+ Svar på tråd
Side 1 av 5 1 2 3 ... SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 72

Tråd: Skole Fruktkoppen

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23

Skole Fruktkoppen

Jan ungene bare elsker det. Fikk i oppdrag og lage frukt til ungene for å ha med på skolen. Så nu skjærer jeg opp diverse frukt vær kveld og legger i en kopp til dem.
    f.eks litt eple, pære, kiwi, kålrabi og gulerot.
    Også bytter vi litt ut neste dag, til: Eple, appelsin, druer, kiwi og melon. Therese har skrytt så av dette til vennenne på skolen, og de blir så misundelig. He he.
    Da måtte jeg spørre om hun ikke fortalte at det var hennes ide.

Joda, hun hadde da det.
    Så nå går jeg ned og lager til morgendagens frukt og kanskje dere får se bilde etterpå

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    For en knall ide, ja bilde vil vi se =)

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    For en ide. Kanskje jeg stjeler den til neste år når vesla begynner på skolen.:)
    Foreløpig får de mye og forskjellig frukt i barnehagen.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    mmmm så godt det hørtes ut.. :)

Tulla har med frukt hver dag i barnehagen, men en lur ide og blande småbiter av litt forskjellig :)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Jepp synes dette var smart selv. Gitte fikk skolefrukt i 1. Klasse, men den kutta vi ut da hun kun spiste frukten en veldig skjelden gang.

Kjedelig og kanskje en skitten gulerot var det de fikk. Ikke spiser hun skal, så da lot hun heller være. Da gidder ikke jeg betale 490,- i frukt penger i året og sender heller med henne en frukt i ny og ne.

Nå er de begynt med fruktstund på skolen, fordi flere foreldre klaget på at ungene hadde frukten med hjem, og da blir det mer plikt at jeg sender frukt med hver dag.
    Så kom Therese med denne ideen, fordi på vidregående selger de slike fruktskåler til 10,- , men er jo ikke hver dag en ungdom har penger, så hun spurte om ikke mammaen kunne lage slik til ungende sine

Her er bilder
    http://groups.msn.com/Fillerya/shoebox.msnw?Page=1

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Skikkelig flink er du :02:

Blir frukten mørk når den er delt slik?

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Dæsken døtte :) det så bare helt utrolig fristende ut

Takker så mye for titten og tipset

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Skikkelig flink er du :02:

Blir frukten mørk når den er delt slik?
    Neida, ikke når jeg pakker gladplast over og setter det i kjøleskapet. Da er det klart for ungene og ta med på skolen neste dag. Og like fristende som om jeg skulle brukt tid på morran for å lage det til.

Blir mye mer fristende og velsmakende med frukt, så dette må jeg bare fortsette med.

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Smart:02:

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Aug 2005
    Poengstyrke
    7
    Så flink du er, Fillerya!
    Dette så jo bare kjempe godt ut! Mmm..

Innmeldt
    Sep 2005
    Poengstyrke
    0
    Mine har også frukt med seg ofte på skolen, jeg kutter det også opp i biter. Det er mye lettere for de og ta en bit nå de har lyst, i et friminutt eller slikt. Et helt eple klarer de sjelden å spise i en en gang, det har de jo ikke tid til ;)

I dag ble det lapper og ikke frukt. Den ene skal på tur og den andre skal ha uteskole, siden jeg hadde noen lapper igjen fikk de med seg det ved siden av matpakken og kakao :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Her er de med i skolefrukt abonnement så de får det på skolen, men det hørtes jo ut som en fin måte å gjøre det på. Er sikkert veldig fristende med forskjellig oppkuttet frukt og lett å få i seg

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian
    Her er de med i skolefrukt abonnement så de får det på skolen, men det hørtes jo ut som en fin måte å gjøre det på. Er sikkert veldig fristende med forskjellig oppkuttet frukt og lett å få i seg
    Ja på barneskolen har de muligheten her også, men som tidligere nevn, den frukten betalte vi bare for og den kom 95% av gangene hjem igjen.
    Gitte er litt kresen på frukt, og da er det bedre at hun får med noe hjemmefra som jeg vet hun liker, på den måten får hun i seg frukten også.

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Remyline
    Mine har også frukt med seg ofte på skolen, jeg kutter det også opp i biter. Det er mye lettere for de og ta en bit nå de har lyst, i et friminutt eller slikt. Et helt eple klarer de sjelden å spise i en en gang, det har de jo ikke tid til ;)

I dag ble det lapper og ikke frukt. Den ene skal på tur og den andre skal ha uteskole, siden jeg hadde noen lapper igjen fikk de med seg det ved siden av matpakken og kakao :)
    Her på barneskolen er de super strenge med det og ha noe ekstra godt med i matpakken. Nei ikke noe usundt og hadde de fått bestemme helt ut, så skulle det kun ha vært grovt brød, melk og frukt. Og ingen nugatti. :08:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Wow, det der var jo en supersmart idè! Takk for at du deler den med oss. Skal jammen ta huske på det til Gabriel begynner på skola! Blir ikke eple heller brunt under gla`plast?
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

+ Svar på tråd
Side 1 av 5 1 2 3 ... SistSist

Stikkord for denne tråden

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan poste nye tråder
  • Du kan poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine