+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: uff

Innmeldt
    Sep 2005
    Alder
    26
    Poengstyrke
    0

Red face uff

Jeg fikk vite at jeg måtte være våken under keiser snittet .
    Noen som har litt innfo om dette til meg?
    Gruer meg veldig nå jeg.:04:

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Det høre litt undelig ut,kan ikke du bestemme selv den bedøvelsen du vil ha.Kan nå fortelle, jeg ble spurt om jeg vil ha vanlig narkose, eller den bedøvelsen som du er våken.Jeg valgte og være våken...det angret jeg på etter tid.Ble så dålig av den som du blir stukket i ryggen av, og er våken,husker ikke hva de kaller den bedøvelsen.Men alle reagerer ikke likt på den bedøvelsen.Grunnen til de vil en skal være våken, er tryggheten for barnet...:05:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Heisann Matilda :)

Selv hadde jeg ett hastesnitt som gjorde at jeg ble lagt i narkose.

Eneste forskjellen som jeg vet om er at du får epidural, som gjør at du blir bedøvet fra ryggen og ned, slik som vanlig fødende av de som velger epidural.

Du vil ikke kunne se noe av det som skjer, for det vil komme ett skjermbrett mellom deg og magen under snittet

Du får derimot oppleve å få barnet til deg så fort det blir tatt ut :)

Jeg som lå i narkose tok det nesten 6 timer før jeg fikk sett tulla.

Anbefaler deg at du snakker med jordmor og ber om en liten omvisning på sykehuset, slik at du er forberedt på hva som skjer. Du kan i samarbeid med jordmor skrive et brev til sykehuset hvor dere sette retningslinjer for hvordan du vil at fødselel skal være og ting de må ta hensyn til, siden du har den opplevelsen du har hatt :)

ønsker deg nok en gang lykke til :)

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Aug 2003
    Poengstyrke
    15
    Nå har jeg ikke tatt keisersnitt, men har hatt epidural med alle tre ungene.

Hvis jeg skulle tatt keisersnitt og hadde valget mellom og være våken og sove så hadde jeg vært våken. Det største øyeblikket du opplever er når du får barnet ditt rett opp på magen. Det er en helt spesiell opplevelse.

Klart det var stort for Dragonfly å få se barnet for første gang, men hun ble allikevel snytt for det å få barnet rett innenfra magen og rett oppå.

Råder deg til å snakke med jordmor jeg.

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    39
    Poengstyrke
    13
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dido
    Nå har jeg ikke tatt keisersnitt, men har hatt epidural med alle tre ungene.

Hvis jeg skulle tatt keisersnitt og hadde valget mellom og være våken og sove så hadde jeg vært våken. Det største øyeblikket du opplever er når du får barnet ditt rett opp på magen. Det er en helt spesiell opplevelse.

Klart det var stort for Dragonfly å få se barnet for første gang, men hun ble allikevel snytt for det å få barnet rett innenfra magen og rett oppå.

Råder deg til å snakke med jordmor jeg.
    Signerer dido her jeg :03:

Selv fikk jeg epidural bare på førstemann...

Helene

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Nå har ikke jeg hatt keisersnitt, men fikk komplikasjoner under fødselen som gjorde at jeg ikke var bevisst med unntak av noen korte minutter jeg husker. Det var da Veronika ble lagt på magen min for første gang, og jeg kunne stryke over henne. Det er et minne jeg aldri ville vært foruten, så jeg er veldig enig i hva Dido sier om å være våken hvis man har valget.
    :mc8:
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Jeg hadde hastesnitt når tvillingene ble forløst, men fikk være våken. Og jeg anbefaler det. Selv om jeg ikke fikk oppleve å holde noen av jentene mine, så fikk jeg høre at jeg hadde blitt mor til to jenter, bare det var stort.:27:

Måtte vente 5-6 timer før jeg fikk se dem, for jeg ble sendt på oppvåkning(tror jeg det het), for selv om jeg ikke ble sløva ned, så ble jeg trøtt og hadde behov for å hvile etterpå.

Lykke til!:mc8:

In three words I can sum up everything I´ve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Helt klart at våken er en opplevelse for seg selv.... syns jeg mistet mye av den "bondingen" som alle snakker om... tok vel ett par dager før det virkelig gikk opp for meg at tulla var min og kunne løftes i :)
    Det savnet jeg fælt :( ennå faktisk

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Jeg valgte jo og være våken som sak,for og kunne få oppleve den nærkontakten med barnet så det annbefales ja.Men visste ikke jeg skulle bli dårlig av bedøvelsen på grunn legen bommet og ryggmargsvæsken lak ut,dem mådte inn og tette med blod før jeg ble OK:04: ...fikk ikke holde gutten på flere dager,men pappaen var dær og koste med den lille:27: Dette hender sikker ikke idag,det er 14 år siden jeg fikk keiseren min:05:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Da jeg fikk Hedda endte det med hastekeisersnitt, og da fikk jeg så vidt velge mellom å være våken eller ikke, og jeg var våken.. (hadde litt panikk for ikke å være det..) Alt skjedde i full fart, men det var veldig godt å få sett hun med en gang hun var født, hun og gubben kom inn til meg igjen når de "lappet" meg sammen også... Og de fulgte meg til overvåkingen hvor Hedda ble lagt til brystet første gang....

Er kjempe glad jeg var våken!!!

Lykke til :)

+ Svar på tråd

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine