+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultatene 31 til 39 av 39

Tråd: Barn som bor "litt her og litt der"

Innmeldt
    Apr 2002
    Poengstyrke
    14
    Sitat Opprinnelig lagt inn av merete g
    Å så blir det mine og dine barn,og så lider bara av det!Har ikke opplevd dette selv,men har noen i familien som har følt dette, og det er ikke lett for de stakkars små.........
    Er ikke sånn her i allefall. Her stiller alle barna på lik linje. Magnus og Michael får til og med julegaver og bursdagsgaver av både faren og farmoren til Julie.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Siv
    Er ikke sånn her i allefall. Her stiller alle barna på lik linje. Magnus og Michael får til og med julegaver og bursdagsgaver av både faren og farmoren til Julie.
    Samme fikk Terese da bestemoren til de to eldste levde, og de har alltid fått gaver av Sven sin familie, med hilsen - tante, onkel, bestemor/bestefar - så her er det ikke forskjell på noen. Svigermor sier hun har 3 barnebarn hun.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Ja det er jo flott barna blir behandlet på lik linje,det jo viktig det blir løst på best mulig måte for barnas skyld...uansett problem.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Av en eller annen merkelig grunn så får jeg ikke sett hva som er på side to her... men det kommer når jeg legger inn mitt nye svar..

Ser at det ble litt hett her og må kommentere at det er forskjellige ting, det at barnet bor en uke hos mor og en uke hos far mot det å være på helgebesøk.

Jeg er tante til en gutt som bodde en uke hos hver forelder... denne lille karen var utslitt og hadde det ikke bra. Nå bor han kun hos mor og er hos far annen hver helg og gutten blomstret opp og er ikke til å kjenne igjen :02:
    Skulle gubben og jeg flytte fra hverandre så er det ikke snakk om annenhver uke hos hver av oss... en av oss får ta hoved ansvaret og den andre helgebesøk +++

Helgebesøk kan jeg ikke se på som slitsomt... ikke så voldsomt i allefall, for da har barnet roen rundt seg med en fast holdeplass.

Det var min mening selv om jeg vet at enkelte trives i å bo annenhver uke hos hver forelder..
    Kan kanskje klare det jeg og men da må jeg og gubben eventuellt bo i samme nabolag slik at vi ikke river opp for mye av hverdagen til tulla.

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    http://odin.dep.no/filarkiv/216087/brosjyre1069.pdf
    Kanskje dette kan være til nytte å lese.

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16
    Og komme frem til en ordning som passer begge foreldrene og barnet er ikke enkelt her prøvde vi ut forskjellige ordninger og feilet en del ganger, her er det ikke delt foreldrerett, mor har 60% og far 40%, pp-tjenesten bestemte at gutten skulle være hos oss i seks dager i uken å så åtte dager ho mor og det fungerer kjempebra og gutten er fornøyd med det, han feirer julaften og nyttårsaften annenhvert år hos oss og i sommerferien er han i 14 dager til oss og 14 dager til mor.
    I år skal han feire julaften hos mor så da kommer han hit på lille julaften og åpner julegavene fra far sin side og min sin side, sånn at det han får fra slekten vår blir hjemme her hos oss og det samme gjør han når han skal feire julaften hos oss da er han til mor lille julaften og åpner gavene der.
    Synes dette er en fin og bra ordning alle partene.

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21
    Min mann har også en sønn fra tidligere forhold..
    Han er hos oss annenhver helg når mannen er hjemme, og en helg hos meg når mannen er på båten, i ferier er han ofte lengre hos oss. Annenhver jul og nytt år er han hos oss,(når mannen er hjemme) og 14 dager i strekk om sommeren.
    Han har sitt eget rom her, som han etterhvert må dele med Hedda, og har sine egne klær her, og litt leker og diverse ting som han har valgt ut selv. Ytterklær og sko har han med seg fra moren.

Jeg synes det er veldig viktig at han føler at det er hans hjem her hos oss også, at han har sin plass her hos oss. Han er kjempe glad i søstrene sine, og gleder seg alltid til han skal komme hit..
    Han har en bror hjemme hos moren, som også pendler en helg i månden til sin far som bor i nærheten av her vi bor, og da reiser de alene på fergen sammen, og dette synes de er stor stas...

Denne ordningen fungerer veldig bra her hos oss, men jeg tror at en viktig faktor for at barna skal trives er at de voksne kan snakke sammen, både far og mor og de "nye"...

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Alltid aktuellt

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    41
    Poengstyrke
    28
    Ser jeg har skret her før, men det var moro å lese igjen uansett!! :)
    Her har vi slått sammen slik annenhver helg hos pappa er lengre istedenfor bare kjas og mas hver tirsdag, og det fungerer kjempefint.
    Jeg sender fremdeles med klær, og "ting og tang" har de ikke med imellom om det ikke skulle være noe spesielt, og da er det deres eget ansvar å pakke ned og sørge for at de tar det med hjem igjen.

Gutta har innfunnet seg med situasjonen selv om Marius nok innimellom ønsker at det var bare en plass å forholde seg til og at den plassen inneholder både pappa og mamma...

Vi har greid å beholde et vannskap og vi (alle 3) fungerer helt greit sammen og er VELDIG ENIGE om at dette uansett ikke er gutta sin skyld og har derfor heller vært venner istedenfor uvenner, og selv om vi kan være uenige om ting greier vi å ta den event. diskusjonen uten dem i nærheten.

-Tone-

+ Svar på tråd
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Lignende tråder

1. "Vill på spill... og litt til"
    av Klara i kategorien Data
    Svar: 1
    Siste innlegg: 05-10-06, 17:30

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder