Godt vi er fler Link... Takk *blomst*
Godt vi er fler Link... Takk *blomst*
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Jeg slipper aldri min lille søte viltre krabat løs uansett om det er andre i nærheten eller ikke. Det har jo også litt sammenheng med at han er såpass liten at jeg ikke har kontroll på han hvis han kommer noen meter for langt fra meg. Men, jeg bruker et laaaangt tau - så han har følelse av å være fri. Men, så snart det er nærmer seg andre menneker - store eller små kaller jeg han til meg. Han skal lære seg til at han IKKE skal hilse på alle og enhver.
Men, tidligere hadde vi større hund. Men, samme gjaldt for henne. Slapp henne kun på fjellet - og her snakker vi Finnmarksvidda.......skal litt til å treffe på andre mennesker :08:.
Det er bånntvang og det skal overholdes!!! - uansett hvor søt og snill hunden er. Jeg blir selv kjempeirritert :07: når jeg treffer på andre som har sin hund løs. Er ikke redd andre hunder - men jeg er aldri trygg på at de er rolig og ordentlige.
Takk for støtten Klara, den setter jeg stor pris på... *blomst*
Godt å vite at det ikke er meg det er noe galt med, men med enkelte hudeeiere...*klapper* *blunker*
Bloggen min
Ja mye har skjedd siden jeg startet denne tråden..
Vi kjørte jo masse bastø fosen båtene når vi skulle til og fra Larvik - Moss og tulla ville jo så gjerne innom hunderommet. Vi lot ho få lov.. og vi så jo kjapt at ho sila hunder.. valgte ut de ho ville hilse på og de ho ikke likte...
Valper helt ned i 8 uker kunne være helt utelukket å hilse på - kjemperedd de.. alt pga disse episodene med hundene som fortalt før.
Nå etter så lang tid siler ho mindre og nå går ho faktisk å spør hundeeiere om å få hilse uten at jeg er med :klap:
Er så stolt av tulla - ho har virkelig brutt en barriere og selv jobbet for å overvinne frykten.
For noen uker siden så ble ho nøpet på halsen av en hund...jeg lot det gå fordi vi ble advart om om at hunden noen ganger ble utrygg...tulla ville fortsatt hilse så vi ble enige om å la det gå..ho ble nypet etter ca 10 min men det gikk kjempebra..ho sa selv at ho kanskje hadde vært for lenge sammen med hunden og kanskje presset den litt. ennå så er ho ikke skremt av den episoden :01:
Her i byen er de kjempeflinke til å bruke bånd.. har ikke sett en løs hund ennå og det er jeg glad for :01: og tulla er knapt nok redd for hunder lenger :klap:
Bloggen min
har hund! alltid bånn!! han hører ikke etter!!!hender han stikker av å da piler jeg etter med bånn og beina går som stikker! jeg hater løse hunder!!!
Jeannett snart 7 år :dust:Brage-Emil
Vi har alltid hunden i bånd der det er andre til stedet, både barn og voksne. Hun får løpe løs hvis vi er på heia eller inn på vår eiendom, men bare fordi hun er veldig lydig og kommer straks hun får beskjed om det. Liker ikke løse hunder, her er det ganske mange av de men politiet har blitt tilkal flere ganger av forskjellige naboer så jeg håper de får fanget de inn snart
i hagen vår går hunden min løst når jeg er ute:) hun går aldri ut av hagen:) (men jeg stoler ikke 100 % på henne så derfor går hun bare løst når jeg er der
ellers så har vi et par tur områder der vi lar henne løpe fritt. uansett hva tid på året ,men det er typiske hundplasser der det egentlig nesten bare går hundefolk. ( å alle hundene går løst)
når jeg går tur i gatene osv har jeg henne allti i bånd.
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
Min går litt løs i skogen for å trene innkalling, men hadde det kommet folk hadde den blitt tatt i bånd.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Bokmerker (linker)