+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 30 av 30

Tråd: 8 mars: Kvinnedagen:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Barbie
    GRATULERER MED DAGEN DAMER.:mc8:
    Gjør noe for dere selv, vær litt egoistisk det er lov det i dag:26:
    Nå er det ikke akkurat morsdag det er snakk om da ;) Og kvinnedagen handler vel mer om solidaritet enn om det å være egoistisk ;)

Innmeldt
    Sep 2006
    Alder
    33
    Poengstyrke
    21

gratulerer med dagen!!

gratulerer med dagen alle damer!!!
    hipp hipp hurra for oss...

Hannah 9år og Hedda Aurora 8år

Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214

Innmeldt
    Oct 2005
    Alder
    32
    Poengstyrke
    16

Gratulere med dagen damer
    :mc8:

Klem fra Gullet

Tilbakemelding til dagboken, trykk på bildet

Innmeldt
    Feb 2004
    Alder
    38
    Poengstyrke
    15
    Gratulerer så mye alle damer.
    Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    :05: Gratulerer :mc8: ,idag har jeg røde strømper på meg...fikk dem i gave :26:

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    31
    Poengstyrke
    9
    Gratulerer med dagen jenter!:mc8:

Min lille verden - lillelykke i magen min

Bloggen min

Jeg er ikke stille, jeg trekker bare pusten

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44

8. mars - kvinnedagen

Gratulerer med dagen. Jeg vet fra tidligere diskusjoner at det er mange her som ikke bryr seg så voldsomt om denne dagen. Men, for meg er det en viktig dag - som markerer et utrolig viktig arbeid som gjøres hver dag hele året.

Jeg vet også at de fleste her tidligere har svart at å gå i 8. mars tog er uaktuelt for de (og må selv si at den formen for markering liksom ikke er helt min greie heller :06: :01: ) Men, la oss si at du går i tog - og du skulle ikke bare stille deg inn i rekken av paroler som andre har. Du skulle nemlig ha din egen parole - hvilken ville det ha vært? Hva mener du er den viktigste kvinnesaken i dag? ( eller de viktigste - hvis du virkelig brenner for saken og har flere kampsaker :01: )

(tankene er skrevet i hui og hast fordi jeg er nysgjerrig på svarene deres - jeg kommer tilbake i ettermiddag/kveld med egne svar :01: )

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Om jeg skulle gått i tog, og om jeg skulle hatt en fanesak - så måtte det bli likelønn for alle, og ikke utelukking av kvinner i toppen på yrkeslivet. Lik lønn for lik jobb, og like vilkår - det er letter for menn å bli ansatt siden de har mindre fravær, kvinner blir gravide og er gjerne de som er hjemme med ungene.

I toppstillinger florere gamle menn i dress, som ikke slipper kvinnene til, da de mener vi hører hjemme på kjøkkenet.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Oct 2003
    Alder
    34
    Poengstyrke
    16
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise Se innlegg
    Om jeg skulle gått i tog, og om jeg skulle hatt en fanesak - så måtte det bli likelønn for alle, og ikke utelukking av kvinner i toppen på yrkeslivet. Lik lønn for lik jobb, og like vilkår - det er letter for menn å bli ansatt siden de har mindre fravær, kvinner blir gravide og er gjerne de som er hjemme med ungene.

I toppstillinger florere gamle menn i dress, som ikke slipper kvinnene til, da de mener vi hører hjemme på kjøkkenet.
    Enig i alt du skriver her Lise.:02:

Ellers er jeg ikke noen likestillings kvinne. Jeg er mer for likeverd. Og så liker jeg litt forskjeller mellom kjønnene. Men kvinnedagen markerer jo at vi går vekk fra tiden med kvinneundertrykkelse. Og det er bra! Så gratulerer med dagen.

Thank heaven for photos, so we can have the gift of reliving time that goes by too fast.

http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gifMissy & snuppa 7 år.http://www.geocities.com/sisa_no/th_rosahjerte.gif

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Missy Se innlegg
    Enig i alt du skriver her Lise.:02:

Ellers er jeg ikke noen likestillings kvinne. Jeg er mer for likeverd. Og så liker jeg litt forskjeller mellom kjønnene. Men kvinnedagen markerer jo at vi går vekk fra tiden med kvinneundertrykkelse. Og det er bra! Så gratulerer med dagen.
    OG enig med deg :02:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Jeg har aldri stått på barrikadene og skreket, bruker BH, har ikke gått i demonstrasjonstog, liker høye heler og betegnes nok ikke som noen ”rødstrømpe”. Likevel er jeg opptatt av likeverd. Kvinner og menn tenker ulikt i enkelte saker, og ser nok kanskje verden med litt forskjellige øyne. Nettopp derfor mener jeg at det er en selvfølgelighet at begge kjønn skal gies like muligheter i et samfunn hvor det faktisk er viktig at både menn og kvinner er representert.

