+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: Til de som er gift

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23

Til de som er gift

Heisann, kan ikke dere som er gift fortelle om deres bryllup her inne.
    Æ kan fortelle om mitt, men ikke akkurat nu.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Dere kan få kortversjonen.

Vi skulle gifte oss i Miami eller Karibien. Det var planen. Men så skulle jeg opereres pga. noe de trodde var et tidelig stadie på brystkreft, men på siste røntgen med kontrastvæske var dette borte. Da var jeg klargjort for operasjon.

Turen og bryllupet var lagt på is. Men etter den operasjonen som ikke ble noe av, kastet vi oss rundt og rakk å gifte oss hos byfogden 31.12.99, og samlet familie og venner hjemme her. 4 januar 00 dro vi til Orlando og Disney World og så på Cruise i Karibien.

Fett nok!

Glemte å si at siden planen var å gifte seg et varmere sted, så var kjolen min kort og med stropper. Så jeg hadde nesten minikjole og drassjakke på brudebildene... litt kaldt 31. desember..
    Sist endret av Ina; 07-08-05 kl 00:15.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    He he he he...

Mitt er det ikke mye å fortelle om gitt :)

Vi ble gravide og bestillte time hos sorenskriveren slik at vi var gift en mnd senere... Da hadde gubben kjøpt seg dress og jeg brukte en kjole jeg kjøpte til et julebord noen år tidligere ( den er lekker altså)

Min forlover kom fra Halden og var pyntet, gubbens forlover kom rett fra jobb i adidas shorts, slippers og caps :( ( da ble jeg sur)

Fort gjort på kontoret... Tok bilder selv, som ble bra....;) og spiste på en restaurant i byen.. Kun oss 4
    Dette var i juli... i Oktober samme år hadde vi fest for alle i familiene våres.. Koldtbord som mamma laget enkle, blomster på bordet, ikke noe store greier..

Passet oss begge godt

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vårt bryllup:

Skal vi se, dagen startet med.......nei søren kommer tilbake til denne tråden her - he he

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Ja trur nok ikke det behøver å bli så lenge til det Lise. Vi gleder oss.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Mitt bryllup

29 Februar 1988 da fridde æ

Mannen sa JA (Månn to om han var redd for å kjøpe hansker)

Å da kunne vi begynne å planlegge, jeg var så glad, men desverre tok min eldre søster litt av gleden fra meg, hun fortalte at henne og sin kjære skulle også gifte seg den sommeren. Jeg svarte kvast: " ja blir ikke samme helgen da" He he, litt letter sagt enn gjort.
    Så jeg måtte bite i det sure eple og dele MIN DAG med min søster.

Jeg var kun 20½ år, Tom var 22 og vi skulle GIFTE oss, skjønner godt at min mor var skeptisk den gang da.
    I allefall var mitt svar til henne at om vi gifter oss i dag eller om 10 år, ja så vet vi like lite om vi er gift i morra. Da fant hun ut at jeg kanskje var voksen nok til og gifte meg.

Vi hadde da kjøpt oss hus, og vi hadde fått Therese som var 6 måneder.

Bryllupet leide vi et lokale som vi ordnet resten selv. Vi leide inn kokker, servitører og bartender. Vi hadd i overkant av ca 100 gjester, men dette var fordelt på 3 familier.
    Jeg var ung og følte meg litt ovekjørt av min eldre søster, så planleggingen trakk jeg meg mer eller mindre unna, men når selve dagen var der følte jeg dette som min dag.

Vi hadde levende musikk, og de var hvis ikke så lett til å få til å slutte og spille
    Gjestene hadde det topp, vi hørte i flere år at det var det beste bryllupet de hadde vært i.
    Min søster og min sin pappa fulgte jentene sine opp kirkegulvet, da vi kom fram og jeg hadde satt meg ned, skalv jeg så i bena at det eneste jeg klarte tenke var om jeg kom til å klare å reise meg opp.
    Mannen var nydelig, den skjønneste og fineste. ( Selv om Therese sier når hun ser på bildene at vi var veldig 80-talls, det var jo 80-tallet )

Husker jo ikke helt hva vi servert til middag, men husker at vi hadde kaker igjen til flere bryllup etter dette. Vi fikk gjester fra fjern og nær. Slektninger som svigermor ikke kunne drømme om skulle komme.

