+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: Klær som forsvinner

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Klær som forsvinner

Altså - hvor blir det av alle klær som forsvinner? Her forsvinner det klær i ett sett; Hedda sin nye genser er sporløst borte, støvlene til Sondre som har navn og nummer skrevet inni er borte, den råkule Beckham-jakken min tante kjøpte til ham i England er borte bukser, strømper, jakker og for ikke å snakke om luer/capser..... Lurer på hvor alt blir av jeg....det må da være noen som har dem? I barnehagen har de ingenting av det som jeg savner, jeg har lett både tidlig og seint uten resultat.

Selv får vi jo også med en del ting hjem fra barnehagen som ikke er vårt, men jeg vasker og leverer tilbake så snart som mulig. Er det virkelig folk som beholder andre sine klær selv når de er merket med andre sitt navn???

På den andre siden så dukker det jo helt uforklarlig ting opp her hos oss som vi ikke aner hvem er sine. Feks. i fjor sommer fant vi plutselig 2 par sko i hagen som ikke var våre. Jeg hadde dem med i bhg og gikk rundt til alle kameratene til Sondre og spurte om det var deres sko, men nei - de ble stående til i vår - og da kastet jeg dem siden det var ingen som savnet dem.

Jaja, for meg er iallefall dette uforklarlig....

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Må bare si: Er det ikke rart:ju5:

Men det som også er rart er at selv om man har lett 1 og 2 og 3 ganger etter noe så ligger det plutselig rett foran nesa på en.:e9:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Nutta
    Men det som også er rart er at selv om man har lett 1 og 2 og 3 ganger etter noe så ligger det plutselig rett foran nesa på en.:e9:

Ja, det er rart det også. Jeg er overbevist om at det virkelig finnes "lånere" :03:

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Skjønner du er fortvivlet, Sol.. Høyest sannsynligt er det jo nok andre barn, som har fått det med seg hjem og så ikke levert det tilbake?! Nå har Emilie ikke gått i barnehage så lenge endda, men dette med å ha fått feil klær med seg hjem har skjedd et par ganger eller tre, og jeg har da gjort det samme som deg - vasket det og tatt det med tilbake! Og Emilies klær har heldigvis alltid dukket opp igjen.. :29:
    Ellers kan det hende at hun har vært hos naboerne og glemt sko og diverse der, men da kommer tingene etterhvert tilbake igjen.. Har du sjekket hos naboerne da, Sol?
    Krysser fingrene for at tingene etterhvert dukker opp igjen! Og at de som kanskje har beholdt klærne, får dårlig samvittighet og leverer de tilbake igjen!!

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Leia
    Har du sjekket hos naboerne da, Sol?
    Jo, vi har sjekket hos naboene, men klærne er ikke der heller.
    Ikke det at jeg er så fortvilet - det er jo bare ting - men det er litt irriterende at ting forsvinner...

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Lånere, det er helt klart det rette ordet sol og det var vel du som lot meg bli kjent med dem :)

I dag dukket det opp en helt ny tobakks pakke som jeg har savnet siden jeg var i 30 år`s lag i begynnelsen av Juli mnd.

Det du forteller skjer ofte her hos oss også og vi har ingen naboer som vi kan glemme igjen klær hos bla..

Vintertøy er gjerne det som forsvinner hos oss....:( det er jo noe av det som er dyrest å kjøpe inn igjen når det først blir borte..

At noen ikke leverer tilbake tøy hvis de har fått det med hjem ved ett uhell kan nok være en forglemmelse, men jeg har en misstanke til at noen beholder det med viten og vilje... desverre.

Håper klærne dukker opp igjen snart.... for jeg skjønner din fortvilelse og irritasjon..

