+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 10 av 10

Tråd: 4 årskontroll med Maya

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37

4 årskontroll med Maya

I går var vi på kontroll med Maya. Alt var som det skulle være: syn, lunger, hjerte, begrepsforståelse, tall og farger. Helsesøsteren var veldig flink å få henne i tale.
    Nevnte for henne at jeg kanskje syntes Maya var veldig avhengig av broren sin, og at hun tok lite kontakt med andre barn. Da foreslo helsesøsteren å sette meg opp på en time hos psykolog på helsestasjonen som jeg kunne snakke med og få råd og tips om hvordan få henne til å bli mer selvstendig på det området. Jeg tenkte at det kan jo være en god idè å snakke med noen om det, så jeg takket ja. Så får vi se da om det går lenge før jeg får time.
    Jeg er litt redd for å bryte det gode forholdet de to har seg imellom da. Men Gabriel begynner jo på skola om et år og da må ho gå et år alene i bhg uten ham. Hun trenger kanskje begynne løsrivelsesprosessen fra ham? Men er usikker på fremgangsmåten. Jeg vet jo at hun hadde det fryktelig da hun måtte gå på en annen avdeling enn ham i Stavanger, men her i Bergen stortrives hun så lenge hun har ham på samme avdeling. Men hun leker bare med ham og hans kompiser, tar ikke kontakt med andre jenter/barn. Han er veldig flink til å ta vare på henne.
    En av hans kompiser hadde ytret at han ikke ville ha Maya med i leken, og da hadde Gabriel sagt: "Ho e mi lillesøster, så det får ho!" Og etter det hadde han ikke sagt noe, fortalte Gabriel. Og den dagen da jeg og Gabriel var på kino mens Maya var i bhg, så hadde hun lekt med denne gutten på 5 år, og var riktig fornøyd da jeg kom å hentet henne den dagen.:03:

Hun har alltid elsket sin bror. Husker da hun var baby, så kunne hun ligge å se på ham som lekte og sprang rundt henne, og ho storlo. Da var hun ikke mange måneder. Han hadde en liten periode der han syntes hun ikke var noe moro, men det er det slutt på nå.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    15
    Flott søskenforhold da:27: , men er enig med deg at de bør løsrives litt når det går utover Maya`s omgang med andre barn.
    Håper du får noen gode råd som hjelper de til å klare å være fra hverandre uten at det gode forholdet blir ødelagt. :)
    :j4: Annette :smilie_girl_244:
    Veronika 10 år :smilie_girl_275:

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Annette
    Flott søskenforhold da:27: , men er enig med deg at de bør løsrives litt når det går utover Maya`s omgang med andre barn.
    Håper du får noen gode råd som hjelper de til å klare å være fra hverandre uten at det gode forholdet blir ødelagt. :)
    Jøss Annette, du må ha lest tankene mine :03:

Helt enig med Annette her... og syns det var lurt at du takket ja...:02: da er dere i allefall forberedt i tillfelle løsrivelsen blir tøff..:03:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Jeg tror nok at siden de er så tett, så blir de som nesten tvillinger. Og var det ikke mye sånn med deg selv og din bror.
    Kanskje motsatt siden du er elst, men enig med deg at hun trenger å lære seg og være selvstendig. Og lurt og begynne nå mens hun er lita.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vet ikke jeg da, trur dette vil gå seg til etterhvert da når han starter på skolen, er det ikke forskjellige gruppeaktiviterer i barnehagen, som Maya ikke kan være med på når Gabriel er det?

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Vet ikke jeg da, trur dette vil gå seg til etterhvert da når han starter på skolen, er det ikke forskjellige gruppeaktiviterer i barnehagen, som Maya ikke kan være med på når Gabriel er det?
    De sa de skulle prøve å ha grupper inndelt etter alder, men har egentlig ikke hørt så mye om dette enda. De skal ha foreldresamtale nå, og da skal jeg spørre mer om dette.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Får ikke gitt noen av dere poeng.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Sier som Lise jeg,tror det har godt seg til etterhvert ,når han begynner på skolen,men klart du må gjøre det du føler er best...Lykke til.

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Fikk brev i posten idag. Har fått time 8 november. Litt over 14 dager til. Skal gå bare for moro skyld og høre hva denne psykologen mener. Egentlig heller jeg også mer mot Lise og Merethe om at dette vil gå se til med årene.
    Ciaò!
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    23
    så flott alt var bra med henne, og fint å lese at du tar henne på alvor ang psykologen men også er åpen for andre løsninger ;)

mara

Jakop nov 03` Anton mars 06` Bonusstorebror mai 98`

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Dagens gåte fra Maya:
    av Tornerose i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 14
    Siste innlegg: 10-01-07, 07:25
  2. 4 årskontroll av Gabriel idag.
    av Tornerose i kategorien Kontroller
    Svar: 13
    Siste innlegg: 27-04-04, 23:22