Hei alle sammen.
Det er mannen til Birgit som sitter her og skriver for en gangs skyld.
Jeg har ikke for vane å logge meg på her på dette forumet men jeg syntes det var på sin plass å gjøre det nå.
Birgit ble i dag lagt inn på sykehuset for observasjon etter en legekontroll.
Hun har svangerskapsforgiftning (Preeclampsi) og må dermed ta livet med ro, noe hun egentlig har vist om en stund.
Blodtrykket var i dag "litt" for høyt så legen ville gjerne ha henne inn for å følge litt mere med i utviklingen til både henne og barnet.
Hun har jo termin den 31. mars og det ser ut til at det blir sykehuset som blir hjemmet hennes frem til denne datoen.
Jordmor sa at hun ikke kunne regne med å komme ut derfra uten et barn i armene.
Hun har nå to og en halv uke med laaange timer foran seg.
Lesing, strikking, brodering, TV-titting og alt annet som man vanligvis kan gjøre for å få tiden til å gå er forbudt.
Dette for å unngå blodtrykksøkning.
Mulig hun har nevnt det tidligere her (jeg leser som sagt ikke noe her inne) at vi pusser opp i 3 etasjer på en gang.
Jeg tror jeg skal klare å få huset ferdig til babyen kommer, det begynner å ta form nå.
Det værste blir vel nedvaskingen av støvet som ligger over alt.
Hvis ikke jeg klarer dette i tide så må hun ta med seg babyen til moren sin og bo der en stund til. Hun har allerede bodd der i ca 1 mnd. men hun lengter jo hjem til meg og huset vi bor i.
Vi har ikke fått forberedet oss til å bli foreldre i og med at huset står på hodet.
Ingen ting av hverken barneklær, seng, stellebord eller noe av det andre man bare MÅ ha klart er i orden.
Vi har utsatt dette til siste slutt da tilstanden er som den er her hjemme hos oss men vi hadde jo enda 2 uker igjen så vi hadde jo god tid trodde vi.
Tenk så feil man kan ta.
Jeg skulle ta meg av huset mens Birgit skulle ta seg av barnetingene, nå må jeg dele meg i 2 for å gjøre begge deler alene.
Tror kanskje jeg skal spørre familien hennes om litt hjelp...
Vel vel, nå vet dere hvordan ståa er for henne men det går nok bra.
Hun ligger på Sykehuset Østfold Fredrikstad og det er jo i den byen "det årnær sæ"!!!

Svar med sitat

8 og 6 år

og Sara 12 

Bokmerker (linker)