Vi holdt på og bli fri for øl før festen startet, da to meget unge bartjenere serverte øl til alle gjestene mellom middag og kaffe. Heldigvis klart vi og skaffe mer øl, så det ble ingen katastrofe.

Selve bryllupsnatten, ja da dro jeg og gubben hjem, vi låste opp døren, gikk inn..........
    og mer får du ikke vite Det var et fint bryllup av det jeg kan minnes ;) Og jeg syns dere var sååå fin atte!!
    Sist endret av Tornerose; 19-04-09 kl 00:48.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Oi, det er snart 10 år siden, spørs om jeg husker så mye

Skal vi se. Vi bestemte oss for å slå sammen barnedåp og bryllup etter at eldstemann ble født.
    Bryllupet sto den 4. november, jeg i en lys rosa kjole som jeg kjøpte brukt og som egentlig var en forloverkjole. Men jeg hadde min mening den gangen at jeg ikke kunne stå hvit brud siden jeg hadde vært gift en gang tidligere og hadde fått barn. Angret etterpå, men ble da gift.
    Vi valgte å gjøre det tradisjonelt. Giftet oss i kirken jeg var døpt og konfirmert i. Pappa fulgte meg opp kirkegulvet, og en av niesene våre var brudepike.
    Når vielsen var over, sto dåpen for tur. Veldig koselig å gjøre det på den måten.:27:

Og etterpå hadde vi et koselig selskap med kun nærmeste familie, som vil si søsken og foreldre. Og når festen var over, så lå vi alle 3 i dobbeltsenga og var helt ferdig. Men vi hadde hatt en kjempefin dag.

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Ka farsken, kom innlegget to ganger??????
    Det må vel være siden det var dobbeltbryllup

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    He he he he

Dæsken, det var smart tenkt

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Vi traff hverandre i slutten av april 1999, forlovet oss 5.mai 1999 og snakket hele tiden om å gifte oss 05.05.00 (kult årstall og cammiemannens bursdag). Var vel sånn ca 3 mnd før at vi bestemte oss for å gjøre alvor av det. Jeg ringte kirken og lurte på om det var mulig å gifte seg der på en fredag, og det var det så da ble kirken bestilt.

Jeg jobbet på regnskap på et hotell her i byen på den tiden, så vi bestemte oss for å ha festen der. Valgte en sal som var lyseblå og la opp alt deretter. Invitasjoner, bordkort, brudepikepynt, brudebukett, borddekorasjoner osv - alt med lyseblått som "rød tråd"

Onsdagen før får vi vite at det blir streik og at hotellet blir stengt :21: Jeg kastet meg på telefonen til et annet hotell som har separat selskapsavdeling (som derfor hadde lov til å ha oppe) i håp om å få booket oss inn der. Damen sa at det var fult, og jeg ringer cammiemannen og er helt fortvilet - hva gjør vi?!? Vi kan jo ikke utsette sånn helt uten videre heller. Folk har jo tatt seg fri fra jobber mm siden det var på en fredag. Denne selskapsavdelingen var kunde av det firmaet som cammiemannen jobbet i da, så han ringte og snakket med sjefen der og fikk ordnet det til likevel *pustet meget lettet ut* Så da ringte jeg opp damen igjen og måtte i full fart bestemme ny meny ut ifra hva de kunne skaffe på så kort tid.

Dagen kom med strålende sol og ambulansesjåfør-forloveren til cammiemannen superpolstret min verkende navlepiercing med ørti kompresser sånn at det ikke skulle verke igjennom kjolen. Jeg dro til frisøren og ble sminket og fikk krøllet håret. Mens jeg satt der ringte cammiemannen og fortalte at brudebuketten ikke var klar - de hadde trodd det var til dagen etter :21: Den var for sikkerhets skyld bestilt et sted som lå en drøy halvtimes kjøretur unna. Heldigvis hadde de blomstene de trengte så de skulle sette den sammen i en fart og levere den i kirken. Og den var heldigvis der når jeg og pappa'n min kom. Jeg ruslet opp midtgangen sammen med pappa'n min og der ventet min kjære og forloverene. Cammiemannen sang solo på første verset på en av salmene og faren hans spilte gitar mens søsteren sang "From this moment" etter at vi var velsignet og alt det der.

