+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 28

Tråd: Hva skjer etter døden?

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

Hva skjer etter døden?

Jeg legger det her under uforklarlige jeg ;o) Jeg lurer på hva DU tror skjer med oss mennesker etter døden? Blir vi til nye mennesker, blir vi til dyr eller blomster, kommer vi til himmelen eller *******? Eller blir vi gjenferd? Jeg tror faktisk ikke det er noe mer etter at vi er død. Iallefall ikke noe sånn himmelting eller *******ting.....Mulig jeg tror på reinkarnasjon, er iallefall spennende å høre om. Har også sett på dem som reiser rundt og fjerner ånder fra hus. Det er kjempespennende å se på disse programmene.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Meg blir ingen "kvitt"...

Egentlig så tenker jeg ikke så veldig mye på akkurat det, men "noe" må det jo være siden åndene er ute og går. Og akkurat det er noe jeg har fått fra andre plasser enn de tv programmene, altså!!

-Tone-

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg tenker ofte på det, og spesielt når jeg skal reise med fly eller båt i uvær. Jeg er livredd for å dø, og har vel det som må sies dødsangst. Jeg klarer ikke velge meg ut noe å tro på, fordi jeg egentlig ikke tror på noe som helst. Tanken om å få møte sine kjære igjen er jo forlokkende, men jeg tror ikke på det.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    jeg vet ikke helt hva jeg tror, men jeg tror liksom ikke at det er helt slutt heller, hvorfor er det da ånder og spøkelser ute og går...liker å tro at det finnes en "himmel" jeg da, har nok beholdt litt av barnetroen akkurat der

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Jeg tror ikke det finnes noe etter døden. Vi blir født, så dør vi, and that`s it :03:
    I tenårene da jeg las "Sagaen om Isfolket" trodde jeg på litt av hvert, ble nok litt påvirket. Men det gjør jeg ikke lenger. Tenker nok mer vitenskapelig nå!
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Aug 2005
    Alder
    26
    Poengstyrke
    7
    Jeg har mye jeg vil tro på, men jeg har vel egentlig ikke kommet frem til noe fornuftig...

Jeg håper jeg slipper å være alene,
    har det varmt og godt,
    tenker av og til at det burde føles som om du har drukket 2pils, litt svevende :mo4:
    men hvor vi er har ejg ingen formening om...
    med andre ord, jeg vet ikke hva jeg tror på

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Jeg håper og tror at det er noe mer enn bare at det er mørkt etter at vi dør.... Har ingen barnetro, men satser på at det er mer enn vi kan forestille oss...

Rart at det bare skal slutte slik og ikke være noe etter...

Håper det er noe a la reinkarnasjon eller noe i den duren :)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tove
    jeg vet ikke helt hva jeg tror, men jeg tror liksom ikke at det er helt slutt heller, ånder ...liker å tro at det finnes en "himmel" jeg da, har nok beholdt litt av barnetroen akkurat der
    Slik er det for meg også

Jeg sier også til ungene at besteforeldre og oldeforeldre som de har mistet er i himmelen og passer på oss.

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    Sannsynligvis blir vi vel bare døde som om man trekker ut kontakten på et elektrisk apparat. Men det er veldig vanskelig å forestille seg at det virkelig er sånn også.

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Jeg er vel litt gammeldags jeg siden jeg forsatt tror på det at man kommer til himmel eller *******. Klarer ikke tro at vi er her for en liten periode også skal plutselig alt være slutt, det er liksom så meningsløst. Spesielt når det gjelder barn, tror ikke de blir født for å leve noen få år, uker, dager eller hva det måtte være bare for å plutselig bli til ingenting igjen

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Det som skjer,skjer, glad jeg ikke vet....men at en pines i ******* , tror jeg i allefall ikke på ,det har blitt et marreritt...:f20:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian
    Jeg er vel litt gammeldags jeg siden jeg forsatt tror på det at man kommer til himmel eller *******. Klarer ikke tro at vi er her for en liten periode også skal plutselig alt være slutt, det er liksom så meningsløst. Spesielt når det gjelder barn, tror ikke de blir født for å leve noen få år, uker, dager eller hva det måtte være bare for å plutselig bli til ingenting igjen
    Denne signerer jeg, hjertens enig med Lillian :)

Og jeg trur, fordi det er så mange med samme historie, at noen møter oss den dagen vi går bort, umulig at alle de som forteller om nær døden historie lyver...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Det med lyset og tunnelen pratet jeg med naboen om i dag og ho kan heller ikke se for seg at det er en vandrehistorie av noe slag, men jeg tror at det skjer noe etter det igjen og jeg da, så rar som jeg er

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Mar 2005
    Alder
    41
    Poengstyrke
    9
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Tornerose
    Jeg legger det her under uforklarlige jeg ;o) Jeg lurer på hva DU tror skjer med oss mennesker etter døden? Blir vi til nye mennesker, blir vi til dyr eller blomster, kommer vi til himmelen eller *******? Eller blir vi gjenferd? Jeg tror faktisk ikke det er noe mer etter at vi er død. Iallefall ikke noe sånn himmelting eller *******ting.....Mulig jeg tror på reinkarnasjon, er iallefall spennende å høre om. Har også sett på dem som reiser rundt og fjerner ånder fra hus. Det er kjempespennende å se på disse programmene.
    Jeg er enig med deg jeg Tornerose, tror ikke det skjer noen verdens ting. tror bare det er slutt når det er slutt! :21:

kanskje reinkarnasjon..... men bare fordi sjelen vår er energi og energi kan ikke forsvinne, bare gå over i annen form...
    Pappa'n til verdens tre herligste gutter,

to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Noe jeg pleier tenke masse på, men svaret kommer for en dag og det har ingen hast for meg

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Hva skjer her da?
    av Dirgni i kategorien Din helse
    Svar: 5
    Siste innlegg: 19-01-07, 23:22
  2. Et barns tanker om døden
    av katinka i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 4
    Siste innlegg: 26-01-03, 00:51

Bokmerker (linker)