+ Svar på tråd
Viser resultatene 1 til 4 av 4

Tråd: Har lyst på barn

Uregistrert Uregistrert gjest

Har lyst på barn

Jeg og typen ønsker oss barn. Vi har riktig nok bare prøvd i ca to månder, men jeg har noen få spørsmål.
    1. Jeg sluttet med p-piller i august og har siden hatt en syklys på 34 dager. Når har jeg da eggløsning? 2.
    Hvor stor er sjansen får å bli steril når man har hatt klamydia?
    3. Kan man ha smerter i underlivet under eggløsning?
    4. Jeg leste at det har noe å si at man er undervektig. Jeg ligger ca 12 kilo under idealvekt og har problemer med å legge på meg. (noe jeg har vært plaget med hele livet) Hvor mye har dette å si hvis man vil bli gravid?
    Håper noen kan svare meg på dette.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Har ikke allverdens peiling men.....
    1) ikke sikker
    2) hvor lenge hadde du klamydia før du ble behandlet?? sjansen er større desto lenger du går...men da snakker vi om lenger enn ett år kanskje...
    3)Ikke sikker.. brukt p-piller for lenge til å huske det :03:
    4)Uansett vektproblemer den ene eller dan andre veien så kan det være med på å gkjøre det vanskligere å bli gravid. Sliter med vekten selv - skulle gjerne opp 12 - 15 kg... så melder du deg inn her så kan vi støtte hverandre litt :01:

Uansett så er er dere ferske i å bli gravide...det jkan ennå ta noen mnd før noe skjer...kan ta langt tid før p-pillene er helt ute av kroppen.
    Legene gjør i allefall ikke noe før du har prøvd i 1 år.

Håper du fikk noe ut av dette.

Lykke til videre :mc8:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Uregistrert Uregistrert gjest

Takk

Takk for svarene. Ble litt klokere.
    Når d gjelder klamydia så vet jeg ikke hvor lenge jeg hadde d før d ble oppdaget. Første gang jeg fikk magesmerter var i februar og legen påstod at ingenting var galt. Lot d ligge fram til november samme år før jeg klarte å få ny time hos en annen lege som da fastslo hva det var. Så jeg må ha gått med det i hvertfall 1 år. Spørs hvor tidlig man merker symptomer.
    Til det å melde seg inn her: Blir nok sikkert til å skje etterhvert. Legger meg navnet ditt på minne :)

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Kan fylle inn her jeg også med
    1. Er heller ikke sikker - men du kan få kjøpt eggløsningstest på apoteket
    2. Det er dessverre økt risiko for det - men vet ikke mer enn det.
    3. JAAA! :03:
    4. Både undervekt og overvekt påvirker produksjon av hormoner som vi trenger i forbindelse med befruktning og svangerskap - så svaret er ja. Hvis du er usikker er det lett å få sjekket det med legen din - det er noen blodprøver som må taes.

Men, som Dragonfly sier - det er ennå veldig tidlig og siden du nettopp har sluttet med p-pillen så kan det ta tid før dette er ute av kroppen. Man må nok ha et år som prøvere bak seg før noe særlig blir gjort. Ikke tenk for mye, ikke stress med å treffe det rette tidspunktet - ta det med ro og kos dere masse :03: så går det nok sikkert greit.

Lykke til :mc8:

+ Svar på tråd

Lignende tråder

1. Lyst til å bli voksen
    av Klara i kategorien Generell debatt
    Svar: 7
    Siste innlegg: 13-08-07, 08:35
  2. Lyst ute...
    av Lise i kategorien Barnas gullkorn
    Svar: 19
    Siste innlegg: 11-05-07, 19:52

Medlemmer som har lest denne tråd : 0