Jeg mener det er viktig med begge kjønns synlige engasjement i arbeidsliv, politikk og på hjemmebane. Muligheten for likeverdig deltakelse må være tilstede,kan ikke si det bedre.:)

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Det at jeg har 127 kr timen og er så lavtlønnet som det kan gå an, er det en kvinnesakskamp? Tror at om en mann hadde hatt min jobb, hadde han kanksje fått like mye? Vet ikke...Uansett, jeg syns det er kjipt å ha så lite lønn. Ellers har jeg det bra. Jeg har muligheten til å få meg utdannelse og lederstilling om jg vil ha det. Men jeg vil ikke det. Jeg har også en mann som hjelper til på hjemmebane på lik linje med meg når det gjelder hsuarbeid.

Vet liksom ikke hva jeg skulle ha kjempet for?

Jo, jeg ville ha gått under parolen for å få slutt på omskjæring og kvinneundertrykking blant utenlandske kvinner som kommer hit til Norge!!
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Det at kvinnedominerte yrker har lavere lønn enn mannsdominerte yrker er helt klart en kvinnesak. Det er nok ikke sånn Tornerose at en mann ville ha hatt høyere lønn i din jobb. Men, det hadde ikke forundret meg. Men, sånn generelt er det jo slik at kvinnedominerte yrker har lavere lønn.

Lik lønn for likt arbeid er en selvfølge, men like så viktig for meg er en utjevning av lønnsforskjeller mellom kvinnedominerte og mannsdominerte yrker.

Noe av det jeg brenner for er et samfunn og arbeidsliv på kvinners premisser. Slik det er nå har vi oppnådd rettigheter til å lykkes i et arbeidmarked som er lagt på menns premisser. Et arbeidsmarked på kvinners premisser vil være et arbeidsmarked hvor du kan gjøre karriære og hvor du kan yte ditt i ledelse uten å arbeide døgnet rundt. For hvorfor er det slik? Hvorfor aksepterer vi tempoet og kravene? Tempo og krav som eksluderer flere og flere fra arbeidsmarkedet og mange kvinner fra å ha ønske om å ta lederstillinger. Ja vi har friheten til å ta disse valgene - men i det øyeblikket vi tar slike valg mister vi også mye av det som er viktig for oss. Siden mange kvinner ikke ønsker å gjøre disse valgene - har vi da egentlig oppnådd det vi tror vi har oppnådd? Det mener jeg at vi ikke har.

Et arbeidsmarked på kvinners premisser, vil gi et bedre arbeidsmarked og et bedre samfunn for både kvinner, menn og barn :01:

Ellers er det en ting hva vi har oppnådd i den vestlige verden. Jeg er enig med Tornerose, men vil utvide det til å gjelde alle kvinner i hele verden ikke bare de som kommer til Norge.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    31
    Poengstyrke
    8
    Tror min banner hadde vært " muligheten til å velge å være hjemme med barna når de er små "

Gjerne ikke direkte kvinne sak men men.

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Jeg synes faktisk det er kvinnesak. For hva er det egnetlig man har oppnådd med kvinners yrkesliv - jo tidligere kjempet man for at kvinner skulle kunne velge å gå ut i yrkeslivet. Det vi har oppnådd er at vi bortimot ikke har noe annet valg enn å gjøre det. Dette går for meg inn under det jeg skriver om et samfunn på kvinners premisser.

Med det mener jeg ikke nødvendigvis at det skal være kvinner som har den muligheten.

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Gratulere med kvinnedagen :)
    av pippi69 i kategorien Media
    Svar: 0
    Siste innlegg: 08-03-10, 09:06
  2. Mars 2009
    av Alfa i kategorien Hjerteknuseren
    Svar: 2
    Siste innlegg: 31-03-09, 23:37
  3. Kvinnedagen