http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114291
Dette synes jeg er bra. Mine jenter på 9 1/2 og 7 år sitter enda på pute, og minsten i barnesete.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=114291
Dette synes jeg er bra. Mine jenter på 9 1/2 og 7 år sitter enda på pute, og minsten i barnesete.
11 :) 8 1/2 år :) 3 1/2år :spo2:
http://www.barnemix.no/skravlemix/showthread.php?t=8021
Jeg synes folk er alt for sløve med å sikre barna sine skikkelig i bil, så at det kommer litt mer regler her er jeg veldig for :02: Senest i går hadde vi faktisk en diskusjon her hjemme som sjokkerte meg litt - cammiemannen var visst ikke like opptatt av at Kevin fremdeles skal sitte bakovervendt som det jeg er. Så jeg endte med å si (etter litt diskusjoner og argumenter om dårlig plass til bena og så videre); så sett setet forovervendt da, men skjer det noe så kommer jeg til å bebreide deg. Gjett hvilken vei cammiemannen satt setet![]()
Sist endret av cammie; 28-04-06 kl 07:29.
cammie
Kevingullet juni-03
Chrisebolla april-06 :g10:
Jo dette hørtes bra ut. Viktig å sikre barna godt i bilen.
Men de kunne godt satt ned bilprisene/avgiftene også, slik at man har råd til å kjøpe en stor bil som det er plass til alle barna og setene. (Nå har jo ikke vi det problemet, men mange andre har.)
Mamma til Joachim (august 03) og Håvard (februar 07), venter ny baby i august.
Flott med sikkrede barn i bil. For all del. Jeg skal ikke snu Vilde før vi virkelig må.
Men jeg blir litt matt også. Jeg vet ikke,men synes det er en måte å suge enda mere penger ut av barnefamilier.
I dag har jo mange biler justering på sikkerhetsbeltene. Så jeg skjønner ikke helt hvor mye sikkrere barna blir av å sitte på pute?? Hva annet hjelper den til en å få barna høyere opp og dermed får selen lengre ned? Og hvor gamle er ma når en er 1.50? Må jo søren meg kjøpe seter/puter i åresvis.
Enda godt mine er blitt så store.. Ville blitt litt av en jobb å få hele friidrettsgruppa / fotballlaget/sangkoret inn i bilen med hvert sitt sete gitt..:21:![]()
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Enig, ser ikke helt hva den puten er god for - annet kanskje enn at selen ikke ligger over halsen da, men slik som Kristin er 11 og ikke brukt sete på mange år, skal jo bli morro å måtte først kjøpe pute som hun passer til, for så å få henne til å sitte i den,.,,Opprinnelig lagt inn av Dirgni
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Jeg tipper man er ca 12 år når man er 150 høy. Og Etter en viss tid så er det vel bare pute man trenger og det har jeg sett til under 100-lappen mange steder.Opprinnelig lagt inn av Dirgni
cammie
Kevingullet juni-03
Men da må du jo også vite at alle de andre er lange nok da. Du får tegne på en målestrek på bilen. Og skrive kun for barn over 1.50:03: nei datta syntes jeg blir litt voldsomt. Jeg skal legge målbånd i bilen...... Har jo venninner som nesten ikke er 1.50 engang.... litt ta i altså. men ei er 1.58 flaks at hu har 8 cm å gå på, selv om hu er 37 år.... hi hiOpprinnelig lagt inn av trebarnsmamma
Dette er litt å ta i syns jeg og - for det er mange på laget til jentene mine som ikke er 150 ennå - ikke lett å kjøre samlet til trening lengre da....Opprinnelig lagt inn av Dirgni
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Når det gjelder dette med samkjøring til fritidsaktiviteter så tror jeg generelt at noen er litt sløve også (sikter ikke til noen her altså!). Husker fra jeg selv var mindre at en barnerompe mer en tillatt i bilen ikke var noe hinder f.eks. Jeg for min del har feks fått MYE pepper oppigjennom fordi jeg alltid har nektet å kjøre flere en tillatt i bilen. Jeg tar heller ikke ut barnesete av bilen fordi en x-tra "fyllikk" (dvs en venn/bekjent som har vært på fest sammen med cammiemannen) skal bli kjørt hjem fra fest av meg :04:
Og de vennene av barna (tilbake til fritidsaktivitetene her igjen nå) som er under høydekravet er jo det hjemme også, så da har de vel en sittepute som de kan ta med seg sammen med treningsbag eller kormappe også. Dessuten så var det jo 15 cm å gå på i forhold til det å bli bøtlagt da :03:
cammie
Kevingullet juni-03
Og bare sånn for å nevne det også når jeg er i gang, så har vi et vennepar hvor barnet på knappe 3 år fikk sitte foran i bare vanlig sikkerhetsbelte på turer innen byen :21: Argumentet var at han så gjerne ville det! Kevin f.eks er veldig klar over at forsetet er for voksene og snakker om hvordan han skal sitte foran og kjøre bilen når han blir voksenVel, sånne ting er det som får meg til å applaudere regler fra myndighetene fordi det tydligvis er en del der ute som ikke er ansvarlige nok. Og da mener jeg ikke at de med eldre barn som vg-artikkelen hovedsaklig handler om er uansvarlige altså - bare for å ha sagt det :03:
cammie
Kevingullet juni-03
Det var vel det jeg mente, Cammie.. At det blir enklere når ungene blir større.
Kan ikke tenke meg hvor slitsomt det ville være å feste 9 barneseter rundt i bilen for å kjøre på korøvelse med ungene i gata, jeg altså... (Og tenk hvor lang tid i forveien vi måtte begynt å plukke opp barn da, som måtte feste setene sine før vi kunne kjøre og sånt...må le litt for jeg ser faktisk det komiske i dette, selv om det absolutt ikke er komiskÆ)
Men en pute må de i såfall ha med hjemmefra også...
Og når man har minibuss, blir man vant til at alle forventer at det alltid er plass til en til.. Men jeg henviser bare til seteantall, jeg.. Er det fullt så er det fullt, punktum...
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Jeg tror jeg ville være mer enig om jeg bare hadde små barn selv, for når man har med 11-12 åringer og gjøre - da er det ikke fullt så lett lengre..... Så jeg syns grensa blir litt drøy.
MEN - for all del, at det blir tatt tak i dette med sikring er jo bra da. :)
Klem fra Rannei
gutt91, jente94, gutt00, jente01, voffe09
Blir litt kult for samejentene dette her, der gjennomsnittshøyden ligger på 145/150
Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -
og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.
Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19
Ja, her spiller alder ingen rolle.. Er du 149 cm og 40 år, så frem med puta!!!:25:Opprinnelig lagt inn av Lise
HilsenTrebarnsmamma til
15 år
17 år og
19 år
Bokmerker (linker)