Trenger hjelp...hvor lenge må en surret svinestek på litt over 2 kg. steke og hva skal ovnene stå på...?? :04:
Skal vi se hva jeg gjør... jeg smører inn steken med salt og pepper, setter den inn i ovnen på en plass mellom 180 - 200 grader... setter inn ett steketermometer og lar den stå til jeg har ca 75 grader på termometeret... hvor lang tid det tar?? 1 - 1,5 timer kanskje..
Jeg fyller på med litt vann i langpannen med jevne mellom rom og snur litt på steken,,
Grunnen til at du ikke får mer nøyaktig oppskrift kommer av at alt jeg gjør, gjør jeg på slumpen![]()
Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret
Bloggen min
Babe In Total Control of Herself
Pleier steke i leirgryte jeg, ca 2-3 timer med lav varme.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
har ikke leirgryte..dragonfly får prøve ditt bare jeg vet sånn noenlunde hvor lenge den skal stekes, så går det nok greit...har jo gjort det før da..stoler bare ikke helt på meg selv når det gjelder matlaging:08:Opprinnelig lagt inn av Lise
Tove : har du ikke steketermometer ??? den skal stå på ca 70 - 75.. 75 hvis du vil ha den gjennomstekt (som gubben min)
Men jeg kjenner litt på steken også jeg, for da kjenner man at den forandrer konsistens...
1,5 timer tenker jeg er rimelig ok på en stek på ett par kg...men stol ikke helt på meg der ;)
Bloggen min
Det heter på fagspråket 60 minuter pr.kilo kjøtt,men jeg liker steken godt stekt da:03:
Det har jeg også lært, men + 30 minutter.Opprinnelig lagt inn av merete g
Så en steik på 2 kg steiker vi i 2½ time på ca. 200 grader.
Blir bra det, serru.
Takk skal dere ha, liker og kjøttet godt stekt, har steketermometer, men syntes alltid det kommer altfor fort opp i rett tempratur til at det kan stemme, så da tar jeg sikte på sånn i overkant av 2 timer, så blir det søndagsmiddag på oss imorgen og
Ja det tror jeg jammen du gjør rett i. Er sjøl veldig glad i svinestek, og slik har vi laget den i mange år.Opprinnelig lagt inn av Tove
Pleier jo ha i et glass vann i ½ timen sånn ca. Også pleier den og bli mer smakfull hvis du krydrer den kvelden før å legger den i f.eks bakepapir i kjøleskapet over natten.
Neida, pleier å ha den i langpann, også helle vannet over steika. Bruker krafta til sausen etterpå.Opprinnelig lagt inn av Tove
Trenger jo ikke ha så mye som ett glass hver ½ time, men sånn ca.
Blir svinestek hær også i morgen:02:
Jeg har prøvd å hatt svinestek i flere uker jeg nå, men har blitt ringt etter på jobben.... neste helg derimot, da skal jeg ha stek.. for sjefen sa det han og at jeg hadde jobbet litt mange helger nå ;)
Kos dere i morra, dere som skal ha stek![]()
Bloggen min
Bokmerker (linker)