Ved tannpussen i går kveld la jeg merke til at det begynner å komme en ny tann i underkjeven til Veronika, bak de andre tennene.
Veronika ble redd og begynte å gråte, i frykt for at hun måtte trekke tenner igjen. Det var jo et mareritt når hun måtte trekke en tann i fjor pga betennelse i nerven, og bedøvelsen ikke virket. :07:
Fikk beroliget henne etter en stund, og fortalt at det er mange barn som får ut tenner på den måten og at det ikke var farlig. Sa også at det ikke var sikkert at tannlegen gjorde noe med dette. Heldigvis så hjalp dette, men var forferdelig bekymret selv. Og siden tannen kommer ut midt bak de andre tennene så hjalp ikke akkurat det på bekymringene. Den ene tannen foran den nye er jo løs( etter at hun prøvde å åpne drikkeflasken med tennene), men ikke den andre, så vi var litt redde for at den kanskje måtte trekkes.
Ringte tannlegen i dag og forklarte situasjonen, og hun sa at de ikke vil gjøre noe. Dette pleier å rette seg av seg selv, men vi skal hjelpe til litt med å "vugge" på tennene foran hver dag for å prøve å løsne disse slik at de detter ut. :02:
Ble så glad og lettet når hun sa dette at jeg begynte å. Så godt å vite at Veronika slipper å trekke, og da måtte gå gjennom frykt og smerter som sist.
Kan tenke meg det er en som blir glad når jeg forteller dette etterpå. :01:

. Så godt å vite at Veronika slipper å trekke, og da måtte gå gjennom frykt og smerter som sist.
Veronika 10 år :smilie_girl_275:
Svar med sitat

Bokmerker (linker)