+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 20

Tråd: Hva skal man tenke på ved organisering av barnedåp

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Hva skal man tenke på ved organisering av barnedåp

På tide med dåp og jeg er litt usikker på organiseringen.
    Vi blir ca 20 stk og har lånt fritidshuset til borettslaget for anledningen. Men hva gjør man egentlig?
    Hva slags mat? Har vært inne på ideer om koldtbord, snitter eller spekefat.
    Hva slags kaker er vanlig og hvor mye?
    Er det vanlig med mye pynting?
    Det begynner å nærme seg med stormskritt.

Silje f. 21/3-06

http://www.tippinga.net/gameboss/alb...0626224736.jpg

&

halvtidsmamma for min manns gutter født 1994 og 1996

Innmeldt
    Aug 2002
    Alder
    52
    Poengstyrke
    26
    Vi har hatt ganske enkle barnedåper, kun med aller nærmeste familie, Vi har hatt både koldtbord og smørbrød, og selvfølgelig kaker og kaffe. Koldtbord faller somregel i smak både hos store og små, og er ganske "safe", som kaker hadde vi en stor marsipankake, pyntet til dåp, og et 2-3 ande kaker + kransekake, litt blomsterpynt i passende farger, skal egentlig ikke så mye til, Lykke til

Kjekt å se deg tilbake forresten:mc8:

Klikk på kattene for tilbakemelding i dagboken min

Klem fra Tove, mamma til Thomas 24 , Daniel 17 og Sara 12

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    De fleste dåp jeg har vært i har de hatt snitter men koldtbord er jo alltid en suksess mener jeg... alle finner alltid ett eller annet som de liker.

Av kaker velger du foreks en marsipankake ellers kan du ha gele hvis det er mange barn, sjokoladekake , suksessterte.. stort sett så liker alle de fleste kaker.

Siden du har ei tulle så pynter du med noe rosa.. rosa servietter og bordkort.. litt rosa eller hvite lys og noen blomster så klart.. men man behøver ikke ta av helt under en dåp syns jeg :03:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Nov 2004
    Alder
    44
    Poengstyrke
    23
    Vi har stort sett hatt koldtbord, men kanskje med noen stekte karbonader og løk i tillegg.
    Har hatt selvlaga marsipankake, og hvor mye kaker dere skal ha, kommer jo an på hvor mange det blir. Som regel overdriver man alltid og får så alt for mange kaker.

Synes ikke dere trenger og overdive noen pynting, men litt rosa bordpynt vil nok se flott ut. Også har vi pleid å ha et slikt lite dåpsbarn til marsipankaka.

Masse lykke til, er dato bestemt?

(Håper ikke det stod nevnt i hovedinnlegget:04: )

Innmeldt
    May 2006
    Poengstyrke
    7
    Her vert det barnedåp om 2,5 veke, så dette må eg følge med på.

Vi skal ha koldtbord med karbonader, kylling, spekemat, eggerøre, roastbeef, laks, potetsalat, gryterett, ris, rundstykker... ja det var det eg klarer å kome på.

Har tenkt å pynte med rosa lys og serviettar og kvitveis, viss det er å finne, evt. andre blomster.

Er litt usikker på kor mange kaker vi treng. Vi vert mellom 15-30 voksne (mange som ikkje har svart endelig enda)

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Sitat Opprinnelig lagt inn av Fillerya
    Masse lykke til, er dato bestemt?
    Datoen er 25. mai. Så det er litt kortere tid til enn det jeg først hadde tenkt og tida flyr unna.
    Vi hadde egentlig ikke tenkt å ha det før uti juni, men det er ikke alltid det blir som man har tenkt. Det skal jo passe med både kirke og familie.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Vi har hatt middag med faddere og besteforeldre, og kaffe og kaker med de og søsken.

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Dec 2005
    Alder
    37
    Poengstyrke
    9
    Til Vilde hadde vi bestilt koldtbord. Kaker var sjokolade kake. marsipan kake med bilde av Vilde( enkelte bakerier har så du får bilde på kaka), kransekake,verdens beste tror det var fler men husker ikke. Jo ostekake
    Pynten var rød ikke rosa.
    Dessert var karamell pudding,is, gele, riskrem

Til Vetle hadde vi rømmegrøt og spekemat og det ble suksess og så enkelt og billig. Kaker var det samme som til vilde.

Lykke til med organiseringa:01:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Vi hadde middag (3 retters) til 28 personer i begge våre barnedåper. Svigersene betalte gildet. Eget lokale i en restaurant.

Vi leide lokale til kaffen i Gabriels barnedåp, for da var vi 63 gjester.

I Mayas dåp ble det litt mindre gjester og da kom de til lokalet i restauranten. Vi hadde med egne kaker dit.

Husker ikke hvor mange kaker, men aaaalt for mye som det pleier å være. I Gabriels dåp hadde vi også snitter til gjestene. Det husker jeg faktisk ikke om vi hadde i det lokalet i Mayas dåp :07:

Pynt: Blomster på bordene, pynt til kaken og kransekaken, hadde blomstene på bordet i et par glasssko de fikk blomster i da de ble født. Servietter, dåpslys. Jeg hadde ikke laget bordkort.
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Vi har forhørt oss litt med ferdigsmurte snitter og fått en pris på 17,- pr snitte. Er det grei pris?
    Siden vi er rundt 20 personer så trenger vi vel rundt 100 snitter.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Tror snitteprisen lå på en plass mellom 15 og 20 kr her for noen år siden så 17 kr høres ikke ille ut i det hele tatt :03:

5 snitter på hver høres også greit ut.. det er jo 2.5 brødskive det...+ kaker etterpå :01:

Bloggen min

Innmeldt
    Jan 2005
    Alder
    38
    Poengstyrke
    9

Da var dåpen over og alt gikk på skinner. Vi tok med en flaske varm melk når vi dro til kirken som Silje fikk der. Så fikk hun dåpskjolen på seg og vi var klare til å gå inn. Det var 5 dåpsbarn der, så de tok først 2 barn, så en korsang før resterende av dåpsbarna. Vi var nummer 3 i rekka. Hun hadde noen grimaser når hun fikk vann i hodet, men var ellers stille. Ettersom hun hadde fått såpass med melk før vi gikk inn så sov hun seg stort sett gjennom hele gudstjenesten.
    Etter gusdtjenesten dro vi til aktivitetshuset til borettslaget for å samle familien. Jeg hadde bestilt snitter. Etter maten hadde vi kaker. Jeg hadde bestilt dåpskake (marsipankake). Og så hadde mamma bakt kransekake og rullekake, min søster hadde bakt gulrotkake og mannen min hadde bakt sjokolade konfektkake. Det var mer enn nok kaker og snitter. Vi var totalt 18 stk pluss dåpbarnet og eldste nevøen min er superkresen, og jeg hadde beregnet mat til 20.
    Gudstjenesten begynte klokka 11 og jeg mener de fleste dro hjem rundt klokka 17. Etter oppryddinga var både jeg og mannen ganske så slitne. Deilig å slappe av litt nå.

Silje f. 21/3-06

&

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Gratulerer med vel overstått dåp :02:

Høres ut som alt gikk greit :01:

Bloggen min

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Ja, det er bra herlig når man kan sette seg ned etter et sånt selskap og mye styr ;o)
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Gratulerer med overstått dåpsdag. :) Får vi se noen bilder eller.....:06:

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder