Jeg vil ha mat snart og fant en pakke dypfryst harrykylling i fryser'n. Må den tines før den stekes? Tenkte å steke "skorpe" på den i pannen og så i stekovnen med krydder på etterpå...
Hjelp ønskes fort fort fort!!!![]()
Hilsen gravid og sulten cammie
Jeg vil ha mat snart og fant en pakke dypfryst harrykylling i fryser'n. Må den tines før den stekes? Tenkte å steke "skorpe" på den i pannen og så i stekovnen med krydder på etterpå...
Hjelp ønskes fort fort fort!!!![]()
Hilsen gravid og sulten cammie
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Opprinnelig lagt inn av cammie
Ville nok tint den i micron først...
er de ustekte, må de tines først!
Pappa'n til verdens tre herligste gutter,
to sommerbarn født 01 og 04 og nesten ett julebarn 2011![]()
Jeg ville nok også tint den først, for det tar veldig lang tid å steke i stekeovnen selvom de er ferdig tint fant jeg ut i går ;)
Det var det jeg fryktet... Jaja, etter Heffas svar så puttet jeg dem i mikro'n så da blir det vel middag før det blir natt. Også smurte jeg meg en brødskive når jeg først var på kjøkkenet så da overlever jeg nok også...![]()
Så nå blir det ørti minutter i micro'n
Et par minutter i panna
Og ryktene sier at det da skal være nok med ca 15 min på 180 grader i stekovnen, men det må jeg vel ta med en klype salt etter dine erfaringer cyb?
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Jepp, mine erfaringer tilsier mye lengre. Det sto på pakken jeg kjøpte en gang at 15-20 minutter (180 grader) skulle holde, men det var da jeg fant ut at det kommer helt ann på kyllingstykkene og hvor store de er... I går hadde jeg 4 stykker inni samtidig, på nederste rille og 220 grader og de lå der i 50 min om jeg ikke husker helt feil. Det kom en del fuktighet ut av de også, og det tømte jeg vekk underveis jeg da (er ikke sikker på om man trenger det da men...). Men mine ble ikke for mye stekt i går, heller akkkurat passe ;)
Bokmerker (linker)