I går var vi på kontroll med Maya. Alt var som det skulle være: syn, lunger, hjerte, begrepsforståelse, tall og farger. Helsesøsteren var veldig flink å få henne i tale.
Nevnte for henne at jeg kanskje syntes Maya var veldig avhengig av broren sin, og at hun tok lite kontakt med andre barn. Da foreslo helsesøsteren å sette meg opp på en time hos psykolog på helsestasjonen som jeg kunne snakke med og få råd og tips om hvordan få henne til å bli mer selvstendig på det området. Jeg tenkte at det kan jo være en god idè å snakke med noen om det, så jeg takket ja. Så får vi se da om det går lenge før jeg får time.
Jeg er litt redd for å bryte det gode forholdet de to har seg imellom da. Men Gabriel begynner jo på skola om et år og da må ho gå et år alene i bhg uten ham. Hun trenger kanskje begynne løsrivelsesprosessen fra ham? Men er usikker på fremgangsmåten. Jeg vet jo at hun hadde det fryktelig da hun måtte gå på en annen avdeling enn ham i Stavanger, men her i Bergen stortrives hun så lenge hun har ham på samme avdeling. Men hun leker bare med ham og hans kompiser, tar ikke kontakt med andre jenter/barn. Han er veldig flink til å ta vare på henne.
En av hans kompiser hadde ytret at han ikke ville ha Maya med i leken, og da hadde Gabriel sagt: "Ho e mi lillesøster, så det får ho!" Og etter det hadde han ikke sagt noe, fortalte Gabriel. Og den dagen da jeg og Gabriel var på kino mens Maya var i bhg, så hadde hun lekt med denne gutten på 5 år, og var riktig fornøyd da jeg kom å hentet henne den dagen.:03:
Hun har alltid elsket sin bror. Husker da hun var baby, så kunne hun ligge å se på ham som lekte og sprang rundt henne, og ho storlo. Da var hun ikke mange måneder. Han hadde en liten periode der han syntes hun ikke var noe moro, men det er det slutt på nå.

Svar med sitat
Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Bokmerker (linker)