Nooen her inne som har hatt det, eller vet sånn noen lunde hva slikt koster? Synes å huske jeg har hørt at dette var så dyrt, men er usikker. Noen som vet?
Nooen her inne som har hatt det, eller vet sånn noen lunde hva slikt koster? Synes å huske jeg har hørt at dette var så dyrt, men er usikker. Noen som vet?
Ikke for å skremme deg, men en venninne av meg, fikk tannkjøttsykdom. Og hun måtte trekke alle tennene i overmunnen. Det gikk kjempefort fra hun fikk sykdommen til alle tennene ble løse. Dette kostet henne 100 000 kr fordi hun måttte få alle tennene på stift.
Min søster lider av tannkjøttbetennelse. Koster henne ikke noe mer enn vanlig tannlegekonsultasjon såvidt jeg vet. Hun er inne og brenner i tannkjøttet av og til, har ikke helt forstått hvorfor. Og hun må være veldig nøye med tannstell og bruke tanntråd. Hun får lommer i tannkjøttet som er fyllt med puss.
Ciaò!
Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
--------------------------------
Tilbakemelding på dagbok
Takk for svar, det er en betennelse og ikke alvorlig sa tannlegen, men jeg må gjøre noe med det nå ellers kan jeg få problemer om en 10 års tid.
Uff stakkars venninen din, ikke noe gøy da. Håper hun fikk dekket det?
Dekket det nei...Det må du ikke tro! Hun måtte ta opp lån for å få tenner i munnen igjen. Hun søkte trygdekontoret, men neida...Det er helt sinnsykt!!Opprinnelig lagt inn av Remyline
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Fyttikatta det er det verste jeg har hørt :ga6:
Ja, hun var langt nede en stund. Først mister hun tennene og så får hun nærmest økonomiske problemer på toppen.Opprinnelig lagt inn av Remyline
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Det er jo en sykdom og burde bli dekket på samme måte. Forsikringen hennes dekker ikke den heller noe?
Uff stakkars jente.
Neimen i jøsses!!!! Den prisen og ikke få noe dekket!!! Hvem er det som vil ha noe slikt frivillig da??
Hadde dette skjedd meg så hadde jeg gått uten tenner for jeg hadde ikke fått ett slikt lån.....
Heia Norge..... igjen!!! :(
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Hørte ikke ho nevne noe om forsikring. Hun var bare så lei seg da det skjedde for et par år siden. Hun var jo da bare 45 år.Opprinnelig lagt inn av Remyline
Ciaò!
Tilbakemelding på dagbok
Jeg har kronisk tannkjøttbetennelse. Har for korte røtter på fortenna mine noe som gjør at fortennene er løse og det legger seg bakterier der. Har søkt trygdekontoret om støtte men får det ikke og ikke har jeg råd til å få trekt de 4 fortennene oppe for å sette inn nye etterpå så da får jeg bare gå sånn. Gjør utrolig vondt til tider og går med mye smertestillende. Skal sjekke med tannlegehøyskolen om de kan gjøre det for en billig penge.
Hååper du finner en løsning på det Siv, det er ikke mye godt å gå slik nei. :v1: (savner en god klemme smil)
Naboen min hadde betennelse i tannkjøttet, hun måtte trekke alle tennene og fikk satt i nye. Betalte ingenting selv.
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Siv : odontologisk institutt i Oslo bla... gjør nok slike ting utrolig billig.
Jeg opererte ut ei visdomstann for 125 kr / m smertestillende
Virkelig verdt og ringe å høre hva slags pris du får..
Jeg ble imponert over hvor flinke de er der inne *klapper* og jeg har tannlege skrekk :O
Lenge mellom hver gang jeg blir tatt så godt vare på ;)
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Bokmerker (linker)