jeg har 3 bursdager i desember og trenger derfor hjelp av noen gode husmødre, noen som har noen gode oppskrifter på kaker som kan fryses, så jeg kan bedynne å forberede meg snart.
håper det er noen snille dame der ute som kan hjelpe
http://barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=15717
Denne kan du gjøre helt fiks ferdig og fryse ned. Når du har pyntet kaken helt ferdig - legger du to ark folie på bordet og setter kaken opp - brett kantene slik at det ligger opp langs kaken - men selvfølgelig ikke over pyntet. Sett den i fryseren - og når den er frosset helt kan du pakken den inn helt. Kaken tas opp rett samme dagen som den skal serveres.
jeg har ei kakeoppskrift som man kan lage to kaker ut av :mc8:
6 egg, fire små kopper med sukker, 3 kopper med melk, 5ts vaniljesukker, 5 ts bakepulver 250g smeltet smør 6 kopper mel.
For sjokolade kake tar du bare i fire til fem sp med kakao.
For eplekaka tar du fire til fem epler skreller og kjærer ut kjerna og skjær de i små biter, rør de i sukker og kanel, hella kakedeigen i ei langpanne og fordel eplene der. denne blir utrolig saftig og god. mmmm dryss gjerne over en blanding med sukker og kanel på toppen før steking, det blir knallgodt![]()
til toppingen på sjokoladekaka trenger du 300g melis 100g smør 2sp kakao 3ts vaniljesukker og to sp kald kaffe. rør dette sammen og fordel det på kaka når den har stekt ferdig i ca 20-30 min på 200g i midten av ovnen.
lykke til :mc8:
Disse vet jeg sikkert kan fryse, men de fleste kan fryses selv om det ikke står i oppskriftene.
Firkløverkake, Lys sjkokoladekake, selskapskake, sjokoladebløtkake, sjokoladekake med smørkrem, snickerskake, stor suksesskake, sjokolademuffins, ostekake(iskake), bløtkake med sjokoladekrem, dajmiskake, isdessert med mokkafyll, marengskake med iskrem, eplekake, gulrotkake, karamellkake, muffins, rullekake, suksessterte, verdens beste
Bokmerker (linker)