Runar mangler fortsatt noen bokstaver når han snakker. Han sier t istendenfor k og j istedenfor l, for eksempel jete er leke. Er dette vanlig og når kommer disse bokstavene???
Runar mangler fortsatt noen bokstaver når han snakker. Han sier t istendenfor k og j istedenfor l, for eksempel jete er leke. Er dette vanlig og når kommer disse bokstavene???
Toln :regler:, mamma til Runar Andre, født 121202og Thomas Leander, født 130106
Helt normalt, Terese gjør enda det med enkelte ord, men det trur jeg er mer uvane enn at hun ikke kan.
Det du kan gjøre er å gjenta ordet, feks om han sier at han vil JETE, så svarer du - så du vil LEKE nå.
Ikke rett på han for da blir han kanskje redd for å snakke siden det kanskje blir feil, men bruk ordet om igjen i en setning når du svarer han.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Det er akkurat slik vi har gjort hele tiden, for det tror jeg at jeg leste i et foreldre og barn en gang. Men nå er jeg på besøk hos mamma på Raufoss. Pappa bor også på Raufoss med sin samboer. Og da vi var på besøk hos dem i dag spurte hun meg om jeg snart hadde tenkt å ta med Runar til logoped slik at han kunne lære seg å snakke skikkelig. Det hører med til historien at hun sa dette mens Runar stod rett ved siden av og hørte på. Ble så forbanna. Prøvde å forklare at det var helt vanlig og at hun ikke måtte si sånn mens han hørte. Men hun mente det ikke var normalt når han var over tre år.Opprinnelig lagt inn av Lise
Sondre blir 4 år på August og han klarer heller ikke å uttale alle bokstavene rett.
Synes det er alt for tidlig å begynne å snakke om logoped til han, må ta tiden til takke.
Victoria begynte med logoped når hun var 5 år pga at hun ikke klarte å uttale alle boktavene men var ikke noe snakk om det tidligere.
Signerer gullongen her jeg, Sara begynte og med logoped når hun var 5 1/2, men er du usikker ta kontakt med helsestasjonen, de har en enkel språktest de kan ta på ungene, men det er godt mulig det er for tidlig enda
Helt normalt, husker ikke om han er i bh om han er det be de jobbe litt med han slik du gjør, helt normalt at han snakker slik han er tross alt kun 3 år.
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Han går i barnehage ja. Skal snakke med dem der. Men jeg har ikke tenkt over at det er noe spesielt med det at han mangler noen bokstaver jeg. Trodde som dere sier at det var ganske vanlig. Helt til hun samboeren til min far begynte i dag! Takk for alle svar. Dere er helt skjønne, får alltid masse flotte svar her inne altså:02:
Bokmerker (linker)