+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 21 av 21

Tråd: Altfor mange har tannregulering

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Det er ingen her som sier, eller i det minste har antydet at det er tull med tannregulering.

Poenget her er ikke at man selv bestemmer om man skal ha regulering eller ikke. Eller hva motivasjonen er til den som har reguleringen. Men, hvorvidt reguleringstannlegene er åpne nok og vurderer nok og ikke minst informerer nok om behovet for tannregulering er for utseende eller pga av bittfeil. Det er da ingen som har sagt at tannregulering er unødvendig. Men at det ofte - og da sier jeg ikke at dette gjelder noen av dere som har hatt regulering :03: - at reguleringstannlegene faktisk pusher på selv om det er på grunn av utseende.

Og de som jeg vet av får også dette dekket av trygdekontoret - fordi tannlegen har sagt at det er nødvendig med regulering. Og samtidig har foreldrene satt spm ved nødvendighet men får dårlig informasjon ut over at han vurderer det som nødvendig. Da stiller jeg spm om det ikke er noen som er litt vel opptatt av å fylle pengepungen sin.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Som sagt - trøtt da jeg leste gjennom først gang.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Som sagt - trøtt da jeg leste gjennom først gang.
    .......

Men, jeg ville likevell bare presisere hva jeg mente :03: :)

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Vi fikk beskjed at Thomas absolutt burde ha regulering, likevel fikk vi dekket bare 25% av summen, men en vil jo liksom gjøre som spesialistene sier

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Jeg har selv hatt regulering, og trodde vi fikk alt dekket jeg, men husker jo nå at vi fikk regninger innimellom også, så hvor mye vet jeg ikke. Eldstemann her går med regulering nå, og vi fikk dekket 75% av tr.ktr. Dermed satt jeg igjen med litt over 6000,- kr i egenandel å betale for han. Synes det er utrolig dyrt uansett jeg, men det er såpass nødvendig at han må nesten få det da synes jeg. Fortennene hans oppe vokste utenpå hverandre, og det holdt på å gjøre det flere andre steder også.

Jeg har ikke hørt om noen enda som ikke har hatt såpass behov at de ikke har fått dekket så mye, så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort om det var mer % tr.ktr. og tannlege hadde ment jeg skulle betalt. Forskjellig praksis hadde de nok tidligere også, for broren min fikk selv velge av tannlegen sin om han ville ha eller ikke :21: , men han angrer i dag for at han ikke sa ja. Synes det hørtes rart ut jeg, å gi en 4-5.klassing det valget liksom. Hvem sier vel da ja?

Innmeldt
    Feb 2003
    Alder
    43
    Poengstyrke
    12
    Jeg hadde regulering og trodde vel mest at det var p.g.a kosmetiske årsaker, men så snakket jeg med tannlegen om det og han sa at selv om jeg ikke hadde bittfeil, så ville så "rotete" tenner som mine sannsynligvis ha gitt meg mye problemer med hull og kanskje også tannkjøttsykdommer fordi det ville være vanskelig å rengjøre skikkelig. Så "bare" kosmetiske grunner kan være mer enn det faktisk.

Nå er det 24 år siden jeg fjernet reguleringen. Like etter måtte jeg få behandlet fire hull, ett i hver tann reguleringen hadde vært forankret i. Etter den tid gikk det faktisk 15 år før jeg hadde hull igjen, så jeg kan ikke se at jeg har noen ettervirkinger eller senskader i hvert fall.

Jeg ville ikke bli overrasket over om ungene våre må ha regulering forresten, vi har jo hatt det begge to.
    Nennemor, Storesøster f. juli -99, Storebror f. mars -02 og Lillebror f. oktober -04

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
    gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Tannregulering
    av dragonfly i kategorien Tannhelse
    Svar: 7
    Siste innlegg: 03-06-08, 07:11
  2. Hvor mange...
    av Lise i kategorien Rekorder
    Svar: 18