Så dro vi og tok bilder på bymuseet og danset vals i byens "verdenskjente" rundkjøring til stor begeistring fra andre billister. Bilen vi kjørte var forresten en pittelitten BMW Z3 (2-seter) så cammiemannen kjørte og kjolen min tøt ut "overalt"

Etter det var det middag med ca 40 til bords, også var det vel +- 15 venner som kom til kaffe. Bandet til svigerfar spilte og brudevalsen var "Høvelrivisa" av Vømmøl Spellemannslag - sunget av svigerfar himself. Bryllupsnatten hadde vi bestemt oss for å ta hjemme siden det ikke var noen suiter å oppdrive i byen pga streiken. Så fikk vi høre at forlovere med hjelpere hadde rasert hjemme, så da ville vi ikke hjem likvel. Så vi ruslet likegodt ned til taxiholdeplassen og tok en taxi derfra og til et hotell litt utenfor byen som ikke var tatt ut i streik ennå (og hvor flere av gjestene hadde booket seg inn). Det eneste de hadde ledig var et enkeltrom så da tok vi jo det. Det ble en morsom og fin natt og jeg våknet morgenen etter fremdeles med sløret på hodet ;o)

Etter at vi sjekket ut fra motellet dro vi hjem til oss sammen med alle overnattingsgjestene og hadde brunch i hagen. Så fikk alle samtidig se hvor slemme de hadde vært med oss; video, dvd og cd-samingen var lagt som fliser utover stuegulvet + i alle skuffer og skap. Sengen var full av makaroni, og i trappen opp var det helt ut i allefall tre potetgullposer. Alt bestikket vårt var puttet i poser som var fylt med vann og puttet i fryser'n, og sikkert mer som jeg har fortrengt... Jeg fikk en Calvin Klein klokke jeg hadde ønsket meg veldig i morgengave (fikk gullkjede til bursdagen min før siden han ville jeg skulle ha det på i bryllupet) og han fikk gullkjede av meg :o)

Bryllupsreise dro vi på mandagen etter og det var 2 uker på Kypros.

puh - dette ble langt gitt, men jeg er skikkelig dårlig på korte referater...

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    puh - dette ble langt gitt, men jeg er skikkelig dårlig på korte referater...
    Skulle nu egentlig ikke takke deg, men det er gjort fordi jeg trykker så fært feil.
    Gjør jo egentlig ikke noe, for det fortjener en takk. Det jeg egentlig skulle si var:

:21: :25: :26:

Jepp var ikke fritt for jeg felte noen tårer, men klarte å le litt også.

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    13
    Jeg giftet meg i Gjøra kapell den 18 august 2001..Det ble en fin dag..Vi hadde et lite selskap på et skytterhus og der danset enn til de sene natttimer..:03:

Britt og de tre trollungene:01:

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Vi ble kjent 1983...ikke forelskelse med første blikk.Tiden gikk forelskelsen ble sterkere og sterkere:sa6:.Så oppdaget jeg til min store glede jeg var gravid:g1: .Juli 1986...da forlovet vi oss.April 87 kom vår første fødte,tre månder sener, 24juli 1987 giftet vi oss ,på sorenskriverkontoret...(høyesterettjustittijarius) :03:
    Den alle nærmeste familie var tilstede,ikke noe svært Bryllup...men er enda godt gift etter 18år ,med samme mann :v16:

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Vi giftet oss i Monte Negro 8 juli 2004

Vi hadde kjøpt flybilletter til slekta, og betalte for festen der nede, men resten måtte de bidra med selv.

Vi var til byfogden i Herceg Novi, å sermonien var på serbisk vis, med sigøynermusikk osv. Hele selskapet på 21stk blei fraktet opp i fjellet på en lekker restaurant for å spise middag. Etter middagen hadde vi en siesta på et par tre timer, før vi tok Thomas toget bortover strand promenaden til en ny restaurant, der var det på tide med et nytt måltid.

Kvelden gikk med sang og dans, å vi gikk strandpromenaden hjemmover, å avsluttet på et folke dans sted.

Vi følte oss som skikkelige kjendiser hele dagen, det var turister som klappet og lo, filmet og tok bilder. De syns vel det var rart at Kenneth gikk med et skilt på ryggen hvor det sto NY GIFT, å jeg gikk med blikkbokser festet rundt ankelen

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Så nydelige dere vare Maria, dette så bare helt fantastisk ut, klem..

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Gift eller samboer ??
    av NinaP i kategorien Bmix-undersøkelser
    Svar: 63
    Siste innlegg: 05-09-09, 18:04
  2. Vente til man er gift
    av Klara i kategorien Media
    Svar: 11
    Siste innlegg: 06-01-08, 16:37