frisøren for å bli sminket, ordne håret og få skiftet til pen-stasen. Fikk også champagne, jordbær og en baguett med reker og egg der.
Jeg har helt slett hår til daglig, men når jeg gikk fra frisøren var alt sammen krøllet. Jeg ringte til kokken min mens jeg satt hos frisøren for å høre om han hadde kommet vel fram og for å opplyse om at han fikk vinopptrekker så snart broren min kom fra kirken, for det var det jo ikke der.
Min bror hentet meg hos frisøren. Han skulle frakte meg til kirka og følge meg opp kirkegulvet.
Vi venta et par minutter ikke langt fra kirka så klokka skulle bli litt over 2. Mannen min hadde vært helt rolig, ikke nervøs i det hele tatt... helt til jeg kom... Da kom tårene... :-)
Selve seremonien gikk kjempebra. Presten var kjempeflink og forloverne leste bibelvers.
Etter vielsen så var det bilder utenfor kirken før Mannen min og jeg sammen med fotografen kjørte til et sted vi kunne ta utebilder for været var strålende. Vi åpna champagneflaska i bilen.
Mannen min hadde ikke spist mye før på dagen så han kjente champagnen godt.
Mens vi tok bilder dro de andre til huset vi hadde leid og ble møtt med velkomstdrikk... Champagne med jordbærbåter oppi.
Fortsettelse følger...

Svar med sitat

Bokmerker (linker)