Stine: er det denne du har?
![]()
Jeg har ikke, har aldri hatt og kommer aldri til og kjøpe.
:) Ha en fin dag :)
Gulloingen...så flink du er :02: Tusen takk!!!!
Ja, det er den jeg har. Veldig enkel og med lite sølv. Solgte nettopp trønderbunaden min for jeg var så lei av alt styret med sølv som måtte sprettes av for å pusses, linskjorte som var umulig å stryke, hekter rundt livet som ramla av...Deilig å bli kvitt den![]()
Hu jenta på bildet er forresten søstra til ei venninne av meg på ungdomsskolen:23: Jeg kjenner en kjendis!
Er opprinnelig fra Telemark jeg, så har en beltestakk/bøstakk som mammam sydde til meg til konfirmasjon. Når jeg var yngre irriterte den vettet av meg for ville heller ha på vanlige klær på 17.mai... men nå som jeg har rukket å bli en del år eldre er jeg utrolig takknemlig og bærer den stolt hver gang jeg har mulighet...:02:
Har dessverre ikke noe bilde tilgjengelig nå, men skal se hva jeg finner.
..::maymay::..
Jeg har Gudbrandsdalsfestdrakt. Men- bruker jeg den :06: :08: Neineineinei - og det er en enkel grunn til det- selv om jeg kommer inn i den - så får jeg den ikke igjen. Jeg veide 80 - 85 kg sist jeg sydde den ut - og nå er det ikke mer å gå på. Sist jeg prøvde den - bare sånn for gøy, så knakk gubben fullstendig sammen.....
jeg fikk igjen vesten - men puppa ble så klemt sammen og opp at jeg så ut som ei skikkelig hotchycocthyhoremamma :25:
Jeg har svart Gudbrandsdal festdrakt.
Jannicke 21, Silje 17 og Kenneth 11- barnebarn Emil født januar 09
Har svart før så jeg, men ikke hvilken.
Fikk Ørskogbunad, som er en type sunnmørsbunad når jeg konfirmerte meg.
Hadde veldig lyst på nordlandsbunad da, men sa aldri noe til pappa før søstra mi konfirmerte seg 8 år etterpå.
Hadde jeg sagt det hadde jeg jo fått det, men nå er jeg gla for at jeg ikke har det, siden jeg ikke bor hjemme lenger, men kan vise frem fine bunaden fordi.
Den krympet som sagt i skapet i 2001, jeg fikk sydd den ut i 2007, og har brukt den flittig siste årene, jeg ELSKER bunaden min, for det gjør ALT så enkelt når det er noe.
Nå skal jeg i dåp den 28 mars, er gudmor til verdens fineste gutt, men gravidmagen min går nok ikke inn i bunaden, så jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg...
Her er bilde av samme bunad som jeg har
Jeg har fortsatt ingen bunad. Ønsker meg det, men får det vel aldri.
Tenk positive tanker
Si positive ord
Gjør positive handlinger
Og det positive gror
En blir ikke skikkelig klok før en har vært tre ganger gal.
Hilsen Alfa
Om barnemix | Forumregler | Blogg | Kort/Prosjekter | Album
Signerer deg jeg Alfa....
Er spesielt i mai jeg virkelig kunne ønskt å hatt!!!!
Har ikke :( Men ønsker meg veeeldig den blå Nordlands bunaden <3 Mamma er fra Narvik så da har jeg lov![]()
Hvis ikke hadde jeg gått for rogalandsbunaden seffTeeenk så greit det ville vært på 17 mai
![]()
Hannah 9år og Hedda Aurora 8år
Tilbakemeldingerhttp://www.barnemix.no/skravlemix/sh...ad.php?t=23214
nei men ønsker meg lundeby drakta/bunaden hehe het drakt da jeg begynte og ønske meg den..
Vi har vært prøvere siden spet 05.. Blei gravide des 05.. Mistet feb 06.. Er engla mamma til en gutt og jente født 1 mai 2010
Bokmerker (linker)