+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist
Viser resultatene 1 til 15 av 27

Tråd: Sommerfeire 2006

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Sol og sommer 2005

I kveld har jeg bestilt og betalt ferieturen vår sommeren 2005. Turen går til Danmark i år også, men i år drear vi med ColorLine direkte fra Stavanger. Mye bedre avgangstider enn i FjordLine fra Egersund og så var det rimelige billetter. 2050,- t/r for oss alle, med bil og 4 sengs utvendig lugar syns jeg er en grei pris.

Vi blir i Danmark i en uke. Husbonden har lokket meg med på å ligge i telt noen dager :21: mot at han LOVET på tro og ære at vi skulle ta inn på kro/hotell innimellom. Jeg NEKTER å bo i telt i en hel uke. Et par dager er ok, men da hyler nok kroppen min etter en skikkelig seng og ikke minst en egen dusj som en slipper å dele med 500 andre campere :07:

Iallefall så kan en være litt mer mobil når en ikke leier et fast hus hele uken. I fjor var vi jo MAX uheldig med huset vi leide sammen med Tornerose og hennes familie. Det er jo uansett korte avstander i Danmark, men kjedelig med så mye kjøring fram og tilbake. Nå kan vi vel egentlig farte litt rundt forbi i landet og finne fram til det stedet vi liker oss best...

Etter Danmark skal vi som vanlig på hytten på Bømlo.

Jeg begynner å glede meg til ferien nå. Bare litt over en måned igjen :02:
    Sist endret av sol; 07-06-05 kl 21:16.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Merker at ungene også gleder seg til ferien. De prater mye om hvor de vil dra i Danmark og hva vi skal gjøre i ferien.
    I går begynte vi å krysse av på kalenderen - et kryss for hver dag nærmere avreisedato. Feriedatoen vår har vi tegnet en stor sol rundt, og så krysser vi av etter hvert som dagene går. Dette er visst kjempespennende!!

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    I dag har vi vært og sett på telt. Himmel og hav for en revolusjon det har vært på telt-siden de siste årene. Gubben står fast på at vi skal telte noen netter i Danmarkj i år og ungene er elleville. De sprang rundt og rundt og "testet" teltene, store som små. Vi falt for et stort familietelt. Et som du faktisk kunne gå inn i uten å måtte krøke deg sammen og få kinks i ryggen for å komme inn i. Inni var det et stort "rom" og to små sovealkover som kunne lukkes igjen. I det store rommet var det faktisk veldig stor takhøyde og så var det plass til campingbord og stoler uten problem. Tenker vi går for det jeg. Da kan ungene legges for kvelden på sitt eget "soverom" og vi voksne kan fremdeles sitte oppe inni teltet.

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Bare 2 uker igjen til ferien nå. Vi gleder oss som gale. Min mor liker slett ikke at vi skal bo i telt. Hun mener det er sååå farlig og kommer med all slags historier om "en som kjenner en som har blitt ranet på en campingplass langt-vekk-i stan".... :08:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    i dag har jeg funnet ut at det finnes en stor katalog som heter Danmarks Camping Guide. Der er det bilder og beskrivelser av de beste campingplassene rundt i Danmark. En sånn en må jeg få tak i.

Ellers så har jeg begynt å tenke litt på hva vi må ha med oss på camping. Jeg er jo så grønn som det går an å få på det området og tar gjerne i mot råd og innspill av andre campere. Bord og campingstoler har jeg notert. Og så en lampe til inni teltet på kveldstid. Finnes det noen greie oppblåsbare madrasser en kan ha med? Må jo ligge komfortabelt selv om en ikke ligger i seng. Å ligge på et lite liggeunderlag er IKKE tilfredsstillende.... DER går grensen :03:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Har handlet inn plasttallerkener, glass og skåler til ferien.
    Telt skal vi kjøpe til uken. Jeg er fremdeles ikke helt overbegeistret, men.....

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Etter et par ukers bearbeiding har jeg fått husbonden på gli - nå overveier vi campinghytter istedenfor telt

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Her skal vi overnatte et par dager:
    http://www.riis-camping.dk/index.htm

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Da har vi fått leie hytte de 5 første dagene av ferien vår i Danmark. Vi skal bo i en hytte på denne campingplassen: http://www.nordsoe-camping.dk/ Det ser herlig ut - like ved stranden. De 3 siste dagene skal vi bo på kro nede med Legoland og Løveparken.
    Gleder meg mer og mer jeg nå som telt er utelukket :03:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    2 dager til vi reiser :)
    Jeg sprengvasker på klær og må snart begynne å planlegge pakkingen. Heldigvis er det supert tørkevær ute for tiden. Den ene maskinen er tørr på stativet før den andre er ferdig. Det er effektiv klesvask :01:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Nå var jeg plutselig helt alene her. Kjetil har reist med Hedda på båttur og Sondre fikk være med en kompis på kino. Så da fikk jeg jo plutselig tid HELT for meg selv....som jeg egentlig burde benytte meg bedre av enn å ligge her på sofaen med skravlemix :08:

Egentlig burde jeg :va1: :va5: :va3: :ju7: nå før vi reiser....

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    I dag er avreisedag. Solen skinner fra knallblå himmel og livet er topp!!!!! Nå gjenstår bare siste pakking og stell av huset før avreise. Har laget en laaaang liste over ting som må gjøres før båten går kl 19.45 i kveld. :)

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28
    Ha det folkens. Nå pakker jeg ned mac'en og legger den i bilen. Vi kjører om en time. Håper å få stikke innom av og til :h8:

Innmeldt
    Jun 2002
    Poengstyrke
    28

Sommerfeire 2006

Nå har jeg så smått begynt å planlegge sommerferien i år. Ungene har så veldig lyst å reise til syden, så jeg tenkte jeg skulle ta dem med. Har tenkt på Mallorca, men har ikke bestemt meg enda.

Min far skal flytte til Sverige i sommer og vil at jeg og ungene skal komme bort dit i ferien. Jeg fortalte at jeg ikke hadde anledning til å reise både til Sverige og til syden i år, så da måtte vi ta Sverige en annen gang.
    Ringte til min far i går (han hadde bursdag) og da fortalte han at hvis vi kom til Sverige så skulle han betale sydentur for meg og ungene med avreise derfra. Altså, ungene og jeg reiser til Sverige, blir der noen dager og drar til syden derfra. Når vi kommer tilbake blir vi noen dager til før vi reiser hjem igjen. Syns det var et fantastisk tilbud jeg - og kan vel egentlig ikke takke nei til det....tror jeg.

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    For ett tilbud :02: tror ikke jeg hadde klart å si nei.. i allefall ikke hvis far har råd til det :03:

God tur sol. :01:

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

+ Svar på tråd
Side 1 av 2 1 2 SistSist

Lignende tråder

1. Adventsstaker 2006
    av sol i kategorien Jul
    Svar: 105
    Siste innlegg: 07-10-07, 04:37
  2. Tv aksjonen 2006