+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 39

Tråd: Barn som bor "litt her og litt der"

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32

Barn som bor "litt her og litt der"

Barn (spesielt de under skolealder) har jo så mye ting (leker, uteklær, vogn osv), så jeg lurer rett og slett på hvordan det fungerer i praksis forskjellige steder. Tenker da kanskje hovedsaklig på de som bor en uke hos mor og en uke hos far, men er også nysgjerrig på type "en dag i uken og annenhver helg" :03:

Egne rom? Egne leker hos mor og egne leker hos far? Egne klær hos mor og egne klær hos far? Blir det hver av foreldrenes ansvar at barna har det de trenger når de er der (ser for meg dobbelt sett med vogner, utedresser osv - unødvendig dyrt, men kanskje det enkleste?).

Jeg tenker liksom at det blir mye styr med å flytte hele rommet fra uke til uke, men at det kanskje blir rart å ha to helt separate hjem også...?

Om jeg ikke får noe svar på dette så skjønner jeg det altså - det er bare så mye rart man kan begynne å lure på når man egentlig skal prøve å gjøre noe fornuftig - ja jeg er på jobb :04:

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Har ikke det problemet... men du: man skal jobbe på jobb og ha fritiden etter jobb... :03:

:01:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2003
    Alder
    36
    Poengstyrke
    32
    Sitat Opprinnelig lagt inn av dragonfly
    Har ikke det problemet... men du: man skal jobbe på jobb og ha fritiden etter jobb... :03:
    Jeg har pepperkaker og gløgg-pause så da må jeg jo se hva dere driver med her inne Også holder jeg på å avstemme banken og siden det ikke er jeg som fører bilagene for tiden så er det jo ingen ting som stemmer
    Sist endret av cammie; 25-11-05 kl 12:55.

cammie Kevingullet juni-03 Chrisebolla april-06 :g10:

i cammies hode
    Lipgloss Girls

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    He he he he, herlig unnskyldning :02:
    Men det hørtes sabla godt ut :01:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Kan ikke svare for meg selv, men har ei venninne med 1 barn. Den gutten tar med seg ting og tang mellom mor og far. Men foreldrene bor nesten like ved hverandre så det er enkelt å hente noe hvis gutten trenger noe.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    For lenge siden da mine jenter var hos sin far, tok jeg endel klær, inne og ute pluss leker å fraktet opp, slik at jentene skulle slippe det bag styret når de dro, de hadde med MÅ HA tingene sine i en liten sekk.

Men siden den mannen ikke fikk utlevert så mye iq at det er no å skrive om, så endte alt hjem igjen i løpet av kort tid, og han kunne ikke skjønne hvorfor de ikke hadde noe der. Han kom selv hjem med tingene i plastposer, litt om gangen...

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2005
    Poengstyrke
    8
    Det problemet har jeg ikke. Men det høres enklest ut å ha alt på 2 steder ja, selv har mine barn nesten dobbelt opp av alt så det hadde uansett ikke vært noe problem.
    Hilsen

Mamma Mia med barn på 3 år:g8:,6 år, 11 og 14 år.

Ha en fin dag!

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    42
    Poengstyrke
    18
    Søsteren min delt foreldrerett, og de har ungene annenhver uke. Og der er det kun klærne som pendler frem og tilbake. De har dyr hos mamman sin, men de er ikke med til pappan. Ser ut til å fungere helt fint, bortsett fra at klærne ikke er vasket når de kommer fra far bestandig:08:

In three words I can sum up everything IŽve learned about life: it goes on. Robert Frost

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Julie er annenhver helg hos faren sin og der har hun eget rom, egne leker og egne klær som farmor og pappa'n kjøper til henne. Men er det noe hun vil ha med seg hjem derfra eller herfra og dit så ordner hun med det selv. Vi har ikke noe regel på at det han kjøper eller jeg kjøper blir der det er kjøpt, det er det Julie selv som bestemmer.

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Og trenger hun noe hos faren som han ikke har fått tid til å kjøpe så sender jeg det med henne når hun skal dit. Eneste hun ikke har dobbelt av er boblebukser, jakker og annet yttertøy/sko. Det sendes med fram og tilbake.

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Mannen min har en sønn fra før av og han har eget soverom, leker, klær osv her hos oss, er jo like mye hans hjem som de andre barna her selv om han ikke bor her fast hele tiden.

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Nå har jo ikke mine unger pendlet så veldig mye enda, men de helgene de er hos faren sender jeg med klær og leker som de kommer tilbake med. Regner med at de kommer til å ha flere ting stasjonært der etter hvert som ting settler seg...

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Det må kanskje være slitsomt, for barna å dra frem og tilbake slik:f3:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete g
    Det må kanskje være slitsomt, for barna å dra frem og tilbake slik:f3:
    Hva mener du med det du sier nå? Det er jo ikke en situasjon som er optimal - det vet vi jo alle som har barn som må pendle mellom mor og far... Jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at det IKKE er en situasjon som er ønskelig, men nå er det engang bare slik at mange barn har en slik hverdag.

Nå er det jo ikke barna selv som drar alt fram og tilbake. Tingene blir jo pakket ned av de voksne og fraktes av de voksne....

Beklager - jeg ble litt provosert av innlegget ditt. Mulig det er jeg som er litt nærtagen på akkurat dette punktet for tiden...

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Sitat Opprinnelig lagt inn av sol
    Hva mener du med det du sier nå? Det er jo ikke en situasjon som er optimal - det vet vi jo alle som har barn som må pendle mellom mor og far... Jeg tror jeg snakker for mange når jeg sier at det IKKE er en situasjon som er ønskelig, men nå er det engang bare slik at mange barn har en slik hverdag.

Nå er det jo ikke barna selv som drar alt fram og tilbake. Tingene blir jo pakket ned av de voksne og fraktes av de voksne....

Beklager - jeg ble litt provosert av innlegget ditt. Mulig det er jeg som er litt nærtagen på akkurat dette punktet for tiden...
    Ja kanskje du ble det!:04: Jeg var dagmamma til en jente,hun var 3år da jeg begynte og passe henne, passet henne til hun begynte på skolen.Hun sa ofte hun ble sliten av og dra frem og tilbake ,fra mor til far...det kom sikkert rett fra hjerte henne:27:
    Sist endret av merete g; 25-11-05 kl 19:09.

+ Svar på tråd
Side 1 av 3 1 2 3 SistSist

Lignende tråder

1. "Vill på spill... og litt til"
    av Klara i kategorien Data
    Svar: 1
    Siste innlegg: 05-10-06, 17:30

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar