+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: I dag har vi vært på helsestasjonen :o)

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    9 dager før sin 5.månedersdag veier gullet 10330 gram og er 69 cm lang Helsesøster hadde bare positive ting å si, men ymtet frempå om at han sikkert ville overleve uten nattpupp så vi kunne godt prøve å avvenne han med den ganske snart...

Ellers så skrev jeg et langt innlegg i sted som bare forsvant ut i intet... Der luftet jeg blant annet litt av mine tanker om overgang fra bare pupp til å begynne med mat. Det er jo helt greit at han er god å lubben nå som han bare får morsmelk, men tanken har jo slått meg om hvordan det blir fremover. På et annet nettsted jeg var masse tidligere fikk jeg blant annet en ganske krass kommentar om at jeg virket oppriktig stolt av at Kevin var så stor (det eneste jeg gjorde var å svare på et par innlegg der noen spurte hvor mye veier barna deres nå og hvor lange er dem - var vel noen som hadde en dårlig dag... ikke min feil at Kevin var større enn de andre...) Jeg fikk beskjed om å se meg rundt neste gang jeg var ute og gikk, og om jeg virkelig ønsket at Kevin skulle bli en diger feit mann på over to meter ;((

Jeg vil jo det beste for han! Ønsker ikke at han skal bli tykk (fortsette å være tykk ) samtidig som jeg jo vil at han skal få spise seg mett. Helsesøster hadde i allefall et par tips (fikk også et fint hefte om babymat) samtidlig som hun sa at jeg ikke trengte å tenke så mye på det, for det ville helt sikkert gå greit. Hun nevnte også at hun synes det var bra at jeg var oppmerksom på det

Ellers så var han SÅ flink når han fikk vaksinen. Satt bare på fanget mitt og pludret når hun stakk han - fordelen med godt polstra lår det tenker jeg :lol:

og nå forsvant innlegget mitt akkurat som det gjorde i sted, men nå hadde jeg vært så lur at jeg kopierte det først ;)

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    10
    Her sier de noe annet.De er glad hvis vi ammer lengst mulig..samme om det er om natten.

Leon var 70,5 cm lang og 9680 tung når han var 5 mnd...og det er mange som er såpass store.

Har han fått klump i foten etter vaksinen?
    Leon fikk ein kjempestor klump etter 5 mnd sprøyta.Men det var ingen plager med det ;)
    Ha en fin sommer:05:

Innmeldt
    Nov 2003
    Alder
    44
    Poengstyrke
    0
    Ikke bry deg om de gæærne menneskene på det andre nettstedet du..
    Har vært lagt merke til dem jeg og. Tanteongen min var kjempediger som baby, og hun er en helt vanlig 3 åring i dag. Hun fikk også bare mm.
    Frida får jo også bare mm ennå, og begynner å bli rimelig smålubben hun og. Det løper de av seg så fort så. Og når hun begynner å løpe, så forsvinner kanskje de ekstra kiloene til mammaen hennes også...håpe-håpe..
    Bubble:03: mor til
    Mads-91, Marte-93 og Frida-03

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Ikke hør på alle andre du - vær stolt av den flotte gutten din, han kommer til å løpe av seg all den ekstra puppolstingen som han har fått....

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Enig med de andre,han kommer til å løpe det av seg.
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Jeg har jo sett bilde av go-gutten nå, og han ser jo ut som en sunn og god unge!

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    [quote:160b58187d]Jeg fikk beskjed om å se meg rundt neste gang jeg var ute og gikk, og om jeg virkelig ønsket at Kevin skulle bli en diger feit mann på over to meter[/quote:160b58187d]

Teit kommentar :roll:

Helt enig at det er greit å være litt obs, du behøver ikke pusje på med kalorier når han begynner å spise, men det skal jo ikke være noe hysteri heller. Jeg tror at hvis du passer på å gi han nok drikke (vann (og maks 5 dl lettmelk/skummet melk når tiden er inne for det) så vil det være begrenset hvor mye han orker å spise også. Og etterhvert som han blir mer og mer aktiv så vil nok dette ordne seg.

Vet du, jeg har sjelden sett sammenheng mellom overvektig babyer/småbarn og voksne. Jeg selv har vært slank hele oppveksten, veide 3140 når jeg ble født. Men når jeg ble 16 år, så forandret forbrenningen seg, og jeg begynte å legge på meg. Og sliter med mange kilo ekstra nå.
    En tidligere venninne fra skolen, hun var lubben som baby og jenteunge og slet med vekta på barneskolen. Men det forandret seg, og hun holdt seg slank så lenge jeg hadde kontakt med henne til vi var omtrent 17.

Ble teit skrevet dette, men uansett tror jeg ikke du behøver å bekymre deg så veldig.

Flink gutt har han var i dag da

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    :x jeg blir sååå sinna på de dustene med slike teit komentarer. Jeg har også hele tida fått høre at Nicolay er FEIT til og med helsesøstra stod å sa det når to damer stod ved siden av.
    Nicolay er så tykk han se for han får så mye mat :evil:
    Jæ....bit...

Heldigvis har hun gitt seg med det, men jeg synes det er riktig å svare de som sier sånt. Jeg sa aldri noe til h.søstra fordi jeg skal se ho så ofte at det hadde blitt dumt synes jeg. :roll: Men jeg sier til andre som komenterer det.(de som prøver å være spydige vel og merke) :x

Jeg er sikkert på at Kevin ennå er like herlig som han alltid han vært. Han tar av seg uansett når han blir mer aktiv, det er forskjell på ungene så det har ingenting å si så lenge han er frisk å har det bra ;)

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Så fint å lese positive kommentarer og deres erfaringer Ikke rart jeg trives så godt ilag med dere

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Pøh, han er jo bare råskjønn !!!!!!!

Og jeg får akkurat det motsatte med lillemor her, som veide 10,5 kg på 2 årskontrollen nå......

"joda, hun spiser som en hest !!" "neida, hun er ikke syk !!" "joda, hun er aktiv og blid - ikke slapp og sur !!"

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Hva kan det ha vært
    av Uregistrert i kategorien Din helse
    Svar: 11
    Siste innlegg: 09-01-05, 14:41
  2. Er du fornøyd meg helsestasjonen?
    av fifi i kategorien Kontroller
    Svar: 1
    Siste innlegg: 01-01-70, 01:02