+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 27 av 27

Tråd: Voksen

Innmeldt
    Feb 2005
    Alder
    39
    Poengstyrke
    40
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Kari
    Jeg sitter liksom å lurer på dette med å være voksen. For voksen det er sånn som mammaer er. Altså våre mammaer.... Og slik mamma er nå har liksom mamma alltid vært. De tingene mamma har gjort ang hus og hjem i min oppvekst det er liksom voksen for meg. Og når jeg ser sånn på det så er jeg laaaaaaaangt fra voksen :08:.

For dere skriver jo om dette med å være ansvarlig og stå for sine handlinger. Men, er det voksent eller bare god oppdragelse og god folkeskikk. En 15 åring kan være ansvarlig - men langt fra voksen. Kan en 45 åring være voksen - men ikke ansvarlig?
    Her er du ikke på noe...en 45 åring kan være voksen men uansvarlig og det samme med 15 åringen.

Sånn voksenting sitter jeg liksom å venter på at skal slå inn :06: men begynner å innse at jeg nærmer meg 35 med stormskritt uten at jeg er det spøtt nærmere et slikt resultat nå sammenlignet med da jeg var 25.

Men, jeg er jo på en måte mer voksen enn mammaen min i det at jeg er mer opplyst, jeg er mer engasjert, jeg spiller en mer aktiv rolle i oppveksten til barnet mitt. Ikke bare oppdragelse - men også i forhold til dette med utvikling.

Huff dette blir masse surr og jeg har sånn ca 1000 tanker liggende igjen oppe i hodet mitt - som jeg kanskje får ned og ut i et innlegg senere.
    Er enig med deg i det å tenke at venner/foreldre på ens egen alder virker mer voksen enn seg selv..men det lærte psykologen min meg at de tenker nok det samme som meg om andre.

Tror ikke at voksentingene kommer over deg.. tror det vokser seg til med årene.

Kanskje voksen er oppskrytt?? fordi det er det vi som barn ser frem i mot når vi er voksne? voksen er vel kanskje bare en betegnelse på at vi har vokst oss ferdig og at vi har litt mer myndighet enn barn.
    Voksne skal liksom gå foran som ett godt eksempel for barna og derfor betyr voksen så mye for barn og følger oss opp igjennom ettersom årene går?

Kanskje voksen skulle bli byttet ut med vis eller lærd?? sier ikke at alle er vise men vet og kan mer enn barn.

Uansett så er det ikke så mye å stå etter det å bli voksen egentlig men jeg ville heller ikke vært barn eller ungdom igjen :25:

Ble du nope klokere av dette da??

Tilbakemelding til dagboken - klikk på banneret

Bloggen min
    Babe In Total Control of Herself

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Lurer på når våre foreldre syntes de ble voksne?Kanskje de ikke syntes de er det ennå. Hva da?? Hvis jeg spør et barn vil nok samtlige si at jeg er voksen, men spør jeg en dame på 90 syntes kanskje ikke hun det samme.En ting jeg kom til og tenke på er når jeg er på jobb ,da føler jeg meg voksen, (må være et godt forbilde hele tiden siden jeg jobber med barn), men når jeg er i familie selvskap med bare eldre føler jeg meg ikke alltid voksen.Så det kommer litt ann på hvem jeg er sammen med også.Klær har også litt og si: hvis jeg går i gamle kjedelige klær føler jeg meg mer voksen enn hvis jeg går i mote klær.Og ikke minst hvis jeg er på jente party..da går jeg nok ikke under kategorien som voksen.:01ette er ikke lett......

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Når jeg var barn, så gledet jeg meg til og bli voksen av to grunner.1. Jeg rekker ned på gulvet med bena når jeg sitter på en stol.2. jeg kan le og ha det gøy av ting som egentlig er kjedelig. :01:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka
    Når jeg var barn, så gledet jeg meg til og bli voksen av to grunner.1. Jeg rekker ned på gulvet med bena når jeg sitter på en stol.2. jeg kan le og ha det gøy av ting som egentlig er kjedelig. :01:
    Du er voksen :25:

Jeg hater husarbeid. Du rer senger, du vasker opp -

og seks måneder etterpå må du begynne på nytt igjen.

Stian 6, Terese 10, Kristin 15, Malene 19

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Huff, ja jeg er visst det. :( Så denne diskusjonen kan jeg bare trekke meg vekk fra :01:

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Huff, ja jeg er visst det. :( Så denne diskusjonen kan jeg bare trekke meg vekk fra :01:
    Ja det synes jeg, vil ikke ha kjedelige voksne her

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lise
    Ja det synes jeg, vil ikke ha kjedelige voksne her
    Å så er du her ennå. He he.

Innmeldt
    Sep 2002
    Poengstyrke
    71
    Å så er du her ennå. He he.
    Ja søren du sier noe der :25:

Innmeldt
    May 2002
    Alder
    42
    Poengstyrke
    37
    Jeg følte meg voksen den dagen jeg satt med nyfødte Gabriel i hendene og tenkte at nå begynte mitt voksenliv med mye ansvar. Og det skremte meg overhodet ikke, det følte bare herlig. Men jeg var jo i den heldige situasjonen at jeg hadde en far til mitt barn som jeg bodde sammen med og som skulle dele det ansvaret med meg.

Men derifra til å fortelle om jeg er jente eller dame eller kvinne, der er jeg mer usikker. Etter diskusjonen her inne har jeg tenkt en del på det. Jeg sliter så med å kalle meg selv dame eller kvinne, for jeg føler meg ikke som det. Og det ligger jo i det hva man syntes en dame eller kvinne var da jeg var ung. Så voksen jente følte godt da Cammie (?) kom med det forslaget. Men har også tenkt på det at jeg vil begynne å kalle meg dame når jeg blir 40 år. Har alltid syntes det var så rart å se kontaktannonser der 40 år gamle damer beskriver seg selv som jente :03: Selv om jeg også helt sikkert vil føle meg akkurat som før selv om jeg blir 40 år....:06:
    Ciaò!
    Mamma til Gabriel f. jan.2000 og Maya f. sept. 2001.
    --------------------------------
    Tilbakemelding på dagbok

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    53
    Poengstyrke
    17
    Kom til å tenke på sangen til Wenke Myre nå,når man blir 66 da da livet til....:to2: den dama blir vanskerlig og kopiere!

Innmeldt
    Sep 2004
    Alder
    43
    Poengstyrke
    8
    Tja - av og til føler jeg meg veldig voksen og andre ganger tenker jeg: hjelp - er det jeg som er gift, har barn, hus og hund????

Regnet meg som voksen når jeg ble samboer - var da 19 år:06:

Klem fra meg - mamma til

Hanne - 93 og Elise - 95 :27:

Innmeldt
    Oct 2004
    Alder
    40
    Poengstyrke
    44
    Så at en gjest var innom å leste denne - og selvsagt hiver jeg meg over å leser knakende gode gamel tråder .... eh altså :06:.... det jeg egentlig skulle skrive var:

Noen flere som har tanker her?

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Lyst til å bli voksen
    av Klara i kategorien Generell debatt
    Svar: 7
    Siste innlegg: 13-08-07, 08:35
  2. Voksen søvn
    av Klara i kategorien Din helse
    Svar: 15
    Siste innlegg: 15-09-06, 08:00