+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 18

Tråd: Er han normal i utvikling?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Vegar er nå 2 år å snakker som en foss. Han har begynt å spørre om ting. Han sier i fra om han er sulten, tørst, vil på do å tisse. Hva han vil ha. Skjønner det meste av det vi sier, å det er ikke vanskelig å forstå han (det sier også de som ikke hører han mye) Når vi spør hva han vil ha å spise så sier han hva, å hvis brød gir han beskjed hvilket pålegg.

En kamerat av han som er 4 mnd yngre sier: -se se...
    Å det er det jeg har hørt fra han, men jeg tror nå at det forferdelige smokken som foreldrene på død å liv skal la unger over 1 år ha.
    Bare for å ha sagt det, jeg kan ikke fordra "store" unger med smokk! Før Nicolay blir 1 så tar vi fra han smokken, å det er vi enige om. Det samme gjorde vi med Vegar, å han sutra litt 2 kvelder så var det greit. Jo større de er jo verre blir det :roll:

Mamma til guttaboys ~ 01 - 03 - 05 ~

http://sollar.net

Innmeldt
    Mar 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    23
    hmmmm

Anders er sen i spåkutvikling. Først siste måneden ordene har begynt å komme for fullt. Fetteren hans var på samme måte.

Ingen av de har smokken konstant i munnen.... Jeg synes heller ikke en 2 åring er for stor til å bruke smokk - verre når de er over 3 synes nå jeg. (Mona Cecilie sluttet når hun var 3,5 - men snakket helt perfekt fra hun var 2 år) :smokk:

Tenk positive tanker

Si positive ord

Gjør positive handlinger

Og det positive gror

En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.

Hilsen Alfa

Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Tutt har ikke noe å si for språkutvikling, men unger utvikler seg utrolig forskjellig noen er tidlig ute noe sent, som regel når de hverandre igjen etter en stund. Og Vegar virker som om han er veldig tidlig ute, han gjør nok ting som ikke mange 2-åringer gjør. Det går ikke an å samenligne barn i den alderen, siden de utvikler seg så forskjellig.

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Trur nok det er Vegar som er tidlig ute ja, de fleste gutter er senere med språket enn jenter er, så normalen er nok den andre gutten som ikke sier så mye.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    10
    Daniel prater ganske dårlig enda.. Han har alltid vært etter med pratingen.. Begynte ikke å prate før han var nesten 3 år han..

Men han er utrolig tidlig utviklet på mange andre områder. Nå er han snart 5 år og skriver flere ord og kjenner igjen flere. Han har sinnsykt bredt ordforråd. Det er bare litt utydelig liksom..

Han er innmari glup.. Det sier alle. Så jeg tror at det det veier opp. Kan jo ikke få i pose og sekk.

Daniel brukte smukk til han var ca 2,5.. Men han fikk den bare når han skulle sove og hvis han grinet... Brukte aldri smukk på han konstant.. Daniel la fra seg smukken selv da.. Ikke noe grining ingenting :green:
    Klem Monica
    Daniel :ball20: & Sebastian :smokk:

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sier meg enige med de andre her...

Unger er veldig forskjellige i språkutviklingen. Storebror brukte smokk til han var tre år, og han var veldig tidlig ute med å snakke - og snakke lange setninger .

Emil bruker og smokk, men stort sett bare når han sover... Han er ikke tidlig ute med språket - men har en oppfattelsesevne som virkelig imopnerer både oss og andre. Så vi er fornøyde med det.

Når jeg ser store barn, gjerne på 5-6 år med smokk - da reagerer jeg.
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    34
    Poengstyrke
    0
    Her tror jeg nok Vegar er tidligere ute enn de fleste andre barn. Sebastian blir 2år om 2 mnd, å han ligger på rundt 40 ord, men de er "utydlige" Han mangler en del lyder som gjør det, å lydene kommer normalt ikke enda.

Når det gjelder smokk så HAR det innvirkning på språket hvis barnet går med smokken mens det snakker. Det sier jo seg selv at lydene ikke blir helt riktige når man samtidlig skal holde fasst på smokken.

Mathias og Sebastian brukte smokk toppen den første måneden. Tok meg selv i det at jeg stappet den inn så fort den datt ut. Jeg skjønte ikke at behovet ikke var der med det samme.

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    Jeg reagerer veldig på gutten fordi han konstant har smokken i munnen, å det tror jeg har veldig mye å si. Han babler jo som Nicolay som er 2 1/2 mnd!!! :o
    Vegar har hele tiden vært litt tidligere ute enn de andre 2 åringene på helsestasjon, men det er jo utrolig stor forskjell.
    Kjenner en som gikk når hun var 9 mnd å en annen som først begynte å gå 1 1/2 år gammel.
    Men det er så rart at han skal være så mye lengere foran i utviklinga, det kommer jo gradvis med ord. Er vel noen som sparer pg plutselig løsner det :lol:

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Akkurat Har hørt noen unger som nesten ikke sier et ord så plutselig bare fosser det ut. akkurat som m de har gått og gjemt ordene inni seg på en måte...

Innmeldt
    Feb 2003
    Poengstyrke
    10
    Sånn var Daniel ja.. Plutselig en dag kom mange rare ord..

Han bruker ord som ingen andre 4åringer bruker liksom.. Sånn som i går sa Daniel at jeg ikke var særlig pålitelig. (jeg tok i fra han brusen jeg hadde lovet han pga søl og gris)

Særlig pålitelig! Bruker aldri det ordet selv jeg!!
    Klem Monica
    Daniel :ball20: & Sebastian :smokk:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Smart Daniel :P

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Hører nok til navnet, min Daniel er og temmelig smart :nose:

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    11
    :lol: skikkelig glup han

Innmeldt
    Jan 2003
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Smart Daniel :P
    Enig
    Storebror og Emil 8 år
    Blogg
    When God gave out brains, I thought he said trains, so I asked for a slow one....

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg