+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 23

Tråd: Hundeeiere

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40

Hundeeiere

Heisann :05:

Hvor mange hudeeiere er det her inne?? og hvor mange av dere slipper hunden løs der hvor det er fremmede barn??

Grunnen til at jeg spør er dette:

3 ganger i sommer har jeg vært nødt til å irettesette hundeeiere fordi hunden har vært løs og løpt bort til tulla...
    Ho er kjemperedd og blir nesten panisk...

Alle sier hunden er snill og ikke gjør noe galt.. de sier også at hunden stort sett lyder når de roper...
    Som svar så sier jeg at ikke alle hunder gjør det når de kommer på en plass som ikke er hundens territorium, de løper rundt og snuser etc...

Senest i dag truet jeg med anmeldelse på en eier, da dette har skjedd gjentatte ganger...ene hunden knurret den andre kun nyskjerrig....

Hvorfor tenker ikke hundeeiere lenger når de er på en offentlig plass når det er masse små barn på samme sted.

Sorry hvis jeg tråkker noen på tærne her men jeg blir forbannet, fordi tulla blir mer og mer redd.... og jeg vet også at dette ikke gjelder alle...

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Jeg er hundeeier, og slipper ALDRI hunden løs noen steder, ikke engang hjemme om det er noen som er redd. DET er båndtvang, og det betyr at det IKKE er lov å slippe hunden løs, anmeld de, men siden du ikke vet navn kan det bli vanskelig. Det du ellers kan gjøre er å fange hunden og kjøre den til politiet.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Bra Lise... det står det respekt av....

Ene stedet jeg var er ett offentlig bade sted for barn og voksne i byen våres.... ute basseng for små barn og de voksne bader i sjøen...

Ho som jeg tok i dag er naboen til tulla sin bestevenn, så hu vet jeg hvor bor... ;)

Bloggen min

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Anmeld, selv den snilleste hund kan bli farlig om unger hiver noe på den, eller gjør noe vondt til en hund. Vi jaget naboguttungen han kom og hev sten på vår, og det ville jeg ikke ha noe av, så han fikk reisepass har ikke sett han siden he he

Men knurring trenger ikke bety farlig, vår hund knurrer som bare det men mener ikke noe vondt med det - det er varsel signal og instinkt, men i det øye blikket noen kommer til henne er hun lykkelig og skal kose. :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg vet Lise , men tulla vet det ikke... ho hyla som en stukken gris stakkars....

Får så vondt av ho.....

Bloggen min

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Jeg er tidligere hundeeier og gjorde ikke det du spør om. Og har blitt ganske irritert på folk som lufter hunden sin f.eks gjennom en lekeplass som ligger mellom to blokker. Når de fint kan gå på andre siden hvor ungene sjelden leker. Akkurat da spiller det ingen rolle om de er i bånd eller ikke, for de skal ikke være der.:07:

Jeg ble "angrepet" av en rottweiler som jentunge selv, og husker med skrekk at jeg sto inntil en vegg med en labb på hver skulder.:f20: Gikk heldigvis helt fint med meg, men skrekken er der.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly
    Jeg vet Lise , men tulla vet det ikke... ho hyla som en stukken gris stakkars....

Får så vondt av ho.....
    Jeg vet at barn ikke vet det :)

Synes du skal gi beskjed til hundeeierne at neste gang anmelder du de, sjekk halsbånd for navn eller ta hunden med deg om du kan det. Eller ring politiet å insister at de SKAL komme NÅ. :)

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Hei Lise..:05:

Ho fikk klar beskjed om det.......:01: var så sinna så jeg dirret...:ga6: naboene rundt har klaget på ho før, for de har skremt andre barn og de driter på plenen rundt omkring.......

Ho bør være forsiktig etter dette, for jeg vet at ho ikke vil ha politiet hjem til seg, hvis du leser litt mellom linjene her...:03:

Bloggen min

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Jeg har hetta for løse hunder!!! Når jeg var et par år ble jeg forsøkt voldtatt (dvs den dyttet meg i bakken og sto over og jokket på meg) i vår egen hage av en golden retriver. Som 7-8 åring ble jeg bitt i helen av en labrador og en gang jeg var ute og jogget som 16-17 åring ble jeg forfulgt av en illsint rottweiler. Trenger jeg å si at jeg synes at hunder bør "sitte fast" uansett hvor snille folk hevder at de er?!?

Synes ikke det er så okay når en hund på størrelse med en liten hest er på badestranden ved siden av meg og rister seg over hele meg og håndklet mitt når den kommer opp igjen heller :03:

Men - hunder er søte de, og jeg kjenner et par stykker som jeg liker godt altså

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Jeg er tidligere hundeeier og gjorde ikke det du spør om. Og har blitt ganske irritert på folk som lufter hunden sin f.eks gjennom en lekeplass som ligger mellom to blokker. Når de fint kan gå på andre siden hvor ungene sjelden leker. Akkurat da spiller det ingen rolle om de er i bånd eller ikke, for de skal ikke være der.:07:

Jeg ble "angrepet" av en rottweiler som jentunge selv, og husker med skrekk at jeg sto inntil en vegg med en labb på hver skulder.:f20: Gikk heldigvis helt fint med meg, men skrekken er der.
    Hei Nutta.:05:

Bra at du er motstander også...:02: Sier du i fra da??? det bør du gjøre.. få vel foreningen til å henge opp skilt eller noe....

Kjenner igjen historien fra du var liten og det er ikke lett å glemme...:mc8:

Selv ble jeg bitt av en pappilon ( ??????) og liker til dags dato ikke små hunder.

Bloggen min

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Jeg har hetta for løse hunder!!! Når jeg var et par år ble jeg forsøkt voldtatt (dvs den dyttet meg i bakken og sto over og jokket på meg) i vår egen hage av en golden retriver. Som 7-8 åring ble jeg bitt i helen av en labrador og en gang jeg var ute og jogget som 16-17 åring ble jeg forfulgt av en illsint rottweiler. Trenger jeg å si at jeg synes at hunder bør "sitte fast" uansett hvor snille folk hevder at de er?!?

Synes ikke det er så okay når en hund på størrelse med en liten hest er på badestranden ved siden av meg og rister seg over hele meg og håndklet mitt når den kommer opp igjen heller :03:

Men - hunder er søte de, og jeg kjenner et par stykker som jeg liker godt altså
    Å herregud cammie....:21: er det mulig å oppleve så mye med hunder....:mc8: at du er redd, ha jeg full forståelse for..

Nei stol ikke på hunde eiere så sant du ikke kjenner de og hunden godt, men ennå vær varsom ja....

Bloggen min

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly
    Sier du i fra da???
    Gjør det ja.:)
    Det jeg fortalte om gjaldt der vi bodde før, og der kjente jeg de som luftet hundene, så det var ikke noe problem og si fra. Men hørte de, neeeei:08: Enkelte har veldig vanskelig for det gitt!

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Selv om jeg har hund er jeg ikke trygg på andres hunder, og har som regel når vi er ute med henne ¨å stramme inn båndet når vi møter folk som går mot oss.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Syns dere er flinke begge to som vet å ta hensyn.... selv om du ikke har hund ennå Nutta...

Skulle ønske noen lærte av dere :)

Bloggen min

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Jeg er ikke hunde eier, og jeg er enig med deg Dragonfly...

Jeg liker ikke når fremmede hunder kommer bort når vi er ute å leker...
    Er ikke redd hunder generelt, men noen er agressive og farlig....

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine