+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 16

Tråd: Disneyland, Orlando?

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7

Disneyland, Orlando?

Noen som har vært der? Fortell, fortell.. Erfaringer, anbefalinger..??

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Vi har vært der.

Hadde bare tre dager til rådighet, og det var for liten tid. Burde hatt mere tid.

Vi var i Epcot(?) senteret, det anbefales - bruk hele dagen der. Disneyland, kunne nok godt å ha brukt litt mere tid der. Vi hadde en full dag der. SÅ var vi på MGR (?) studio, det kunne vi ha droppet. Dvs. var gøy nok, men pga. tidspresset - var det andre steder jeg i ettertid heller ville ha gått.

Vi bodde på hotell på Disneyland område, og var veldig godt fornøyd med det.

Siden jeg sitter og skriver etter hukommelsen, kan det være noen ord og begreper er feil. ;)
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Takk for svar, Poopsi!
    Var det nok med èn dag i Disneyland? Fikk dere sett alt? Og er der aktiviteter og forlystelser/karuseller for alle aldre?
    Tenkte vi skulle reise til Orlando og til områderne rundt der, Miami og Key West.. Har ikke planlagt noe endda, men greit med noen gode råd! :29:
    Hadde tenkt at vi skulle gifte oss dernede, men de norske ambassaderne i USA har ikke rettigheter nok til å vie folk?!
    Men vil i hvert fall reise uansett..

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Vi skulle gifte oss i Miami. Det kunne vi gjøre, men papirene måtte de ha en dag i forveien. Vi rakk ikke å sende dem, og hadde heller ikke muligheten for å komme til Miami en dag før. SÅ vi giftet oss her før vi dro.

Disneyland ville jeg helst hatt to dager på, spesielt hvis dere reiser med mindre barn. Mye å finne på, men siden storebror var 10-11 når vi dro - lå jeg ikke så godt merke til hva som var for yngre barn.

Hadde vi valgt anderledes, hadde vi leid bil - og ikke flydd mellom Orlando og Miami.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Var det Sjømannskirken, dere skulle gifte dere i? Vet at det ligger en i Miami, men nå hadde vi tenkt å gifte oss på ambassaden og ikke i kirke?! Kanskje like lurt å gjøre sådan som dere..
    Hadde tenkt å leie bil, for så å kjøre rundt.. :29:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Vi har vært der !!!!!!!!!! Og skal dit igjen !!!!!!!!!!!!

zap har til og med spilt og marsjert i paraden der...

En dag i hver park bør man ha... Og seaworld bør også besøkes!

Disney i Paris kan ikke sammenlignes med parken i Orlando !

God tur - misunner dere !!!

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Det var i ambasaden vi hadde tenkt. Det pusiige er at når vi var i Miami, og besøkte noen kjente der - bodde de vis a vis ambasaden. Hadde vi tenkt litt i forkant, hadde de selvsagt hjulpet oss med papirene etc.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Hei RanJa!
    Takk for svar! Hvor lenge var dere der? Og bodde dere på hotell inne i parken? Hvor mye bør man regne med at det koster? Så i et katalog fra Disneyland i Paris og der kostet det fra 10000 kr. og oppetter for en familie på 4 i to netter!
    Seaworld hadde jeg ikke tenkt på.. Må jo få med oss alt!
    Det blir ikke i år vi reiser, kanskje neste år - tenkte at minstemann skulle bli litt større.. Sådan at han kanskje får litt ut av det - det er jo ikke hver dag man tar en sådan tur.. :29:
    Så kuult at han var med i selve paraden - det var vel en STOR opplevelse!?

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Poopsi: Hmm.. Skal undersøke dette nærmere med ambassaden.. Kanskje det går allikevel?
    Tror du man får noen svar ved å ringe til den Amerikanske Ambassade i Oslo? Eller hvor fikk dere svar på spørsmål ang. vielse i utlandet?

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Det husker jeg ikke helt. Kanskje vi søkte på nettet?
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Vi prioriterte ikke å bo inne parkområdet - brukte heller et rimligere alternativ rett utenfor, hotell. Også hadde vi en uke på stranden i Fort Lauderdale etterpå.

Prisen for tre dager i parken for 2v + 2b var ca 2500 kr inkl ett måltid hver dag, men prisene kan være noe annet idag...

Han syntes det var kult å delta i paraden ja !!

Ang ambassaden, så skal de vite mye - så jeg ville prøvd de først. De vil iallefall kunne veilede dere hvor dere bør ringe. :)

Klem fra Rannei

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Har vært der, ja...og kunne tenke meg tilbake en tur med ungene...
    Det er jo endel år siden vi var der nå, så jeg vil tro at det er større og flottere der nå! En dag i Disneyland er for lite...man blir sliten av å gå og SE så mye så om jeg skal tilbake dit ville jeg ha regnet to dager + en dag til Epcot! Sørge for å få med deg showet på kvelden, med laser og raketter...DET VAR FLOTT! (regner med at det er der enda!)

Og ja...den oppmasjen vi hadde der inne var flott. Det er en opplavelse som sitter!!

-og jeg er helt enig med Ranja...ta dere et besøk i Sea World også!!!

-Tone-

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Hva er Epcot?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Ta en kikk på DENNE

Finnes sikkert mengder med mere, men dette var det første jeg fant ;)

-Tone-

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    HER har du den ofisielle siden til Disneyworld... :)

Klem fra Rannei

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine