+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 33

Tråd: Hvordan er det hjemme hos dere...

Innmeldt
    Aug 2005
    Alder
    26
    Poengstyrke
    7

Question Hvordan er det hjemme hos dere...

Er det ryddig til en hver tid?

Bare fra fredagskveld til lørdags morgen? :mo4:

Har dere fordelt ansvar, eller gjør en alt?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Stort sett litt rotete her og der. :08: Men sjelden mer rot enn at jeg klarer å få det greit hvis noen sier de kommer om en liten time (hvis dem ikke går inn på rommene til unga da:04: )

Nå som jeg ikke jobber, så er det jeg som gjør det meste. Men gubben tar alle praktiske ting + vinduspuss i stua, også rydder han i egne ting når det er behov (etter hans mening, som ikke er ofte nok:06:)

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Selv med store barn,er det ikke lenge det er ryddig,prøver og holde det ryddig, men selv en garva husmor går lei av og rydde.Gubben er blitt så flink og hjelpe til.Men det er han som jobber til livets brød da...noe må jo jeg gjøre:03:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Her er det stort sett til enhver tid rotete... og har jeg ryddet så tar det 10 min så er det kaos igjen...

Nå har jeg truet med å hive alt som ikke blir lagt på plass igjen

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Rotete, skrekkelig rotete - men med litt innsats blir det ryddig igjen. Alle har ansvar - Kristin støvsuger annen hver dag (vi har 3 husdyr), vi andre støvsuger de dagene hun ikke gjør det, Malene har ansvar for at kjøkkenet er ryddig og vasket, jeg og Sven for hovedrydding. Hver fredag støvsuger og rydder Kristin oppe, og Malene vasker gulvene.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Det er litt rotete, det blir mest meg som rydder. Syns det er leker overalt, og så fort jeg har fått de inn på rommet til Joachim, så kommer de ut i stua igjen.
    Jeg er så heldig å ha loftsstue + et gjesterom der jeg/vi kan ha en del rot. Jeg liker det slik, jeg syns det er koseligere i et hus med rot. For da ser man iallefall at det bor folk der!
    Men stua bør man ha litt orden på!
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Kan ikke skryte av å ha det ryddig hele tiden. Vi har da barn tross alt i huset. Men vi prøver å gjøre så godt vi kan da. Er mer opptatt av at ting ligger der de skal enn at hybelkaninene skal bort hver helg. Sånn "ser" det iallefall ryddig ut. Ingen går i krokene og ser på støv.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Er ikke akkurat superstrøkent ryddig til enhver tid - men heller ikke skrekkelig rotete. Prøver å ta en skikkelig omgang torsdag eller fredag - for å ha det pent og rent til helga. Ellers blir det småplukking uka igjenom - men merker at enkelte ting liksom hoper seg opp frem mot helgerydding. Her deler vi automatisk - ingen har spesielt ansvar, den som ser rotet fjerner rotet.

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Her er nesten aldri helt ryddig, venter vi besøk så passer vi på å ta det skikkelig men lelers så er det alltid noe som ligger å slenger.

Her deler vi på husarbeidet. Har ingen regler om hvem som gjør hva, men jeg gjør det som skal gjøres på dagtid, når jeg går på jobb på ettermiddagen så tar som regel Stig det som må gjøres da. Men jeg kan også være heldig å våkne en søndagsmorgen til et prikkfritt hus

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Jeg liker å ha det ryddig bestandig, men jeg klarer det ikke :08:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    20
    Her på kontoret klarer vi aldri å holde det ryddig.......... MEN, vi har alltid en opprydding av huset før barnetv - slik at der er koselig å stå opp neste dag.
    Det blir en del smårydding i løpet av dagen også, men med 6 stk i hus, prøver vi å ha klare regler på det. Ellers ville det fort svømt over her..............

Her tar alle i et tak for felleskapet. :)

Klem fra Rannei

gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Har litt støv på hjernen. Og er ikke glad i rot. Litt leker og barnesaker er det her og der alikevel.:)

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Liker godt å ha det ryddigt og rent rundt meg, men etter at barna kom er det ganske vanskelig...
    Vi har det vel helt ok tenker jeg..
    Og vi rydder vel like mye begge to, men vasking og støv tørkingen er det jeg som står for :)

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Mye rot, rydder når det trenges

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Jeg liker ikke rot og derfor prøver jeg å holde det ryddig også!Noe jeg føler at jeg klarer:) MEN så spørs det da hva går innunder rot...
    Siden Håkon har rommet sitt rett inn fra stua kommer det leker både hit inn og på kjøkkenet,selv om han vet at stua ikke er en lekeplass...men de blir også ryddet opp før leggetid, ja.
    Men "rot" i form av klær, oppvask liker jeg ikke og dermed tar jeg unna slik og ting som ungene slenger fra seg må de ta opp igjen.
    Marius får bo i rotet sitt til jeg ikke orker det mere og da MÅ han ta et tak, han bagynner å bli så stor at rommet hans gidder jeg rett og slett IKKE å rydde for ham lengre, men ber ham om hjelp blir de noe annet...
    Håkon har blitt "truet" med svart plastsekk som fylles med leker og blir kastet hvis han ikke hjelper meg å rydde,-og det viser seg å funke...:03:

Jeg synes det er så godt å kunne få uanmeldt besøk uten at besøket må rydde seg plass for å få satt seg MEN det er ikke kjemisk rent og ryddig...vi bor her!

-Tone-

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. Hvordan ble dere kjent?
    av Lise i kategorien Sex og samliv
    Svar: 159
    Siste innlegg: 03-05-10, 10:05
  2. Hva gjør dere sammen - hjemme?
    av Klara i kategorien Aktiviteter og lek
    Svar: 13
    Siste innlegg: 18-09-08, 10:13