+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 8 av 8

Tråd: Kontroll på Ullevål

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14

Kontroll på Ullevål

Nå var Julie&jeg på Ullevål sykehus for ca. 1 uke siden. Julie har hatt problemer med underlivet siden hun var liten og hatt jevne soppinfeksjoner, urinveisinfeksjoner og irritert slimhinne o.s.v. Noe som har endt opp med antibiotika kurer hver gang uten resultat. Den undersøkelsen hun var på nå har hun vært gjennom en gang tidligere uten resultat. Men denne gangen var det annerledes for nå er hun 10 år og mer beskjeden og syns ikke det er så "kult" at fremmede skal studere henne der nede. Så hun hadde grua seg en uke før vi skulle dit og jeg har hele tiden prøvd å berolige henne og si at dette er noe hun bare må gjøre for å bli bedre.

Så kommer dagen da vi skal dit og hun er kjempe nervøs og har ikke lyst i det hele tatt. Vi var litt tidlig ute så vi ble sittende på venterommet på barneavdelinga på Ullevål. Men så endelig var det vår tur og ei sykesøster kommer for å hente oss. Vi kommer inn i et rom med en benk, en monitor og et kamera. Ikke nok med det men i sofaen i rommet sitter det en kvinnelig og en mannlig student fra Russland samt en mannlig tolk. I rommet bak glasset sitter det en mann som skal observere og til sist sykesøster og en mannlig lege.

Jeg så at Julie var sjokkert og på gråten og jeg fikk så vondt inni meg og ble ganske rasende for at de ikke hadde spurt oss om dette på forhånd eller gitt beskjed om at opplegget var sånn. For det første så syns jeg da at profesjonelle folk som dette skal tenke på barnets alder og kjønn før de setter inn mannlige eller kvinnelige leger til å undersøke så intime områder. For det andre så kan jeg bare forestille meg hvor krenkende det måtte ha vært for Julie og skulle ha så mange rundt seg som skulle titte på henne når hun skulle undersøkes. Dette sa jeg klart fra om og vi ble enig med Julie om at den kvinnelige studenten fra Russland, sykesøster og lege kunne bli i rommet. Resten måtte inn bak glasset og observere.

Hva syns dere om dette?

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Jeg synes du gjorde helt riktig med å få ut flest mulig ja. Jeg ville vel tro at barns foreldre burde bli forespurt når det gjelder observasjon og/eller opplæring av annet helsepersonell.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Helt enig med det Birgit skriver.:)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hei.:05:

Jeg syns du gjorde helt rett, hadde nok gjort det samme, da jeg har opplevd noe lignende men i voksen alder...

Tulla skal går føre opplæring, uten tvil.....

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    9
    Du gjorde absolutt det rette, jeg hadde heller ikke latt en mannlig lege undersøkt vår datter, ei heller ville jeg hatt en student der. Syns det er horribelt at du ikke fikk forespørsel om dette før du kom.
    Skjønner at det er slik dem lærer av, men da fikk dem finne andre enn mitt barn.
    Hilsen Hilde
    Min Dagbok
    Alexander-88, Joachim-92 og Andrea 98

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9
    Du handlet helt rett!!!!!!!!!!
    Når jeg la inn spiralen ble jeg spurt om det var greit at det var en student tilstede, hvis jeg ikke ville var det greit!!!!!!!!!!!!!

Skulle tro det samme gjelt din datter.
    Samme hvor gammel eller ung hun er så har hun følelser hun også, og spes. i den alderen.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Synes de skulle spurt dere om dette, voksne blir spurt om slike ting.

Ang urinveisinfeksjoner, Malene var plaget i mange år med dette da hun var mindre, en av årsakene var at åpningene satt så nært hverandre men da hun vokste og de kom lengre fra hverandre så ble hun helt frisk, har ikke hatt noe på mange år nå.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    20
    Synes du gjorde det rette, det går ikke an å la en så liten pike være på kontroll med så mange rundt. Stakkars alle de barna som har foreldre som ikke våger å gi beskjed. Kan godt forstå at de trenger opplæring, men de kan spør.
    4 barnsmamma

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Svar: 0
    Siste innlegg: 13-12-06, 19:32
  2. Han skulle vært på Ullevål i går
    av MIO i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 1
    Siste innlegg: 05-06-05, 21:44
  3. 8 mnd. kontroll
    av Chamilla i kategorien Kontroller
    Svar: 1