+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultatene 16 til 25 av 25

Tråd: Din tro?

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cyberia
    Signerer denne, bortsett fra at jeg ikke spår selv da :03:
    Folk som kunne spå ble brent på bålet av de kristne. Jeg skjønner ikke dette....

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Sitat Opprinnelig lagt inn av turvid
    Folk som kunne spå ble brent på bålet av de kristne. Jeg skjønner ikke dette....
    Tja, er ikke sikker på det der selv...
    Men som du sier de "ble brent", sikkert forskjell på hva man tenker om det da... noen var/er vel kanskje fanatisk kristne... jeg husker også jeg lærte at det var synd å drikke alkohol og spille kort, men jeg gjør det også iblandt :03:

Innmeldt
    Nov 2002
    Poengstyrke
    18
    Sitat Opprinnelig lagt inn av cyberia
    Tja, er ikke sikker på det der selv...
    Men som du sier de "ble brent", sikkert forskjell på hva man tenker om det da... noen var/er vel kanskje fanatisk kristne... jeg husker også jeg lærte at det var synd å drikke alkohol og spille kort, men jeg gjør det også iblandt :03:
    Så derfor er det greit?

Innmeldt
    Dec 2002
    Alder
    36
    Poengstyrke
    14
    Skjønner ikke helt hva du mener nå, og vet vel ikke helt hva jeg mener selv heller... eller har vel bare litt vanskelig for å forklare det...

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Skal ikke uttale meg om hvor vidt spåing og kristendom hører sammen, men i gamledager så ble de brent på bålet fordi folk trodde de som spådde var hekser. Og det gjaldt vel folk generelt etter som jeg har forstått, og ikke bare kristne. Eller??

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Så derfor er det greit?
    Spille kort er det vel ikke noe galt i, men det som i følge bibelen er galt er og spille om penger. Når det gjelder alkohol så står det jo også i bibelen at de drakk seg lystige.....

Folk lager seg vel egentlig opp veldig mye meninger om hva som er rett og galt, synd og ikke synd men mye av det er det jo bare folk selv som har funnet på. Før skulle man jo heller ikke danse, sminke seg, bruke ørepynt osv. , men det står jo ingenting om det i bibelen, og det er vel det kristendommen dreier seg om?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Spennende og vansklig spørsmål.Tro eller ikke tro????. Enig eller uenig.???Hvis man tror på kristendommen, trenger man vel ikke og være enig i alt??Har en liten følelse at er man kristen ,så er man ofte enig/forsvarer alt.Det og være kristen, er det og tro at Jesus har levd, eller kan man være kristen uten og tro på Jesus men bare på en GUD som en høyere makt eller skikkelse.Er det normalt og tro på flere guder? Eller synder man da?Mange tanker som svirer rundt her hos meg nå ,og ja jeg stiller merkelige spørsmål.

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka
    Spennende og vansklig spørsmål.Tro eller ikke tro????. Enig eller uenig.???Hvis man tror på kristendommen, trenger man vel ikke og være enig i alt??Har en liten følelse at er man kristen ,så er man ofte enig/forsvarer alt.Det og være kristen, er det og tro at Jesus har levd, eller kan man være kristen uten og tro på Jesus men bare på en GUD som en høyere makt eller skikkelse.Er det normalt og tro på flere guder? Eller synder man da?Mange tanker som svirer rundt her hos meg nå ,og ja jeg stiller merkelige spørsmål.
    Slik som jeg ser det så mener jeg at om man er kristen så tror man på det som står i bibelen. Mange sekter/menigheter tar det som står i bibelen og velger ut det som passer dem, men da vil ikke jeg kalle det å være kristen for da tror man jo ikke på bibelen og det som står der.
    For meg så høres det rart ut og tro på flere guder, sier ikke at det er synd for det er ikke opp til meg og dømme. Men hvis man tror på en Gud, så er det jo gjerne fordi man tror at det er den guden som finnes og hvorfor skal man da tro på andre guder ?

Innmeldt
    Jan 2003
    Alder
    37
    Poengstyrke
    20
    Sitat Opprinnelig lagt inn av Lillian
    Slik som jeg ser det så mener jeg at om man er kristen så tror man på det som står i bibelen. Mange sekter/menigheter tar det som står i bibelen og velger ut det som passer dem, men da vil ikke jeg kalle det å være kristen for da tror man jo ikke på bibelen og det som står der.
    For meg så høres det rart ut og tro på flere guder, sier ikke at det er synd for det er ikke opp til meg og dømme. Men hvis man tror på en Gud, så er det jo gjerne fordi man tror at det er den guden som finnes og hvorfor skal man da tro på andre guder ?
    Takk for svar. :)Så du mener at hvis noen sier at de er kristne, tror at Jesus har levd osv., men tror ikke alt som står i biblen så er de ikke kristne. Hvorfor er det så mange religioner og hvorfor er kristendommen den rette?

:) Ha en fin dag :)

Innmeldt
    Apr 2002
    Alder
    41
    Poengstyrke
    15
    Sitat Opprinnelig lagt inn av katinka
    Takk for svar. :)Så du mener at hvis noen sier at de er kristne, tror at Jesus har levd osv., men tror ikke alt som står i biblen så er de ikke kristne. Hvorfor er det så mange religioner og hvorfor er kristendommen den rette?
    Jeg sier ikke at kristendommen er den rette, det må hver enkelte selv kjenne på.

Jeg kan heller ikke si noe om hvem som kan regnes for kristne eller ikke, det er også noe som folk selv må kjenne på.

Men i alle religioner så er det vel ikke slik at man skiller ut det som passer for hver enkelte. Ta et annet eksempel som f. eks koranen, følger man den så er det vel enten eller som med andre ting. Eller en eller annen bruksanvisning, følger man den ikke så fungerer det heller ikke, det hjelper ikke og følge den delen av bruksanvisningen som passer best for meg

+ Svar på tråd
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Bokmerker (linker)

Bokmerker (linker)

Innleggsregler

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke endre innleggene dine