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Hmmh, en kan lure på dette ja, men i går hadde jeg en "finne igjen dag" jeg. Et par knalltøffe jeans som er Kevin sine har vært sporløst borte siden mai en gang, og når vi var på hagefest i går så dukket de plutselig opp i ytterste rommet på den sekken vi hadde mat og drikke i. En venninne av meg mobbet og spurte om ikke det var noe mer i sekken, så da åpnet jeg et lite rom bare på fleip; men der var jammen meg Kevins kjede som også har vært savnet lenge. Og det hele toppet seg når cammiemannen grafset nedi sekken for å finne sokker og dro opp en liten koksgrå ullvott - da var det mysteriet løst også :04:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cammie
    Hmmh, en kan lure på dette ja, men i går hadde jeg en "finne igjen dag" jeg. Et par knalltøffe jeans som er Kevin sine har vært sporløst borte siden mai en gang, og når vi var på hagefest i går så dukket de plutselig opp i ytterste rommet på den sekken vi hadde mat og drikke i. En venninne av meg mobbet og spurte om ikke det var noe mer i sekken, så da åpnet jeg et lite rom bare på fleip; men der var jammen meg Kevins kjede som også har vært savnet lenge. Og det hele toppet seg når cammiemannen grafset nedi sekken for å finne sokker og dro opp en liten koksgrå ullvott - da var det mysteriet løst også :04:
    Så greit å ha en av de dagene også da, cammie :02:

Innmeldt
    Feb 2005
    Poengstyrke
    8
    Jeg er også overbevist om at det bor lånere eller smånisser i huset mitt! :03:

Her om dagen skulle jeg på jobb, og hadde bare igjen å pusse brillene mine! Plutselig så jeg at jeg hadde glemt å være tannfe :04: , og la fra meg brillene og begynte å lete etter en mynt da vettu :06: . Etter jeg hadde gjort dette, fant jeg ikke brillene... Lette høyt og lavt, og vet at jeg så over seksjonen i stua sikkert 3 ganger!!! Men brillene var ikke der...
    Tilsist var det 10 min til jeg skulle åpne barnehagen, og jeg begynte å bli desperat!! Løp opp en gang til og kikket, og der lå de!! Rett foran nesa mi på seksjonen!!!!!!!!!!!!!!!!!:09: :09:

Endelig tilbake Carpe Diem

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    9
    Mente jeg hadde sett dette en plass, er ikke sikkert det er familiemedlemmer lell:

http://www.dagbladet.no/tekstarkiv/a...em&words=taket

Vaskemaskinen min spiser iallfall høyresokker!!!
    Pappa'n til verdens tre herligste gutter,

to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Joda lånere finnes, eller smånisser som vi kaller de - =) (overtroisk finnmarking jeg)

Du skal gjøre følgende: Si høyt i huset "Skjønner at dere vil låne våre ting, men det hadde vært kjekt å få de tilbake etter at dere er ferdig med de" så ordner det seg skal du se =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Poengstyrke
    8
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Joda lånere finnes, eller smånisser som vi kaller de - =) (overtroisk finnmarking jeg)

Du skal gjøre følgende: Si høyt i huset "Skjønner at dere vil låne våre ting, men det hadde vært kjekt å få de tilbake etter at dere er ferdig med de" så ordner det seg skal du se =)
    Takk for tipset, Lise! Det skal jeg prøve!! :02:

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Her i huset er mannen min smågretten fordi alle sokkene hans er vekke!!! Jeg viste han skittentøystampen (nesten tom) og spurte han om han trodde at jeg gjemte vekk sokkene med vilje!!!

Jeg kjøper nye sokker hele tiden føler jeg! Forstår ikke hvor det blir av dem!!!

Det som har forsvunnet her i huset som jeg savner er pakkekalenderen jeg sydde da jeg gikk gravid med eldstejenta. En kjempestor kalender med to bamser under et juletre. Det plager meg, jeg har lett over alt mange ganger, men finner den ikke!!!

Innmeldt
    Feb 2005
    Poengstyrke
    8
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido
    Det som har forsvunnet her i huset som jeg savner er pakkekalenderen jeg sydde da jeg gikk gravid med eldstejenta. En kjempestor kalender med to bamser under et juletre. Det plager meg, jeg har lett over alt mange ganger, men finner den ikke!!!
    Å, det er så trist når slikt skjer!! Sy en ny en, og da kan du regne med den dukker opp igjen når den er ferdig!! :03:

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av LizJane
    Å, det er så trist når slikt skjer!! Sy en ny en, og da kan du regne med den dukker opp igjen når den er ferdig!! :03:
    Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre!!! Nå er jo minsten blitt så stor at jeg har tid om kveldene!!! Og hvis jeg får begynt nå snart så er den ferdig til jul!!!

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Klær
    av Nutta i kategorien Generelt om barn og familie
    Svar: 12
    Siste innlegg: 31-03-04, 11:11

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar